3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    mozziej

iPhone abonnement, wat is slim?

Hoi,

Een vraagje :
    Ik hoor verschillende berichten over de iPhone abonnementen, T-Mobile waar ik nu bij zit is geen optie omdat het eigenlijk een te slechte dekking heeft bewezen in mijn 2 jarige periode dat ik bij ze zat. Nu komt mijn abonnement weer ‘vrij’ en mag ik weer kiezen..

Nu de nieuwe iPhone 4S gaat komen ben ik wat meer aan het kijken naar het volgende :

– Hoge snelheid (7,2 MBPS of hoger)
    – 1 GB data is voldoende
    – Personal hotspot is wel errrug handig!

T-Mobile gaat eindelijk Personal Hotspot aanbieden, te laat vind ik zelf. Telfort doet het gratis aanbieden, Vodafone doet er vaag over met haar iPhone abonnementen en KPN kan ik geen hoogte van krijgen. Wie o wie helpt mij aan deze ellende om uit te zoeken? Vodafone geeft aan dat je hiervoor een BLOX moet afnemen maar aan de andere kant hoor ik van mensen dat dat dus niet hoeft..

Wat mij opvalt is dat als je gewoon een simonly neemt van een willekeurige provider je maximaal een snelheid van 3mbps kan krijgen ; best wel laag.. Neem je echter een ‘echt’ abonnement af met iPhone (4 of s) dan kom je dus wel in de hogere klasses zoals de 7,2 mbps (KPN zelfs 14).

Ik hoor het graag van jullie!

Bijdrager
    MacAnarie

Maak een overzichtje in Numbers/Exel en sorteer je gevonden gegevens, zo moeilijk is het toch niet? Gewoon even zoeken!

Ik zit met het zelfde dilemma. Ik weet al wel vrij zeker dat ik de 4S ga kopen ipv abonnement. Zeker met de nieuwe AppleCare+ voor iPhone is dit een interessante optie.

Omdat al mijn vrienden en mijn vriendin gebruik maken van WhatsApp en ik maar een paar smsjes stuur is Sim Only kostenbesparend. Daarnaast bel ik vaak met mijn huistelefoon of gebruik ik WhatsApp, dus veel bellen doe ik ook niet. Ik gebruik dus mijn €45 amper. Sim Only maakt het daarnaast ook rendabel om een iPhone te kopen.

Vodafone is belachelijk duur, evenals KPN (14Mbps kost je voor 1gb minimaal 50! euro en voor 25 euro krijg je maar liefst 250mb internet :S ). Die 2 zijn zo duur, het is bijna crimineel.

T-mobile is ook wat prijzig en internet is niet al te snel, daarnaast maar zeer weinig data. Je koopt alles in 1, dus bv. 200 “punten”. Onder te verdelen in smsjes, belminuten of MB’s

Neem je een Hi SimOnly betaal je voor het goedkoopste bel abonnement nu 5,95 en 7,49 voor internet (1gb). Tezamen een kleine 14 euro. Helaas dan maar 3.6mbps, maar wel 1Gb data.

Snel internet is overal schaars, en 14mbps internet is mijns inziens geen betaalbare optie. Daarnaast heb ik thuis WiFi, voor grote downloads gebruik ik mijn MBP en wat mail ophalen en wat iOS apps als Nu.nl kan ook prima met een 3,6mbps. In het huidige aanbod internet abonnementen is het helaas allemaal karig. Dan wacht ik maar wat langer

Wat je ook doet, het is mijns inziens altijd een compromis en niemand bied het ideale pakket.

Gat in de markt?

Bijdrager
    Tov

Ik ben het wel eens met de uiteenzetting van Macanarie.
    Zelf heb ik een iPhone 3GS (gekocht in London) en een sim only abonnement van KPN.
    SIm only vind ik zelf erg prettig: kun je op ieder moment omzetten of opzeggen, lage maandelijkse kosten en geen wurgcontract waar je 2 jaar aan vast zit.
    KPN is duurder dan andere telecomaanbieders, maar heeft wel een fatsoenlijk netwerk met een prima dekking.
    Specifieke voordelen van KPN: voor 10 euro kun je 1 maand EU internettoegang kopen. Ideaal als je je vakantie/wintersport in europa doorbrengt (roaming kun je dan gewoon aanzetten).
    Daarnaast staat KPN ook personal hotspot toe. Maak ik zelf geen gebruik van momenteel, maar is zeker handig als ik een keer een iPad koop. Die koop ik dan gewoon in de wifi uitvoering zonder 3G.
    Snelheid is 1Mb, klinkt erg ouderwets maar funktioneert in de praktijk eigenlijk prima. Acceptabel mailen en internetten, en grote downloads doe ik thuis via wifi.

Maar, en daar geef ik Macanarie wederom gelijk, een perfect abonnement bestaat niet. Aan jou om te bepalen welk compromis voor jou acceptabel is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.