30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    radconsu

Iphone aansluiten op beamer

Beste medeforumleden,

Onvoorstelbaar maar nergens op internet klip en klaar een antwoord hoe een Iphone aan te sluiten op een beamer, resp. hoe kan je een Powerpointpresentatie vanaf de Iphone op de beamer zetten.
    Ik heb een prachtig klein beamertje, de Benq CP120 en het zou mooi zijn in combinatie met de Iphone hiermee te kunnen werken zonder met een laptob te hoeven slepen.
    De beamer heeft de volgende Input-mogelijkheden:
    VGA, Composit-video (geel plugje), S-video en USB.
    Verder heb ik een verloopkabeltje van Componentvideo naar VGA dus dat kan ook.
    Iphone heeft een AV composietkabeltje en een AV componentkabeltje dus koppeling van de Iphone aan mijn beamer moet geen probleem zijn, maaaaaaar…… zie ik de Powerpointpresentatie op het scherm van de Iphone dan ook op de beamer????
    Je zou zo zeggen: koop alle twee de kabeltjes en probeer het, maar daar zijn naar schatting 4 literflessen whisky mee gemoeid en daar heb ik geen zin in.
    Heeft iemand hiermee ervaring?

Groet,
    Kees

Bijdrager
    nookie

http://nl.gizmodo.com/2008/06/11/iphone_beamer.html

Volgens kan het niet op elke beamer.
    Alleen op een voor de iPhone geschikte beamer.

Bijdrager
    nookie
    Bijdrager
    radconsu

Onvoorstelbare snelle reactie. Zoiets van 20 seconden.
    Ja, dat heb ik gezien, maar dat is niet de bedoeling. Ik HEB namelijk een beamer!!
    Snap je?

Bijdrager
    Bernadictus
    ”radconsu”

Onvoorstelbare snelle reactie. Zoiets van 20 seconden.
    Ja, dat heb ik gezien, maar dat is niet de bedoeling. Ik HEB namelijk een beamer!!
    Snap je?

”nookie”

Alleen op een voor de iPhone geschikte beamer.

Lijkt mij een duidelijk antwoord. Je hebt er speciale kabels/software voor nodig, die kennelijk enkel apple bezit/heeft (keynote waarbij het scherm van de iphone op het presentatie scherm komt).

Bijdrager
    nookie

Inderdaad, het antwoord had ik al gegeven.
    Ik weet dat je een beamer HEBT, maar dat gaat gewoon niet werken.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt vrijwel elke beamer op je iPhone aansluiten.

Je krijgt echter maar één ding naar die beamer gestuurd; en dat is video-content.

Alleen het icoon Video’s leidt je naar video-output.

Presentaties of wat dan ook gaat dus niet werken.

Bijdrager
    Baas

Hoe doen dan die speciale iPhone beamers het?

Joost

Bijdrager
    bartjo

http://www.a-mac.nl/amac/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,533/category_id,52/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/

Niet te snel nee zeggen:) Kwam ik laatst tegen. Ik neem aan de de beamer een composiet aansluiting heeft? (zo’n leuk geel stekkertje?) Boxjes kan je via de rode en de witte tulp aansluiten, of natuurlijk ook op de beamer.

EDIT: Ik zie in je TS dat je dat al weet, je output is letterlijk wat je op je iPhones scherm ziet. Als je de Keynote ziet, zie je die dus ook op de beamer. (Geen ervaring, maar volgens de beschrijvingen klopt het)

PS: 40,- … Dat zal geen Gold Label zijn denk ik;)

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Baas”

Hoe doen dan die speciale iPhone beamers het?

Joost

Net als elke andere beamer?

iPhone of iPod aansluiten en beamen maar.

Zolang het maar films zijn.

Moderator
    Night

je hebt ook speciale kabels, speciaal van iPod naar outputdevice.

Zie hier

Bijdrager
    radconsu
    ”bartjo”

http://www.a-mac.nl/amac/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,533/category_id,52/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/

Niet te snel nee zeggen:) Kwam ik laatst tegen. Ik neem aan de de beamer een composiet aansluiting heeft? (zo’n leuk geel stekkertje?) Boxjes kan je via de rode en de witte tulp aansluiten, of natuurlijk ook op de beamer.

EDIT: Ik zie in je TS dat je dat al weet, je output is letterlijk wat je op je iPhones scherm ziet. Als je de Keynote ziet, zie je die dus ook op de beamer. (Geen ervaring, maar volgens de beschrijvingen klopt het)

PS: 40,- … Dat zal geen Gold Label zijn denk ik;)

Ja, die AV-kabel had ik gevonden. Die heb je in composiet en component video en dat kan ik allebei aan op de beamer.
    Maar waar gaat het om.
    Miesje van KarelWillem blijft zeggen dat het wel werkt, maar alléén met films en ik wil een Powerpointpresentatie, m.a.w. wat ik op het scherm van de Iphone zie, wil ik ook op de beamer.

Anybody????

Bijdrager
    prullenbak

je houdt wel vol, maar vrees t ergste man. Als je al zoveel gezocht hebt, en ook hier vang je bot, misschien moet je dan opgeven?

De ipod kan wel video output leveren, maar alleen fimpjes in de ipod-functie,(of, zo lees ik net, een foto-slideshow). Verder niks. Tenzij je bij apple werkt, en een belangrijke presentatite moet geven:)

Bijdrager
    radconsu
    ”Night”

je hebt ook speciale kabels, speciaal van iPod naar outputdevice.

Zie hier

Bedankt voor de reactie, Night, maar ook voor die kabel geldt dat ik niet weet of ik mijn Powerpointpresentatie op de beamer zie.
    Allemaal kopen dus, die kabels en dan proberen maar dat wordt me toch ff te gek. Ik wacht nog even tot ik iemand vind die er ervaring mee heeft.

Bijdrager
    iJust

@Night: die werken niet op de iPhone (geen dockconnector namelijk.)

Deze zou het moeten doen: http://store.apple.com/nl/product/MB129ZA/B?fnode=MTY1NDAzOQ&mco=MjI2MzY0MQ

Bijdrager
    radconsu

OK, Prullebak, maar waarom hou ik vol.
    Als je zo’n mooi, schnuckerliches beamertje hebt zoals ik, dan ga je toch niet met zo’n lompe labtob sjouwen?
    Stel je eens voor wat voor kick je klanten krijgen als je je presentatie komt geven. Ik snap ook helemaal niet waarom kennelijk niemand dit interesseert want je hebt gelijk. Ik zoek me te pletter maar kan niks vinden.

Bijdrager
    radconsu
    ”iJust”

@Night: die werken niet op de iPhone (geen dockconnector namelijk.)

Deze zou het moeten doen: http://store.apple.com/nl/product/MB129ZA/B?fnode=MTY1NDAzOQ&mco=MjI2MzY0MQ

Klopt, die kabel is prima. Weet ik inmiddels, maar de vraag is:

ZIE IK DAN MIJN POWERPOINTPRESENTATIE???????????

Of zie ik alléén maar films???

Bijdrager
    prullenbak

Ja maar je klanten vinden t vast ook prachtig als je je presentatie geeft op een mooie macbook, en je gebruikt keynote 2009 (een beetje stijlvol houden wel, al die effecten:p) die je dan bestuurt vanaf je iphone met de gratis app. Of gewoon met de apple remote (die t trouwens ook met powerpoint 08 doet).

Al die kabeltjes die je nu namelijk vind, zijn niet gigantisch lang, en sta je dus nog dicht bij je beamer te rommelen, wat ook niet heel professioneel staat…

Keuzes keuzes.

En uiteindelijk draait t toch om je verhaal, hoe mooi of lelijk je presentatie ook is.

Wat ik toruwens nu pas begrijp: je wilt je powerpointpreso zien via de beamer? Exporteer die dan als losse afbeeldingen, en zet die op je iphone. Dan kan je m via zo’n kabeltje wss WEL op je beamer zien.
    Ik dacht dat je ook dingen van de iphone wilde zien in je presentatie, ala steve jobs:P

Bijdrager
    nookie
    ”radconsu”

Hoe vaak ga je dit nog vragen?

Bijdrager
    radconsu
    ”nookie”
    ”radconsu”

Hoe vaak ga je dit nog vragen?

Laat ik voorop stellen dat ik zeer onder de indruk ben van de hulp die ik krijg middels al die reacties.
    Maar ik moet op een of andere manier toch duidelijk maken dat het mij niet gaat om het kabeltje, maar om de vraag of via dat kabeltje alléén maar films mogelijk zijn of hopelijk ook zo’n presentatie.
    Het spijt me dat dat je irriteert maar anders doet iedereen z’n stinkende best voor een een vraag waarover ik kennelijk niet duidelijk genoeg ben geweest.

Bijdrager
    iJust

Je kunt er video en foto’s mee beamen. Geen Powerpoint, maar je kunt de powerpoint als jpegs opslaan, die in een fotoalbum zetten en op die manier beamen. Werkt net zo goed.

Bijdrager
    prullenbak

Ja en wij komen er nu achter dat je niet je iphone op een beamer wilt aansluiten, maar heel fancy je presentatie op een iphone wil houden, en dat dat dus OF niet werkt, OF veel gedoe oplevert, wat je verhaal niet beter maakt.

Dus misschien is het nu gewoon klaar:)

Bijdrager
    radconsu
    ”iJust”

Je kunt er video en foto’s mee beamen. Geen Powerpoint, maar je kunt de powerpoint als jpegs opslaan, die in een fotoalbum zetten en op die manier beamen. Werkt net zo goed.

Kijk, dat is een keigoeie!!!!!!!!!!!
    Had ik niet aan gedacht, maar waarom zou ik ook, ben ik gewoon te stom voor.
    Dit is de oplossing. Hoezo Powerpoint, nergens voor nodig, als ze de plaatjes maar zien. Net wat je zegt.

Bedankt en wat mij betreft discussie gesloten want ik ga morgen een AV-kabeltje kopen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Keigoed?!

Zit jij soms onder de rivieren vlak bij Nijmegen?!

Ik heb de hele draad niet doorgelezen maar een PP exporteren naar een Quicktime movie kan dat niet gewoon? Dan hoef je alleen maar met pauze en play te sturen..

(weet niet zeker of dit een oplossing is die alleen via keynote werkt..)

Bijdrager
    nookie

Het irriteert me niet hoor, maar er is al meerdere malen gezegd dat je alleen video en foto’s kan beamen en geen powerpoint presentaties. De oplossing boven mij lijkt me dan toch een makkelijke oplossing voor je. Als het wel zou kunnen, dan had je al vrij snel een antwoord gehad en had ook Google er vol mee gestaan. Aangezien dat niet het geval is, dan kan het niet.
    Je kan ook met een Apple iCentre bellen en je vraag voorleggen.

Bijdrager
    prullenbak

Dat van die foto’s ahd ik ook al (2 keer?) gezegd…maar goed. Idd dat is dan je oplossing.

Bijdrager
    radconsu

@Nookie
    Nou, niet iedereen zei dat het niet kon. Alleen Miesje van JanWillem zei dat steeds en daardoor twijfelde ik ook.
    Trouwens onbegrijpelijk dat google er niet mee volstaat. Het is toch keigaaf (term van mijn yuppen die in Brabant zijn geboren) om een presentatie te geven met een Iphone en een piepklein beamertje?

In ieder geval bedankt voor de reacties, ook alle anderen uiteraard.

Bijdrager
    radconsu
    ”prullenbak”

Dat van die foto’s ahd ik ook al (2 keer?) gezegd…maar goed. Idd dat is dan je oplossing.

Achteraf zie ik dat ook maar ik had dat niet zo goed in de gaten.

Bijdrager
    nookie

ja, tuurlijk is het cool…..maar ik denk dat de markt er niet groot genoeg voor is.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”radconsu”

…. Alleen Miesje van JanWillem zei dat steeds en daardoor twijfelde ik ook….

De hersens werken vandaag niet op volle toeren hè? :wink:

Karel-Willem.

En wie is Miesje?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.