One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS » IPhone 7 verbindt NIET Apple TV2

IPhone 7 verbindt NIET Apple TV2

Profielfoto van Timvdwijst

Timvdwijst op 08 augustus 2017 #

Hallo Allemaal,

Al jaren gebruik ik mijn Apple TV 2 zonder problemen. Ik heb in het verleden een IPhone 4 en 6 gehad. Nu heb ik een IPhone 7 gekocht met IOS 11 erop en kan de telefoon niet meer verbinden met mijn Apple TV 2. Mijn vraag is of iemand weet of dit uberhoud is op te lossen of omdat Apple TV 2 niet meer ondersteunt wordt? als dit op te lossen is: hoe?

Ik hoop snel reactie te krijgen.

Met Vriendelijke Groeten,

Tim

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 08 augustus 2017 #

Geen idee. Wat gebeurt er met iOS 10? Wellicht dat in iOS 11 de AppleTV 2 software (6.x) niet meer ondersteunt wordt?

Edit:
Na een beetje rondgooglen lijkt het er op dat AirPlay 2 niet backward compatible is met AirPlay 1 en er komen waarschijnlijk geen updates meer voor de Apple TV’s 2 en 3…

Profielfoto van McPim

McPim op 08 augustus 2017 #

Inderdaad Q-collective. iOS 11 gebruikt het nieuwe AirPlay 2. Dat is op dit moment niet compatible met oudere ATV’s, wel de AppleTV 4. Ik kan me niet voorstellen dat dit zo blijft. De kans lijkt mij groot dat de definitieve versie van iOS 11 backwards compatible is met het vorige AirPlay protocol, en dus ook oudere AppleTV’s. Maar niets is zeker. Het is beta software, dan krijg je dit soort dingen.

Profielfoto van Raymon

Raymon [moderator] op 08 augustus 2017 #

Ik zou even heel goed checken of je iOS 10 of iOS 11 hebt. Want een iPhone 7 met iOS 11 kopen is nu nog niet mogelijk. Dat doe je via Instellingen → Algemeen → Info → Versie.

Desalniettemin denk ik dat het met een Apple TV 2 nooit meer zal werken. Hoewel er nergens een officiële ‘changelog’ is, heeft Apple in iOS 10 en tvOS 10.2 het AirPlay-protocol al uitgebreid met authenticatie (Zie: AirPlay veel minder open in tvOS 10.2)

Over AirPlay 2 in iOS 11: dat zou downward compatibel moeten zijn, maar niet met een Apple TV 2 denk ik.

Profielfoto van McPim

Ik heb nog even verder gezocht, maar klopt Raymon: ‘gewoon’ AirPlay moet ook werken. AirPlay 2 is een nieuw protocol maar dat wil niet zeggen dat in iOS 11 het oude protocol niet meer werkt. Ik kom nergens tegen dat onder iOS 11 AirPlay naar een ATV2 niet meer functioneert dus voordat we hier gaan  gissen kan @timvdwijst beter even uitleggen wat het probleem precies is :wink:

Gaat het inderdaad over iOS 11? Bedoel je wel AirPlay of b.v. het verbinden met de ‘Remote’ app? Als het over AirPlay gaat, zie je de ATV2 in het AirPlay window verschijnen?

Er staat ios 11.0 maar ik ga zo proberen te downgrade naar ios 10

Het probleem nog een keer.

Als ik iets wil streamen kan er geen verbinding worden gemaakt met de ATV2, maar ik kan wel de Remote app gebruiken.

Profielfoto van gipsman

gipsman op 08 augustus 2017 #

“iPhone 7 gekocht met iOS 11 erop” gekocht.
Was dit dan tweedehands, want nieuw kan dit niet zoals Raymon aangeeft.

Profielfoto van McPim

Ik heb even een ATV2 uit de kast getrokken voor je: AirPlay inderdaad werkt niet (‘unable to connect’) met iOS 11 (Public Beta 3). Hij verschijnt wél in het lijstje van AirPlay apparaten. Een AppleTV 3 werkt zonder problemen. Voorlopig niet op te lossen dus, downgraden en hopen dat het in de final release wel werkt.

Profielfoto van gipsman

One more thing:
heb je 2 factor authenticatie op die iPhone 7?
De apple tv 2 vraagt dan dat je een code invoert die naar je iPhone verstuurd wordt en die maar…1 minuut geldig blijft.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 08 augustus 2017 #

iPhone 7 – Apple TV 2

Wa’s da.. een dinosaurus op een Segway? Koop eens een nieuwe Apple TV man.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 08 augustus 2017 #

[off-topic]

Heeee:-) het leeft !

Shmoo, allang niet meer gezien! Welkom terug

[/off-topic]

Profielfoto van gipsman

Shmoo is back!!!
Of copycat???

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 08 augustus 2017 #

Nee jong, Shmoo is niet na te copycatten. Vele hebben het geprobeerd maar kwamen al snel bij hun huisarts terecht. 😗

Timvdwijst op 09 augustus 2017 #

Ik heb mijn IPhone 7 gedowngrade naar IOS 10.3.3 en nu werkt het wel.

Dus IOS 11 werkt tot nu toe niet meer met ATV2. Ik hoop dat dit niet blijft en Apple gewoon een update maakt zodat ik mijn ATV2 nog gewoon kan gebruiken.

Timvdwijst op 23 september 2017 #

De ios 11 werkt nu wel met ATV 2! De beta’s deden het niet maar de echt release van ios 11 wel.

Profielfoto van McPim

McPim op 24 september 2017 #

McPim op 08 augustus 2017

Ik kan me niet voorstellen dat dit zo blijft. De kans lijkt mij groot dat de definitieve versie van iOS 11 backwards compatible is met het vorige AirPlay protocol, en dus ook oudere AppleTV’s.

Had ik nou maar gewed met @Raymon.. :lol::wink:

Profielfoto van gipsman

gipsman op 24 september 2017 #

Airplay 2 is in iOS 11 nog niet ten volle geïmplementeerd (zie elders in forum).
Kans dus dat het bij een volgende update toch niet meer gaat werken. Apple wil trouwens af van airport express, extreme, time capsule, kortom alle netwerkspul, airplay 2 is bedoeld voor de nieuwe apple tv en de homepods…

Over dit topic

Gestart op 08 augustus 2017 door Timvdwijst

Laatste reactie door gipsman

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?