10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    MauritsBD

iPhone aansluiten op iMac met Bluetooth

Beste mensen,

Ik probeer mijn iPhone aan te sluiten op mijn iMac met Bluetooth alleen wordt mij iedere keer keurig verteld door de iMac dat ik er geen verbinding tot stand kan komen en ik de netwerkinstellingen aan moet zetten.. Welke Mac kenner kan mij helpen?

Groetjes,
    Maurits

Bijdrager
    Gadget

met welk doel wil je deze koppeling?

Dit is niet mogelijk, synchronisatie met itunes gaat middels wifi, niet via bluetooth

Bijdrager
    MauritsBD

Met een bluetooth verbinding kan ik gebruik maken van een aantal apps die verbinding leggen met mijn iMac, alleen maakt het dus geen verbinding..:o

Bijdrager
    GoeieDag

Welke app’s zijn dat dan?

Bijdrager
    MauritsBD

Het gaat nu even om de verbinding die ik niet tot stand krijg via bluetooth, kunnen we het daar graag over hebben..

Zodra ik verbinding leg met mijn iMac staat er “geen verbinding” in het bluetooth voorkeurscherm.. iemand suggesties?

Moderator
    Mac Daddy

Welke Mac en iPhone hebben we het hierover?
    Werken andere apparaten wel via Bluetooth op je Mac?
    Werken andere apparaten wel via Bluetooth op je iPhone?

Bijdrager
    GoeieDag

Oké, anders dan: misschien omdat het niet kan wat jij wilt?

Bijdrager
    GoeieDag

Topic-je openen, even ruiken, niet gelijk het gewilde antwoord krijgen, niet meer reageren?

Bijdrager
    SunKeeper

Tsja.

De TS denkt ook niet helemaal goed. Een iPhone en Mac zijn gelijkwaardig. (i.t.t. vroeger, toen was een telefoon een accessoire van een computer)
    Ze kunnen dus allebei accessoires aansturen via Bluetooth. (denk aan toetsenbord)

Twee gelijkwaardige apparaten verbinden kan dus alleen als ze elkaar iets te melden hebben.
    Anders zou het een beetje zijn alsof je een busverbinding tussen A en B opzet, maar je weet niet waar de passagiers staan en ook niet of ze een bestemming hebben. Beetje nutteloos dan bussen te laten rijden.

Bijdrager
    Wauters

Bij mij lukt de koppeling wel.
    Op je iMac op bluetooth icoontje bovenaan klikken
    Bestand sturen kiezen
    En dan kan je koppelen.
    Op je Iphone moet je wel op bluetooth instellingen gaan, zodat ie detecteerbaar is.

Kijk verder eens naar voorbeeld toepassingen in Xcode, die geven wat meer info.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.