6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Jer0enb

iPhone 7 valt uit bij 20%

Hallo Allemaal,

Ik heb nu sinds enkele weken dat mijn iPhone 7 zomaar uitvalt zodra ik de melding krijg dat er nog 20% accu is. Het gebeurt niet altijd maar wel regelmatig. Ik heb contact gehad met apple support en die zeggen dat het een bekend probleem is en dat ik hun onderzoek maar moet afwachten.

Ik heb gelezen dat de ouders iPhone’s dit probleem wel hadden maar bij de iPhone 7 heb ik het nog niet eerder gezien.

Hebben jullie tips wat ik verder nog kan proberen?

Met vriendelijke groet,
    Jeroen

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb een iPhone 7, maar heb hem nog niet zo vaak beneden de 20% gehad.
    Maar welke iOS versie heb je draaien? En is het ook begonnen bij een bepaalde iOS update bijvoorbeeld?

Moderator
    Night

Bij iPhone6/6S gebruikers leek het erop dat iOS9.0.1 de boosdoener zou kunnen zijn.

Verder was er bij de iPhone 6/6S ook een fysiek probleem met één van de batterij-componenten, maar ik kan me niet voorstellen dat dat bij de ‘7’ weer de kop op zou steken. https://support.apple.com/zh-cn/HT207414 (zie stukje onder de Chinese tekst)

Bijdrager
    Jer0enb

Ik draai op ios 10.3.1 en ik ontdekte het de eerste keer bij een beta van 10,3.

Toen daxht ik nog, dat kan aan de beta liggen. Maar nu met de normale doet hij het ook.

Ik had idd ook niet bij de iPhone 7 verwacht.

Bijdrager
    Niels

Probeer een back-up en herstel via DFU-modus.

Geblokkeerd
    Anoniem

Misschien kun je voor de zekerheid de status van de accu checken met Coconutbattery. Wellicht heb je een slechte accu (<80% capaciteit). Lijkt mij niet dat dit door de kwaliteitscontrole mag komen, maar goed. Anders kun je in ieder geval bijna zeker stellen dat het aan software ligt denk ik.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.