30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Iphone 8 and mijn Itunes (12.8.2.3) op High Sierra

Een paar dagen geleden kocht ik mij een Iphone 8.
    Toen ik die echter aan mijn Imac aansloot, en Itunes opstarte verscheen het icoontje van deze gsm NIET in het programma?

maw, van een backup maken en degelijke meer geen sprake ? Kan dit?

Johny

Bijdrager
    TheBigZ

Backups maak je tegenwoordig in de cloud (volgens Apple).:-)

Bijdrager
    Shmoo

Echt veel leren doet hij niet meer, ben ik bang.

Bijdrager
    GoeieDag

Zou via iTunes gewoon moeten werken. In Catalina niet, maar daar doe je dit werk via de Finder.

Bijdrager
    McPim

Kijk je op de goeie plek Johnyw? In iTunes 12 is dat veranderd, zie plaatje. In eerdere versies verscheen het iOS device meteen aan de linkerkant in het overzicht, in iTunes 12 moet je op eerst op het icoon klikken:

Als je dat niet ziet zou ik een ander kabeltje proberen.

Bijdrager
    sedikit

<p class=”cite”>Shmoo op 2 februari 2020 om 23:36</p>
    Echt veel leren doet hij niet meer, ben ik bang.

Over leren gesprokenn….Nog steeds niet door de CAT scan gehaald Shmoo?:

https://www.onemorething.nl/community/topic/malware-op-os-x-el-capitan/

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door sedikit.
    Bijdrager
    Johnyw

<p class=”cite”>McPim op 3 februari 2020 om 06:42</p>
    Kijk je op de goeie plek Johnyw? In iTunes 12 is dat veranderd, zie plaatje. In eerdere versies verscheen het iOS device meteen aan de linkerkant in het overzicht, in iTunes 12 moet je op eerst op het icoon klikken:

Als je dat niet ziet zou ik een ander kabeltje proberen.

Dan is er bij mij iets verkeerd vrees ik. Het zou me verbazen dat het kabeltje dat bij mijn Iphone 8 geleverd is defect is ( 5 dagen nieuw) . Nu is de Iphone aangesloten om mijn Imac en er is niks te zien in mijn versie van Itunes (12.8.2.3) ?

En mij Iphone 8 is ook hier niet te zien

Bijdrager
    McPim

Johnyw op 3 februari 2020 om 12:21

Het zou me verbazen dat het kabeltje dat bij mijn Iphone 8 geleverd is defect is ( 5 dagen nieuw) .

Mij ook, onwaarschijnlijk maar proberen kan geen kwaad hè? Het icoon staat er inderdaad niet bij jou, dan denk ik toch eerst aan de fysieke verbinding. En even je Mac herstarten en een andere USB poort proberen!

(Het is normaal dat hij bij ‘Devices’ in je tweede plaatje nog niet staat, dat komt pas als je de eerste backup hebt gemaakt)

Bijdrager
    Johnyw

@Mcpim Zal ik eens proberen (andere usb poort) en herstarten. (ik zie dat mijn gsm ondertussen wel opgeladen is)

Bijdrager
    Johnyw

Getest met een ander kabeltje, op een andere USB poort, en na herstart: geen Icoontje in Itunes te zien ????

Bijdrager
    McPim

Is je telefoon ontgrendeld als je hem aansluit?

Bijdrager
    Johnyw

@McPim Als je bedoeld dat hij aan staat, uiteraard. Of bedoel je met dat ontgrendelen iets wat ik niet weet. Ik kan ermee bellen, en facetime’n enz, dus vermoed ik dat ie ontgrendeld is

Bijdrager
    McPim

Ja, ik bedoel aan én je code ingevoerd terwijl hij aan je Mac hangt. Anders zou de ‘USB restricted mode’ actief kunnen zijn (zie hier). Als hij aangesloten is en ontgrendeld kan dat het ook niet zijn.

Probeer dan dit eens op je iPhone: ‘Instellingen’ -> ‘Algemeen’ -> ‘Stel opnieuw in’ -> ‘Herstel locatie en privacy’ en sluit hem dan opnieuw aan. Het zou kunnen dat je per ongeluk op ‘Vertrouw niet’ hebt geklikt bij de eerste keer aansluiten. Deze handeling herstelt dat, als je die melding weer ziet moet je uiteraard op ‘Vertrouw’ klikken. Zie hier voor mee info daarover:

https://support.apple.com/nl-nl/HT202778

Bijdrager
    Johnyw

@MxPim Ik heb alles wat hierboven aanbevolen werd uitgevoerd, inclusief te stappen in de links, maar dat heeft niks uitgehaald!

Als ik Itunes opende kreeg ik dit venster voorgeschoteld, maar nadat ik op “continue” geklikt had, gebeurde er niks, geen Iphone te zien in Itunes

???

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door Johnyw.
    Bijdrager
    McPim

En wat zag je op je iPhone toen je die melding kreeg? Volgens mij moet je op dat moment de ‘Vertrouw wel/niet’ melding op je iPhone krijgen (zie plaatje).. Het geeft in ieder geval aan dat de iPhone door de Mac gezien wordt, in die zin heeft het wel iets uigehaald 😉. Het moet iets eenvoudigs zijn, en het lijkt geen hardware probleem.

Bijdrager
    Johnyw

@McPim dit kreeg ik inderdaad en ik heb op vertrouw geklikt, dat spreekt voor zich…

Dat al mijn USB ingangen op mijn Imac slecht zouden zijn , kan ook niet, andere randapparaten die daarop aangesloten worden werken perfect!

Dus, met alle respect, zo eenvoudig lijkt me dat ook weer niet. Ik waardeer de moeite die je doet om mij te helpen!

Bijdrager
    McPim

Johnyw op 3 februari 2020 om 17:15
    @McPim dit kreeg ik inderdaad en ik heb op vertrouw geklikt, dat spreekt voor zich…

Aha, dat is goed om te weten! Je USB is ok, hij laadt op en je Mac herkent de iPhone, anders kreeg je de ‘Vertrouw’ melding niet. McPim moet hier nu even over nadenken 🤔…

Bijdrager
    McPim

Ik weet waar het probleem zit, en heb het hier kunnen reproduceren.. Nu nog de oplossing 😉. Heb je dit venster gezien, of staat het nog ergens verstopt of je desktop, of krijg je het als je de iPhone opnieuw loskoppelt en aansluit?

De software op je iPhone is nieuwer dan High Sierra standaard aankan, daarom verschijnt hij niet in iTunes. Als het goed is krijg je op enig moment bovenstaande melding, dit lijkt niet via de App Store te gaan. Hier het support artikel over dit ‘probleempje’:

https://support.apple.com/nl-nl/HT208831

Zodra deze update is geïnstalleerd is je iPhone zichtbaar en zie je button die ik eerder liet zien.

Bijdrager
    Johnyw

@McPim Ik heb dergelijk venster zoals hierboven nog nooit zien verschijnen, zou ook niet weten waar het ergens verstop staat.

Mijn mac herkent wel mijn Iphone

Maar hoe het nu verder moet, als zoals bij mij dat venster niet verschijnt, weet ik niet? Het Apple artikel via de door u geplaatste link helpt me niet vooruit vrees ik ?

Bijdrager
    McPim

Dank voor je plaatje Johnyw, met je iPhone of aansluiting is niets mis. De vraag is inderdaad: hoe krijg je die update als hij niet vanzelf verschijnt? Ik ga een paar dingen uitproberen en komt erop terug!

Bijdrager
    McPim

Kijk voor de zekerheid even of er een software update klaar staat via App Store -> Updates.

Bijdrager
    McPim

@Johnyw: ik kom niet verder dan dat de update vanzelf moet verschijnen als je een nieuwere iPhone aansluit in High Sierra. Dit is wat ik bij mij zie:

– Ik heb nogmaals een iMac met een schone installatie van High Sierra 10.13.6 geprepareerd. Alle App Store updates zijn uitgevoerd, iTunes 12.8.2.3. Ik sluit een iPhone met iOS 13 aan en krijg de pop-up met de eerder genoemde update melding. Als ik kies voor ‘Niet nu’ en iTunes open is mijn iPhone niet zichtbaar.

– Als ik de iPhone fysiek loskoppel en weer verbind met de Mac krijg ik meteen weer de update-melding, ook als iTunes niet open staat. Zodra ik deze installeer (de Mac start opnieuw op) is mijn iPhone wel zichtbaar in iTunes!

– Deze update staat niet in de App Store, is niet te downloaden bij Apple, zit niet in iTunes.

Meer kan ik er op dit moment niet van maken… Nog een vraag: heb je een andere telefoon eerder gebruikt op deze iMac en was die wel zichtbaar in iTunes? Zo ja, welke?

Bijdrager
    Johnyw

Goeie morgen,

Sorry voor de late reactie, gisteren drukke dag gehad.
    @McPim: Ik heb inderdaad vroeger de Iphone van mijn zoon op mijn mac aangesloten en die kwam wel netjes in Itunes te voorschijn. Hij heeft een Iphone 7. Wat ik ook eens geprobeerd heb is Little Snitch uitzetten (voor zover dat gelukt is?) maar ook dat heeft het probleem niet opgelost!.

Het is en blijf al bij al frustrerend uiteraard, vooral omdat ik bv geen muziek uit mijn Itunes op mijn gsm kan zetten….

Bijdrager
    SvS

En komt die iPhone 7 nu nog steeds tevoorschijn? Want als dat niet meer het geval is, dan zou het aan de macOS (update) kunnen liggen.

Ook andere USB kabel geprobeerd?

Ik neem aan dat je het niet met bedrade toetsenbord aansluit, maar rechtstreeks op de iMac.

Bijdrager
    McPim

Weet je nog welke iOS versie er op die 7 stond Johnyw, toen die zichtbaar was in iTunes?

Bijdrager
    Johnyw

<p class=”cite”>McPim op 7 februari 2020 om 10:08</p>
    Weet je nog welke iOS versie er op die 7 stond Johnyw, toen die zichtbaar was in iTunes?

Ik zou het echt niet weten, maar mijn zoon die update regelmatig. Gisteren heeft hij iOS 13.3.1 geïnstalleerd. Ik denk dat dit dan de tweede updat is dat hij deed sinds hij het toestel heeft. Ik weet niet als zijn Iphone 7 nu nog zichtbaar is, want Eros studeert tegenwoordig in Nederland en ik zie hem niet meer zo vaak…

Bijdrager
    Johnyw

<p class=”cite”>SvS op 7 februari 2020 om 09:46</p>
    En komt die iPhone 7 nu nog steeds tevoorschijn? Want als dat niet meer het geval is, dan zou het aan de macOS (update) kunnen liggen.

Ook andere USB kabel geprobeerd?

Ik neem aan dat je het niet met bedrade toetsenbord aansluit, maar rechtstreeks op de iMac.

Ik weet niet als die nu nog zou te voorschijn komen ( zie hierboven). Ik hen met twee verschillende USB kabels geprobeerd, rechtstreeks op de Imac

Bijdrager
    McPim

Johnyw op 7 februari 2020 om 15:21
    Ik denk dat dit dan de tweede update is dat hij deed sinds hij het toestel heeft.

Dat is jammer, want dan kunnen we verder weinig uit concluderen. Het kan dat hij iOS 11 had en daar is bovenstaande update nog niet voor nodig.. Ik kan even niets anders verzinnen dan wat al besproken is 🤔.

Bijdrager
    Johnyw

Als mijn zoon volgende week eens terug hier is koppel ik zijn Iphone 7 eens aan, dan zie ik wat er gebeurt.

Nu ik eraan denk, een vriend van mij heeft een Iphone 6+ en die verschijnt ook niet in mijn Itunes ?
    Ik was ook op zoek naar de combo update voor High Sierra, maar vind die niet. Nu draai ik op 10.13.6.

En dan de ultieme vraag: zou het iets opleveren als ik de interne HD van mijn mac zou wissen en een totaal nieuw systeem installeren? Ik sta daar niet voor te springen uiteraard, maar het werkt op mijn systeem dat dit (Iphone 8 + Itunes) niet werkt? Ik bedoel, dat kan toch niet ?

Ik wil toch iedereen bedanken die hier een bijdrage geleverd heeft of nog zal doen.

Johny

Bijdrager
    McPim

Johnyw op 8 februari 2020 om 09:38
    Nu ik eraan denk, een vriend van mij heeft een Iphone 6+ en die verschijnt ook niet in mijn Itunes ?

Dat zegt nog weinig, als hij iOS 12 gebruikt (vraag dat eens aan hem!) wil dat alleen maar zeggen dat het nog waarschijnlijker is dat het aan bovengenoemde update ligt.

Opnieuw installeren? Heel veel werk, best kans dat het dan goed komt. Geen 100% garantie.. Een combo-update is altijd een goed idee, hier is de link:

https://support.apple.com/kb/DL1970?viewlocale=en_US&locale=en_US

Ik had het bewust niet voorgesteld omdat je die waarschijnlijk niet kunt installeren (uitgeprobeerd hier). Er is onlangs nog een nieuwere security update verschenen voor 10.13.6, de combo-update is ouder en doet het daarom niet totdat Apple de combo-update een update geeft. Proberen kan geen kwaad.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.