13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    SantaCLW

Iphone als babyfoon ontvanger

Weet iemand of er een goede applicatie bevat waarmee je bijvoorbeeld een Macbookpro in een babykamer neerzet (evt met webcam) en dan een applicatie op de Iphone om de beelden te bekijken / gewaarschuwd wordt als er “iets gebeurd”.

Bedankt

Bijdrager
    roy

Kijk eens naar evo-cam. niet echt speciaal voor de iPhone maar je kan zo webcam beelden (film en foto) uploaden naar het net.

Je hebt zelfs een bewegingssensor functie

Bijdrager
    ATT

Wij hebben zo een webcam staan op de verbouwing van ons scoutinggebouw. Deze kan ik vervolgens via de website op mijn iPhone zien. Volgens mij is de grote uitdaging om het geluid werkend te krijgen…:roll:

Edit: zul je net zien dat de webcam er uit ligt

Bijdrager
    Sunneh

Helaas is de webcam momenteel buiten gebruik. Probeer het later nog eens.

Haha.. inderdaad ligt eruit.

Wel goed idee als applicatie .. een babyfoon ontwikkelen :).

Bijdrager
    SantaCLW

Lijkt me inderdaad een goed idee. Als het een betrouwbare toepassing zou zijn met de juiste functionaliteit (beveiliging/geluidsdetectie etc.) zou ik het zeker kopen…

Bijdrager
    ATT

Had je zelf al iets bedacht hoe je het kan doen qua geluid?

Bijdrager
    SantaCLW

In de Macbook zit een microfoon dus dat kan geen probleem zijn, je zult echter wel een soort standaard geluidsnivo moeten bepalen zodat hij bij overschrijding een message stuurt naar de mobiele ontvanger (in dit geval de Iphone)

Bijdrager
    1984

Zoiets zou ideaal zijn in jouw geval…..

Bijdrager
    SMac

Heb sinds 2004 de applicatie babymonitor op mijn Nokia zitten. Draait op het symbian platform. Is een super app. Wellicht dat de makers ervan al iets op de markt hebben voor de iPhone?

edit: app werkt als volgt: als het geluid in de ruimte waar het toestel met app aanwezig is een voorafingesteld geluidsniveau overschrijdt, dan belt hij met een voorafingesteld nummer en/of stuurt een sms. Je kunt het belletje aannemen en luisteren wat er aan de hand is. Inkomende gesprekken worden niet geaccepteerd zolang de app actief is. Alleen het nummer dat vooraf ingesteld is kan inbellen om te luisteren.

Bijdrager
    Realmusic

Zoiets had ik ook bedacht.. maar dan met Skype..

Macbook pro in huiskamer, mac mini in slaapkamer van zoontje..
    Macmini doet tevens dienst als fileserver… maar kan tegelijkertijd skype draaien, automatisch opnemen als ik bel… en met geluid uit en webcam aangesloten, prima intercom met plaatje..

Met skype bellen naar de slaapkamer van mn zoontje..

Werkt goed hoor!

Bijdrager
    SantaCLW
    ”Realmusic”

Zoiets had ik ook bedacht.. maar dan met Skype..

Macbook pro in huiskamer, mac mini in slaapkamer van zoontje..
    Macmini doet tevens dienst als fileserver… maar kan tegelijkertijd skype draaien, automatisch opnemen als ik bel… en met geluid uit en webcam aangesloten, prima intercom met plaatje..

Met skype bellen naar de slaapkamer van mn zoontje..

Werkt goed hoor!

Dat lijkt me inderdaad een prima oplossing, alleen zou ik het initiatief willen leggen bij het device in de kinderkamer (dus bij het overschrijden van het geluidsnivo). Smac: ik wil dus eigenlijk de telefoon (Iphone) meer als ontvanger gebruiken en hierop de beelden bekijken / geluid beluisteren… Ik ga denk ik maar wat experimenteren met Skype en dan kijken of ik iets kan laten programmeren wat skype automatisch activeert als er geluid optreedt en dan verbinding maakt met mijn Iphone. Er bestaat volgens mij alleen nog geen Skype voor de Iphone dus wellicht dat er een toepassing bestaat waarmee je op afstand een scherm kan overnemen…

Bijdrager
    Realmusic

Misschien is truphone dan wat??

Bijdrager
    bastiaaaan

1: Nodig: een computer met webcam in de buurt van je computer of een iphone of ipod.
    2: Maak via ustream.tv een account aan om gratis video te kunnen streamen. maak daarna in je account een kanaal aan met bijv de naam babyfoon.

3: download ustream producer voor op je computer (of voor op je iphone in geval dat je ook met een iphone opneemt in de slaapkamer)

4: vervolgens ga je naar de app store en zoek je naar ustream en download je de app met exact dezelfde naam.

5: zet je opname apparaat op streamen en type via de update even bijvoorbeeld ‘mijnbabyfoon’ en wacht een moment.

6: pak je iphone, start ustream op, ga naar ‘search’ zoek daar naar ‘mijnbabyfoon’ en voilà, je kunt met de hond uit naar de buren, etc etc. binnen 10 minuten opgezet.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.