10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    mdmable

iPhone 7 scherm vervanging A kwaliteit – homebutton te gevoelig

Hi all,

kon niets vinden in de search dat mijn vraag kon beantwoorden.

De vraag: weet iemand een oplossing voor een gevoelige homebutton na vervanging scherm?

Ik heb 3 schermen geprobeerd van de reparateur, bij de eerste 2 deed mijn homebutton t na ontgrendelen helemaal niet, daarvoor wel. Bij het laatste scherm werkt hij wel, maar moet ik echt een simpele zachte tik geven wil ik maar 1x klikken. Als ik mijn vinger er op laat blijft hij kliks registreren, ik krijg dus de tril als feedback continu.

Zodoende kan ik niet lekker navigeren. Geprobeerd: updaten naar laatste OS, en schone installatie met backup er over.

Nog geen schone installatie zonder de backup geprobeerd.

ook geprobeerd de schroef achter de button strakker/losser te doen.

Het werkte nog wel in mijn originele scherm, maar deze was compleet gebarsten. Reden om niet naar Apple store te gaan is omdat mijn inboedel wel verzekerd, maar ik heb eerst 150 euro eigen risico én ik wilde graag snel weer een leesbaar scherm.

Thanks in advance!

Bijdrager
    sunapple

Tja, je probleem is het gebruik van namaak onderdelen, dus de oplossing is het gewoon goed te laten doen bij Apple. Daarnaast, als je een reparateur ter beschikking hebt die het niet kan fixen vraag ik mij af wat dit topic nog moet gaan brengen.

Het gaat overigens om glas én LCD van nAmaak kwaliteit? Dan geloof ik niet dat het er net zo goed uit ziet als het originele, je ziet vaak dat ze slechte inkijkhoeken hebben bijvoorbeeld.

Al met al vind ik die 150 euro geen slechte deal.

Bijdrager
    mdmable

<p class=”cite”>sunapple op 26 februari 2018 om 16:23</p>
    Tja, je probleem is het gebruik van namaak onderdelen, dus de oplossing is het gewoon goed te laten doen bij Apple. Daarnaast, als je een reparateur ter beschikking hebt die het niet kan fixen vraag ik mij af wat dit topic nog moet gaan brengen.

Het gaat overigens om glas én LCD van nAmaak kwaliteit? Dan geloof ik niet dat het er net zo goed uit ziet als het originele, je ziet vaak dat ze slechte inkijkhoeken hebben bijvoorbeeld.

Al met al vind ik die 150 euro geen slechte deal.

Bedankt voor je bericht.

Het eerste scherm was inderdaad totaal anders dan het origineel. Het huidige scherm is niet van echt te onderscheiden. Echter heeft deze geen truetone (truetone uitzetten op een andere 7 en deze er naast houden = bijna (tot) geen/minimaal zichtbaar verschil). De reparateur vertelde dat er geen ‘echt’ originele schermen zijn, dit omdat de A+ schermen door andere fabrikanten worden gemaakt met gebruik van enkel origineel Apple LCD. Apple schijnt zelf geen losse schermen te verkopen. Wellicht alleen bij Apple zelf wel, en de door Apple erkende retailers.

Ik ga het eerdaags proberen op een clean installatie. Verder blijkt dit probleem zeer zelden voor te komen na replacement van een iPhone scherm en zijn er ook geluiden te horen, ook uit kenniskring, dat alles naar behoren lijkt te werken. Ik heb pech gehad.

Ben benieuwd of er meer mensen hier op het forum zijn met hetzelfde probleem.

Bijdrager
    mdmable

Overigens: als ik hard reset doe, doet de homeknop t vaak niet meer, enkelel keren herhalen lost het op

Bijdrager
    sunapple

Wat ik mij eigenlijk afvroeg was of het glas en LCD één onderdeel zijn, dat zal dan wel en ze zijn dus allebei nu van mindere kwaliteit (overigens vind ik “A+” misleidend en overdreven).

Het is inderdaad zo dat alles wat niet van Apple komt nep-onderdelen zijn. Zo heb ik ervaringen van familieleden gehoord over nep-accu’s die in drie maanden tijd meer dan 15% capaciteit verliezen, telefoons die geregeld uitvallen (accu?), LCD schermen die soms strepen geven, problemen die een jaar na installatie voorkomen… Ik raad het af.

Je zegt dat je pech hebt gehad, maar na drie keer zie ik toch wel een trend. Je moet eerder geluk hebben wil het wél goed werken.

Met TrueTone bedoel jij volgens mij Night Shift. Echte TrueTone waarbij het scherm automatisch op de omgeving afstemt is alleen op de iPhone 8 en X.

Bijdrager
    Appleliefhebber

Waar het probleem waarschijnlijk mee te maken heeft is de kwaliteit van het scherm, hier zitten namelijk een aantal chips in die ervoor zorgen dat de klikken van de homebutton goed geregistreerd worden. Bij een vervangend scherm zijn deze chips dus of goed nagemaakt of slecht en dan krijg je dit soort problemen. Zelf heb ik als iPhone monteur hier ervaring mee.

Over origineel: Apple origineel is inderdaad niet te krijgen, dit omdat Apple simpel weg zelf geen schermen fabriceert maar dit laat doen door externe partijen, er zijn dus zeker wel manieren om dus aan dezelfde schermen als Apple te komen, door ze in te kopen bij de fabrieken die ze voor Apple fabriceert. Zelf kan ik namelijk aan echte originele schermen komen waarbij ze in de Apple store zelfs het verschil niet zien na een reparatie. Ook missen bij niet originele schermen alle serienummers en Apple logo’s

Bijdrager
    mdmable

<p class=”cite”>Appleliefhebber op 26 februari 2018 om 18:23</p>
    Waar het probleem waarschijnlijk mee te maken heeft is de kwaliteit van het scherm, hier zitten namelijk een aantal chips in die ervoor zorgen dat de klikken van de homebutton goed geregistreerd worden. Bij een vervangend scherm zijn deze chips dus of goed nagemaakt of slecht en dan krijg je dit soort problemen. Zelf heb ik als iPhone monteur hier ervaring mee.

Over origineel: Apple origineel is inderdaad niet te krijgen, dit omdat Apple simpel weg zelf geen schermen fabriceert maar dit laat doen door externe partijen, er zijn dus zeker wel manieren om dus aan dezelfde schermen als Apple te komen, door ze in te kopen bij de fabrieken die ze voor Apple fabriceert. Zelf kan ik namelijk aan echte originele schermen komen waarbij ze in de Apple store zelfs het verschil niet zien na een reparatie. Ook missen bij niet originele schermen alle serienummers en Apple logo’s

Thanks! Kan ik dus het beste aan de reparateur vragen of hij een ander scherm heeft?

Moderator
    Pete.Z

Klinkt flauw, maar een origineel scherm is gewoon de beste oplossing. Met namaakschermen heb ik verschillende ervaringen, maar niet één was net zo goed als eeb echt Apple scherm.

Bijdrager
    Martin55

Probeer eens bij “instellingen”, “algemeen”, “thuisknop”.
    Hier kan je uit 3 verschillende instellingen kiezen voor de gevoeligheid/feedback. Wellicht dat een andere instelling iets verbeterd.

Bijdrager
    Appleliefhebber

@mdmable ja dat kan, alleen denk ik dat je reparateur geen originele schermen heeft, want je moet er namelijk wel wat moeite voor doen om daar een goeie leverancier voor te vinden.
    Maar je kunt het hem vragen natuurlijk

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.