15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Gentei

Door Apple vervangen Iphone 7 nieuw of refurbished?

Hallo

Mijn iphone 7 werd aangekocht in december vorig jaar, na een paar maanden kreeg ik last van de camera, soms (niet altijd) als ik de camera wou gebruiken kreeg ik een zwart scherm en heel de iphone bevroor dan ik kon 1-2 min niks doen met de iphone hij reageerde niet meer scherm bleef hangen in de camera modus.
    na 2min reageerde iphone terug, maar als ik dan werd gebeld of ik belde naar niemand kon die persoon mij helemaal niet horen en ik kon ook niets horen.
    ik moest de iphone uitzetten en terug aanzetten. Ook Google maps crashte dan ineens, ook als ik op links klikte om te lezen kreeg ik soms ook een zwart scherm waar er tekst zou moeten staan, ik moest dan alle apps die open stonden sluiten pas dan werkte de link.

Ik heb dan een afspraak gemaakt via de apple website om naar de apple shop in Brussel te gaan.
    Gisteren geweest, probleem uitgelegd de iphone werkte gisteren wel normaal…
    Apple medewerker (Genius) deed een diagnose bleek dat er ook iets scheelde met de batterij van de iphone, iphone werd ter plaatse gewisseld.
    Wat ik mij nu afvraag, de iphone 7 die ik kreeg, is het een volledige nieuwe iphone of een refurb. model?
    De apple medewerker verzekerde mij dat het een compleet nieuwe iphone is, omdat de apple shop zelf geen refurb. modellen heeft.
    Ze brachten de iphone in een generieke dunne witte doos, doos was wel verzegeld met een barcode en serienummer.

Wat denken jullie? Het lijkt mij raar dat een apple shop ineens een splinternieuwe iphone geeft en geen refurb.

Bijdrager
    LighScan

Normaal gesproken zijn dat altijd refurbs.

Examine the iPhone’s serial number properly. This serial number will tell lot of things about the phone. Apple certified refurbished phones start with “5” as Apple always modify the original number after refurbishing the phone.

Instellingen –> Algemeen –> Info –> Serienummer

Bijdrager
    hen3

Ik zou zelf geen probleem hebben met een refurbished exemplaar. Waarom niet? De buitenkant is gloednieuw en *ieder* refurbished exemplaar wordt uitgebreid getest voordat deze in handen van een nieuwe gebruiker komt. Volledig nieuwe exemplaren worden steekproefgewijs gecontroleerd.

Bijdrager
    IGBA
    Gentei op 01 juli 2017

Wat denken jullie? Het lijkt mij raar dat een apple shop ineens een splinternieuwe iphone geeft en geen refurb.

Zo raar is dat niet… https://www.onemorething.nl/2017/04/apple-geen-remanufactured-bij-vervanging/

Bijdrager
    Hyrax

Geen refurbished, maar waarschijnlijk Remanufactured.

Bijdrager
    Gentei

@LighScan
    De serienummer onder instellingen is een combinatie van letters en cijfers.
    De IMEI nummer begint met een 3.
    Wat is het verschil tussen refurb en remanufactured?

En waarom loog de Apple medewerker dan?

Moderator
    Pete.Z

Ik heb al twee keer een gewoon nieuwe iPhone gehad bij de Apple store, een 5 en een 6, beide gecontroleerd aan de hand van het serienummer.
    Er worden dus wel degelijk nieuwe uitgegeven bij garantie.

Bijdrager
    Gentei

Die van mij is dus een refurb.
    Je kan het zien bij instellingen daar ga je naar algemeen en info.
    Dan kijk je wat er staat bij model. Als het begint met een “M” is het een retail model.
    Als het begint met een “N” is het een refurb.

Bijdrager
    jackybe67

Gentei,

en dan??? Jouw ingeleverd toestel was toch ook niet meer nieuw. Ben nu gewoon blij dat je voor 99,5 % een nieuw toestel gekregen heb. Wat een gezeur toch telkens. Had je liever gehad dat ze jou toestel gerepareerd hadden???

Bijdrager
    Gentei
    jackybe67 op 01 juli 2017

Gentei,

en dan??? Jouw ingeleverd toestel was toch ook niet meer nieuw. Ben nu gewoon blij dat je voor 99,5 % een nieuw toestel gekregen heb. Wat een gezeur toch telkens. Had je liever gehad dat ze jou toestel gerepareerd hadden???

Als ik 900 euro of meer neer tel voor een toestel wil ik ook dat het degelijk werkt.
    En niet 6 maanden na aankoop dat het toestel blokkeert.

En guess what, 15min geleden HAD IK TERUG HETZELFDE probleem.
    Het 99,5% nieuwe toestel heeft hetzelfde probleem dus.
    DAAROM dat ik mij afvroeg of het een refurb is of niet.

Bijdrager
    GoeieDag

Lees dit maar eens: https://www.srk.nl/nieuws/archief-2017/refurbished-een-nieuwe-iphone
    Of dit: https://blog.iusmentis.com/2016/07/13/apple-mag-defecte-iphones-vervangen-refurbished-toestellen/

Ik was zojuist bij de Genius in de Apple Store A’dam, en naast me zaten 2 mensen met hetzelfde probleem, voor zover ik het kon zien en horen. Zou er een generiek probleem in die iPhone 7 zitten?!

Overigens vind ik dit soort teksten ook niet bijdragen aan het verduidelijken van het probleem:

Gentei op 01 juli 2017

Iphone 7 vervangen door apple shop

Wat een ‘krom-taal’!

Bijdrager
    Gentei
    GoeieDag op 01 juli 2017

Lees dit maar eens: https://www.srk.nl/nieuws/archief-2017/refurbished-een-nieuwe-iphone
    Of dit: https://blog.iusmentis.com/2016/07/13/apple-mag-defecte-iphones-vervangen-refurbished-toestellen/

Ik was zojuist bij de Genius in de Apple Store A’dam, en naast me zaten 2 mensen met hetzelfde probleem, voor zover ik het kon zien en horen. Zou er een generiek probleem in die iPhone 7 zitten?!

Overigens vind ik dit soort teksten ook niet bijdragen aan het verduidelijken van het probleem:

Gentei op 01 juli 2017

Iphone 7 vervangen door apple shop

Wat een ‘krom-taal’!

Wat voor generiek probleem, volgens mijn hebben de 128 gig modellen het probleem.
    Ja sorry voor de titel kon niets beters vinden.
    In de apple store van Brussel hebben ze niets gezegd van een probleem.
    Ja ik ben van Belgiƫ.

Moderator
    Night

Titel is aangepast.

Bijdrager
    Hyrax

OkƩ, even alle termen verduidelijken.

Een nieuw toestel is een toestel dat nieuw uit de fabriek komt. Alle componenten zijn ook nieuw gefabriceerd en zijn nog nooit gebruikt.
    Een refurbished toestel is een opgeknapt toestel. Dit zijn toestellen die je veelal vindt bij zaken als Leapp. Dit zijn eigenlijk tweedehands toestellen die vaak zijn opgeknapt door er een nieuw batterijtje in te zetten.
    Een remanufactured toestel is een toestel dat nieuw uit de fabriek komt, maar componenten kan bevatten, die ooit in een andere telefoon hebben gezeten. Dit zijn echter nooit slijtage-onderdelen: minimaal zijn de behuizing, aansluitingen, de knoppen, het scherm en de batterij nieuw. Deze telefoons komen daadwerkelijk uit de fabriek met, zeg, een camera dat ooit in een ander toestel is gebruikt. Deze toestellen worden dus wel degelijk nieuw gefabriceerd.

Het hele punt is dat er door de media een heel heisa wordt gemaakt en de termen worden verward. TS geeft aan het toestel zes maanden te hebben, dat is begin dit jaar. Toen was dit model ongeveer twee maanden uit. Worst-case scenario heb je een toestel met een gerecycled onderdeel van een toestel dat twee maanden ouder is – niks op tegen, want daarvoor in de plaats heb je een nieuwe batterij en behuizing, terwijl jouw batterij en behuizing al lichte slijtage hadden.

Daarnaast geldt ook dat het hele ‘Apple mag geen refurbished (remanufactured) toestel geven’ slechts van toepassing is in Nederland en bij de originele verkoper. Op het moment dat je als Nederlander bij T-Mobile een telefoon hebt aangeschaft en hem vervolgens bij de fabrikant laat vervangen, dan heb je geen enkel recht van spreken. Sterker nog: het omwisselen bij de fabrikant is puur een ‘gunst’, gezien zij jou wettelijk niets verplicht zijn.

Bijdrager
    Gentei
    Hyrax op 02 juli 2017

OkƩ, even alle termen verduidelijken.

Een nieuw toestel is een toestel dat nieuw uit de fabriek komt. Alle componenten zijn ook nieuw gefabriceerd en zijn nog nooit gebruikt.
    Een refurbished toestel is een opgeknapt toestel. Dit zijn toestellen die je veelal vindt bij zaken als Leapp. Dit zijn eigenlijk tweedehands toestellen die vaak zijn opgeknapt door er een nieuw batterijtje in te zetten.
    Een remanufactured toestel is een toestel dat nieuw uit de fabriek komt, maar componenten kan bevatten, die ooit in een andere telefoon hebben gezeten. Dit zijn echter nooit slijtage-onderdelen: minimaal zijn de behuizing, aansluitingen, de knoppen, het scherm en de batterij nieuw. Deze telefoons komen daadwerkelijk uit de fabriek met, zeg, een camera dat ooit in een ander toestel is gebruikt. Deze toestellen worden dus wel degelijk nieuw gefabriceerd.

Het hele punt is dat er door de media een heel heisa wordt gemaakt en de termen worden verward. TS geeft aan het toestel zes maanden te hebben, dat is begin dit jaar. Toen was dit model ongeveer twee maanden uit. Worst-case scenario heb je een toestel met een gerecycled onderdeel van een toestel dat twee maanden ouder is – niks op tegen, want daarvoor in de plaats heb je een nieuwe batterij en behuizing, terwijl jouw batterij en behuizing al lichte slijtage hadden.

Daarnaast geldt ook dat het hele ‘Apple mag geen refurbished (remanufactured) toestel geven’ slechts van toepassing is in Nederland en bij de originele verkoper. Op het moment dat je als Nederlander bij T-Mobile een telefoon hebt aangeschaft en hem vervolgens bij de fabrikant laat vervangen, dan heb je geen enkel recht van spreken. Sterker nog: het omwisselen bij de fabrikant is puur een ‘gunst’, gezien zij jou wettelijk niets verplicht zijn.

Dat laatste stuk klopt helemaal niet voor Belgiƫ.
    Wij hebben hier geen T-Mobile of van die amerikaanse toestanden waar een provider eigen gsms verkoopt.
    Telefoons hier kunnen gekocht worden bij een provider zoals base shop ofzo maar voor problemen blijf je wel de fabrikant aanspreken.

Ik had mijn iphone 7 in December 2016 gekocht.
    Waarom ik geen fan ben van refurb toestellen is gewoon omdat in de meeste gevallen een iphone binnengebracht wordt met de problemen zoals de mijne.
    Waarschijnlijk steken ze dan gewoon een nieuwe batterij en verangen ze het kapotte onderdeel en dan wordt die aan de klanten aangeboden als vervangtoestel.
    Maar als deze dezelfde problemen heeft zoals ik had, blijft hij die probleem hebben.
    net zoals ik heb bij mijn “nieuw” zogezegd toestel.
    Ik heb het nog maar 1 keer gehad tot nu toe, maar moest het weer voor komen ga ik het opnemen en ga ik gewoon terug naar de apple shop.
    Zolang het probleem blijft, blijf ik terug gaan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.