16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAnarie

iPhone achterkant maakt vreemd geluid.

Wanneer ik de achterkant van mijn iPhone aanraak, specifiek het deel rechts naast het Apple logo, maakt de case een zacht klikkend geluid. De iPhone is niet gevallen en heeft geen optische schade. Wanneer ik het metalen frame stevig vastpak is het getik minder, het lijkt er dus op dat de achtercover niet heel goed sluit. Nou kan ik mij voorstellen dat dit te maken kan hebben met de extreme hitte en het uitzetten van verschillende materialen.

Zijn er meer mensen met deze klacht/constatering?

Betreft een iPhone 4S in mijn bezit vanaf 28-10-11.

Zou het vervelend vinden dat de accu aan het uitzetten is, dienst daar volgens mij.

Alvast dank!

Bijdrager
    Dr. Maddox

De achterkant kan je zeer eenvoudig los maken (in tegenstelling tot de 3G). Wanneer je de schroefjes naast de dock connector los schroeft, kan je het achterkantje met je duimen naar boven schuiven en oplichten. Kijk dan eens of alles nog in orde is. Mocht er iets zijn afgebroken, dan kan je voor weinig geld een vervangend achterkantje kopen en zelf vervangen of indien nodig een nieuwe accu.

Let wel op want je hebt nog steeds garantie. Deze komt te vervallen wanneer je zelf gaat klussen aan je iPhone.

Bijdrager
    MacAnarie

Dat ga ik dus ook niet doen. maar dank voor de tip!

Bijdrager
    bennie

Hoi,

Zit er toevallig geen beschermfolie op wat door de warmte is losgeraaakt? Heb ik namelijk ook gehad. Dacht toen een glasachtig gekraak te horen….bleek het dus de folie te zijn..

Ben

Bijdrager
    Nielsvr

Met enkel open maken vervalt je garantie nog niet gelukkig, dus kijken kan altijd!

Bijdrager
    MacAnarie

Geen folie dat losraakt. Zitten ook geen luchtbellen onder. Het zit ‘m echt in de achterkant. Wil eigenlijk voorkomen dat ik mijn telefoon een paar weken kwijt ben aangezien mijn “reserve” iPhone door mijn vriendin gebruikt wordt. Ik zou kunnen wachten tot de lancering van de nieuwe, want dan gaat mijn 4S naar mijn vriendin. Echter is het zo medio Oktober, als de geruchten van 12 September al kloppen.

Als ik ‘m open wil maken moet ik een schroevendraaier hebben die ik niet heb. Daarnaast, stel dat er toch iets kapot is, kunnen ze het toch schuiven op het openmaken van de iPhone. Bij voorkeur laat ik ‘m echt dicht.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Heb je hem in de zon laten liggen? De plek die je omschrijf is inderdaad de locatie waar de accu zit. Mocht dit het euvel zijn dan zou ik er zsm mee naar een servicepunt gaan voordat de boel echt beschadigt.

Bijdrager
    MacAnarie

Ik zou ermee naar de Apple Store kunnen gaan in Oberhausen. Maar volgens mij zit er geen Europese garantie op de iPhone, klopt dit vermoeden? Amsterdam is vanuit deze uithoek eigenlijk te ver.

Kan/moet ik hiervoor ook eerst contact opnemen met Apple Benelux? Ik heb geen Apple Care op mijn toestel en zit niet te wachten op onnodige kosten. Moet ik hiervoor het algemene Apple support nummer bellen?

Wellicht goed om te weten, toestel is via T-Mobile gekocht. Als ik de reparatie via hun laat lopen ben ik ‘ma dus weken kwijt. Mijn hoop is dat in de Apple Store een ander toestel aangeboden wordt.

Bijdrager
    MacAnarie

Hope, niet in de zon laten liggen. Uitsluitend in huis of broekzak. Lijkt me ook wat vreemd aangezien het toestel geschikt is voor Navigatie. Daarvoor hangt ie ook in de volle zon. Echter niet gebruikt daarvoor de afgelopen week.

Bijdrager
    hifi

Bij mijn weten geld Europese garantie op mobiele apparaten dus ook op de iPhone.

Bijdrager
    Zomer

Je hoeft Apple geeneens te bellen die repareren namelijk geen toestellen van T-Mobile, hoe dat bij de Apple Store zit weet ik niet, maar ik had vorig jaar een iPhone 4 van KPN en die kon niet door Apple worden gerepareerd omdat de providers dit tegenwoordig allemaal zelf doen. En als ik jou was zou ik in ieder geval de achterkant eens los halen, dat kunnen ze toch niet zien, een reparatie van een iPhone door een provider is nog veel meer reden om je zorgen te maken. Ik praat uit ervaring.

Bijdrager
    csteelooper

@Zomer: de achterkant loshalen is in MacAnarie’s geval geen goed idee; hij heeft nog garantie. Het is echt wel te zien of een schroef is losgehaald of niet; zeker aangezien men daar sterk op controleert bij het overwegen van garantieverzoeken. Het mag dan misschien niet te zien zijn met het blote oog, maar men heeft daar wel andere methoden voor.
    En dat Apple hun eigen toestellen weigert lijkt me volstrekte onzin, maar goed. Dat ze hem in eerste instantie zouden wijgeren kan kloppen, aangezien alles eerst naar Dynafix gaat (en dat geldt voor reparaties vanuit álle telco’s). Maar als Dynafix er niet uitkomt, gaan de toestellen gewoon naar Apple, hoor…

Bijdrager
    MacAnarie

Inmiddels zit in bij de Apple store. Ze gaan even kijken. Moet even wachten omdat ik geen afspraak heb (vandaag was al vol bleek hier) maar werd uiterst vriendelijk geholpen. We wachten nog even af!

Bijdrager
    MacAnarie

Schijnt een loslatende sticker aan de binnenzijde te zijn. Kon geen kwaad. Geen idee waarom hij m er niet uit heeft gehaald. Kon geen kwaad. Verder prima service!

Je zou je alleen haast afvragen waarom je toch ooit voor een iPhone hebt gekozen. Werden er echt enorm veel gewoon vervangen in de tijd dat ik er was.

Bijdrager
    Zomer

En dat Apple hun eigen toestellen weigert lijkt me volstrekte onzin, maar goed. Dat ze hem in eerste instantie zouden wijgeren kan kloppen, aangezien alles eerst naar Dynafix gaat (en dat geldt voor reparaties vanuit álle telco’s). Maar als Dynafix er niet uitkomt, gaan de toestellen gewoon naar Apple, hoor…
    —————————–

In de Apple Store gaat het anders, wanneer je online een reparatie probeert aan te melden dan verwijzen je gewoon door naar de provider. En Dynafix komt er altijd wel uit, want die verzinnen gewoon wat, bekijk de horror verhalen maar eens online. Maar mooi om te horen dat er niks mis is met je iPhone.

Bijdrager
    csteelooper

@Zomer: dat snap ik — het ging hier over iPhones die door een Telco geleverd werden en daarom niet naar Apple konden voor garantieclaims. Enneh… even een tip: gebruik voortaan liever de quote-tag…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.