7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    ksx

Iphone 7 screen snel lichte krasjes op het scherm

Ik ben voorzichtig in het gebruik van mijn iphone 7. altijd in mijn broekzak zonder andere spullen.
    het valt mij op dat er al lichte sporen van krasje op het scherm zichtbaar zijn als je hem in het zonlicht of fel licht houd.
    Nu las ik op ik hier al meer verhalen over op het internet.
    iemand dezelfde ervaring?

Moderator
    Pete.Z

Ja, hoe voorzichtig je ook bemt, normale gebruikerssporen kan je nooit voorkomen.
    Als je dat wel wilt voorkomen zal je een screenprotector moeten gebruiken, of de telefoon helemaal niet gebruiken.

Bijdrager
    SunKeeper

Komt het niet van vocht en vuil? Dat kan soms zo vast zitten dat het net een kras lijkt.

Een vochtige doek eroverheen en direct daarna een droge doek laat soms de gekste ‘krassen’ verdwijnen.

Geblokkeerd
    Lien Wispels

Mijn ervaring is: get over it. Altijd een 20 maanden mang een screenprotector gehad op mijn iPhone

Geblokkeerd
    Lien Wispels

Excuseer voor mijn halve reactie: de ‘reageer-knop’ in de OMT-app staat vlak boven de ‘o’ en de ‘p’, daarmee dus.

Wel, zo’n 20 maanden lang een plastic screenprotector gehad op mijn iPhone 6, zonder nadenken. Uiteindelijk eraf gehaald omwille van de vele krasjes die erop stonden, ik heb besloten om hem nu zonder screenprotector te gebruiken om de volgende redenen. Glazen screenprotector snap ik nog een beetje: relatief hard dus krast niet snel Ă©n beschermt tegen het vallen, als je iPhone valt breekt de glazen screenprotector bij het breken de val, hierdoor is de kans van het breken van je iPhone-scherm aanzienlijk kleiner. Mijn probleem is dat zulke glazen screenprotectors vaak dik zijn, iets wat ik echt niet wil, maar dat is persoonlijk uiteraard. Plastic screenprotector zijn weliswaar goedkoop, maar ze krassen enorm snel en voelen verschrikkelijk aan vergeleken met het glas van je iPhone. Momenteel loop ik al zo’n 6-7 maand rond zonder screenprotector en hoewel er talloze microkrasjes zijn, is er niks van te merken, ze zijn enkel zichtbaar in direct zonlicht, in andere lichtomstandigheden verdwijnen ze als sneeuw voor de zon. Plastic screenrpotectors vergelijk ik met een Lamborghini kopen om vervolgens enkel in je Golf rond te rijden, stel dat je Lamborghini een deukje zou krijgen, verschrikkelijk toch? Het voordeel van een plastic screenprotector is mijn inziens enkel dat ze goedkoop zijn, als er een kras of wat dan ook op komt plak je zo een nieuwe, dit weegt voor mij niet op tegen het premium gevoel van een naakte iPhone. Bovendien moet je dan ook niet nog eens extra betalen en is er geen gedoe omtrent het aanbrengen van de screenprotector. Bubbeltjes vind ik verschrikkelijk, dus ik moet hem nog eens in de winkel zelf laten plakken, want hoe makkelijk ook het soms wordt geĂ¯llustreerd, het is een hel om het perfect aan te brengen. Glazen screenprotectors, daar valt nog wat over te zeggen vind ik, ze voelen nog steeds redelijk premium aan, maar voor mij is de dikte een dealbraker.

Ik moet wel toegeven dat het hard is om je allernieuwste Apple-apparaat zonder screenprotector te gebruiken, toen ik mijn Apple Watch pas had weet ik nog dat ik principieel had besloten er geen screenprotector voor te gebruiken, het is minder belachelijk dan een case maar ik bleef het verafschuwen. Ondertussen staan er duizenden minikrasjes op en ook enkele diepere. Echt last heb ik er niet van, in het felle zonlicht is het misschien wat vervelend als je erop let, maar dat neem ik er dan weer graag bij, zeker voor een Apple Watch.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb hier een gebruikte iPhone 7 Jet Black van Marktplaats geplukt en die heeft de micro krassen voor en achter. Niet mooi in zonlicht maar ook geen ramp. Met de eerste krassen erop kun je hem net wat relaxter gebruiken dan wanneer je met hoezen skins en protectors probeert hem krasvrij te houden. Het is immers een gebruiksobject. Bij interesse even PM.

Geblokkeerd
    Lien Wispels

@no_poo, exact! Persoonlijk heb ik dan weer zo’n rare manier van denken dat moest er een krasje op m’n iPhone komen, ik deze zelf wil toegebracht hebben. Gewoon om moreel in orde te zijn. Maar met een bekrast toestel over te kopen kan je al heel wat tientjes sparen tegenover een nieuw model.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.