9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Maersk

iPhone aansluiten op mengpaneel

Hallo!

Ik maak een podcast en heb een mengpaneel waar twee microfoons, een telefoon en een computer op is aangesloten. Nu wil ik graag met mijn iPhone 7 video’s maken van de opnames waar de audio van het mengpaneel ook op te horen is.

Omdat ik geen uitgang meer over heb gebruik ik een splitter op de koptelefoonpoort. Echter werkt dat niet zoals verwacht.

Ik heb nu: Miinijack TRS > TRRS adapter > minijack naar lightning.

Echter pakt mijn iPhone de audio niet maar blijft hij de ingebouwde microfoon gebruiken. Wat zou een mooie oplossing hiervoor kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Sleutelbeheerder
    Night

Je probeert een uitgangssysteem als ingangssysteem te gebruiken. Dat gaat inderdaad niet werken.

Misschien heb je hier iets aan:
    http://podcastanswerman.com/periscopeaudio/

Bijdrager
    digideon

Wat is er dan op de uitgangen van het mengpaneel aangesloten? Een versterker? Wellicht kun je vanuit daar weer naar je iPhone? Of de computer? Als deze de audio out al opneemt kun je deze ook later onder de video monteren.

Bijdrager
    Maersk

Dank voor jullie reacties!

Het mengpaneel is via USB aangesloten op mijn Mac, ik heb nog wel meerdere uitgangen over, maar de levels van de main-mix is veel te luid voor mijn iPhone. Omdat de koptelefoonpoort veel zachter staat dacht ik die goed te kunnen gebruiken. De enige mix-minus op mijn mengpaneel gaat al naar de telefoon.

Qua ingang- en uitgang, de lightningpoort is toch beiden?

Bijdrager
    Koezel

Wat voor mixer heb je?

Bijdrager
    Maersk

Behringer XENYX Q802USB PA

Bijdrager
    digideon

De lightningpoort kan weliswaar in- en output verzorgen maar de adapter de je hebt waarschijnlijk niet. Als het de standaard mini jack naar lightning adapter van Apple is betreft het een DAC (digitaal naar analoog) en geen ADC (analoog naar digitaal) en dat laatste heb je nodig in jouw setup.

En nogmaals, waarom monteer je de opgenomen audio niet gewoon onder het filmpje? Je hebt tenslotte niet voor niets een Mac aan je mengpaneel hangen;-)

Bijdrager
    Maersk

Hmmm. Maar een headset met microfoon werkt wel via die mini jack naar lightning adapter neem ik aan?

Dit is een fragment dat ik heb opgenomen met via de main out, dit is audio (muziek) vanaf mijn Mac via het mengpaneel in de iPhone. Zoals je kunt horen klinkt het niet zo lekker.

En ik heb graag een kant en klare oplossing. Het zou top zijn als ik korte fragmenten zo vanaf m’n iPhone kan delen op sociale media zonder te hoeven monteren.

Bijdrager
    Koezel

Je hebt een 4 outputs op je mixer:
    – main out
    – ctrl room out
    – fx out (send)
    – headphones out
    Allen aan te sturen via een draaipotmeter.
    Je hebt de juiste converter nodig die het analoge signaal omzet naar digitaal en via de Iphone poort naar binnen gaat.
    Weet zo even niet wat maar er zullen vast dit soort converters in omloop zijn.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.