14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    koolmees

iPhone advies

Hallo forumleden,

Ik zit heftig te twijfelen om een 3G te kopen, maar ik weet niet zo goed wat de beste koopoptie is. Even alles op een rijtje:

– 8 GB
    – Ik wil ’t liefst zo weinig mogelijk betalen, maar wel genoeg kunnen smsen en bellen (100-200 smsjes)
    – Ik heb al een contract bij T-Mobile, dus dat zou aansluitingskosten kunnen dekken?
    – Is buiten T-Mobile een 3G kopen, los of met een abonnement van een andere provider betrouwbaar, beter?

Wat zouden jullie mij adviseren? Op iphoneclub.nl kun je ook al veel informatie krijgen, alleen ik weet niet echt wat het beste voor mij zou zijn. (Ik ben nog student, dus dat zou ook nog uit kunnen maken?)

Alvast bedankt,

Kees

Bijdrager
    JazzEye

Hier staat het toch duidelijk?

Bijdrager
    koolmees

Klopt, maar daar wordt + ik kan niet echt een oordeel trekken wat er nou het voordeligst zou zijn..

Kees

Bijdrager
    Oost

Ik heb gewoon een i150 abonnement. voor 29,95 in de maand heb je dan onbeperkt internet, 150 sms’jes en 150 belminuten. Wanneer je belminuten of sms’jes overhoud in een maand dan neem je dat aantal mee naar de volgende maand.

Je moet wel van tevoren even kijken of je dekking met T-mobile voldoende is in de regio waar jij woont. Maar omdat jij al T-Mobile hebt zal dat denk ik geen probleem zijn.

Daarnaast kun je natuurlijk voor meer dan 500 euro een iPhone uit België halen en daar dan je eigen zelfgekozen provider SIM-kaart in stoppen. Dan moet je echter dus wel naar België rijden en meteen meer als 500 euro betalen. Afhankelijk van wat je dan maandelijks gaat betalen aan je abo ben je meestal met zo’n iPhone over de lange termijn goedkoper uit.

Bijdrager
    JazzEye

Kom op Kees, beetje moeite doen… maak een tabel in een spreadsheet, wat berekeningen en dan kun je het vergelijken. Tenminste, zo zou ik het aanpakken.

Bijdrager
    koolmees

Ja dat klopt, een vriend van me heeft ‘m vorige week binnengekregen dus toen kreeg ik weer een beetje kriebels.. Met een T-mobile abbo ben ik waarschijnlijk ook wel ’t voordeligst uit, en het veiligst qua updates enz. Maar als je zo’n Belgisch model koopt, heb je ook nog een abbo nodig van een provider waarvoor je 1. bel en smskosten moet betalen en 2. internet moet betalen..

Bedankt, Kees

Bijdrager
    B-mac-fan

En daarbij zit je bij T-mobile vast aan een 2-jarig contract.

Ben ook aan het kijken wat ik het beste kan doen. Maar dat is eigenlijk het enige dat mij een beetje remt om een iPhone 3G bij T-mobile te kopen…:? Een 2-jarig contract vind ik wel erg lang eigenlijk…
    En daarbij maak ik nu geen 29,95 op in de maand. Maar met de iPhone kun je daarvoor dan wel weer onbeperkt en overal internetten…:? moeilijk!

Moderator
    Poezenbeest

Als je nog vast zit aan een contract van T-Mobile, dan zullen ze je niet zomaar laten overstappen naar een iPhone-abonnement. Mij werd gezegd dat ik dan met twee contracten zou zitten en mijn nummer niet van het ene contract naar het andere kan…

Heb inmiddels via een ander kanaal een iPhone met een relax 150 en een web’n’walk… is ook een optie en hijbevalt me erg…

Bijdrager
    koolmees

Hm ja idd moeilijk.. via welke site heb je ‘m besteld? Of gewoon in een TM winkel?

Moderator
    Poezenbeest

Via het grijze circuit… Heb dus een Amerikaan met een YesSim….

Bijdrager
    Basket Case
    ”Zerk”

Als je nog vast zit aan een contract van T-Mobile, dan zullen ze je niet zomaar laten overstappen naar een iPhone-abonnement. Mij werd gezegd dat ik dan met twee contracten zou zitten en mijn nummer niet van het ene contract naar het andere kan…

Je kan inderdaad pas aan de iPhone op het moment dat je contract is afgelopen of als je er een tweede contract naast neemt (waar je dan wel degelijk aansluitkosten voor betaalt). Je nummer over laten zetten naar het nieuwe contract kan wel, maar vraagt wat geduld. Je moet nl. je oude contract alvast opzeggen en om laten zetten naar prepaid (dat laatste niet echt noodzakelijk, maar geeft je wat meer garantie dat je nummer behouden blijft). Op het moment dat je contract daadwerkelijk afgelopen is en omgezet, kan je dat nummer over laten zetten naar je nieuwe iPhone contract. Een ideale optie is het niet, maar het kan dus wel (al is het niet direct).

Bijdrager
    Napsju
    ”Zerk”

Heb inmiddels via een ander kanaal een iPhone met een relax 150 en een web’n’walk… is ook een optie en hijbevalt me erg…

Idem hier. Ik heb een Flex 30 sim only voor 5 euro per maand in een Slowaakse simlockvrije 16GB. Ik moet écht geen T-Mobile simlock!

Bijdrager
    koolmees

Hoe ben je aan die iPhone gekomen? Heb je ook nog een web’n’walk?

Bijdrager
    Napsju

Gewoon gekocht bij Orange in Bratislava. Waarom? Omdat ze daar toen gewoon op voorraad waren zonder gezeik, wachtrijen en simlock. Heb er inderdaad Web n Walk 384 bij genomen, heb ik meer dan genoeg aan.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.