16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    vwees

iPhone 7 Plus 128gb of 8 Plus 64gb?

Ik zit een beetje met een dilemma…

iPhone 7 Plus 128gb of 8 Plus 64gb? De 8 Plus heeft een aantal verbeteringen ten opzichte van de 7 Plus. Het verschil in prijs is €30 duurder voor de 8 Plus.

Nu hoorde ik laatst dat Apple’s verdienmodel deels op de storage ligt. De telefoon wordt traag omdat de iOS steeds groter wordt en de storage vol raakt. Of te wel: hoe meer storage hoe langer je met je telefoon doet. Nu snap ik dat 32gb krap kan worden qua software enz maar 64 is wel genoeg toch en meer dan genoeg voor de (toekomst)software?

Tuurlijk ben bereid regelmatig foto’s over te zetten naar mn Mac enz…

Ik hoor graag, wat zouden jullie doen? 7 Plus 128gb of voor €30 meer de 8 Plus 64gb? En heeft deze storage echt effect op hoe lang je telefoon mee gaat?

Bijdrager
    TheBigZ
    vwees op 01 oktober 2017

De telefoon wordt traag omdat de iOS steeds groter wordt en de storage vol raakt.

En heeft deze storage echt effect op hoe lang je telefoon mee gaat?

iOS zelf neemt een paar GB in beslag. Als je 64GB (of meer) hebt, heb je geen last van die paar GB van iOS.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 3 weken geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    Odiebla

De 8 is een marginale verbetering ten opzichte van de 7. Als elk tientje belangrijk voor je is dan zou ik de 7plus met 128GB nemen. Waarom kijk je niet naar een goede jonge gebruikte 7plus? Ik ben net geswithed en heb mijn 7plus 128 GB liggen voor overname. Pm me als je interesse hebt.

Bijdrager
    vwees

Oke maar jullie delen niet het verhaal dat ik hoorde dat storage belangrijk is voor de gebruiksduur van je telefoon? Dus dat je 7 plus 128gb langer mee gaat dan de 8 plus 64gb?

Bijdrager
    koen

Waar hoorde je dat verhaal over de storage?

Bijdrager
    vwees

Van een kennis, die zei dat je telefoon traag wordt op den duur door je storage en de iOS die steeds groter wordt… Maar 64gb is meer dan genoeg denk ik. Heb nu een telefoon met 8gb (wat een ellende) dus ben wel anders gewend;-)

Denk dat ik dan voor de 8 Plus ga!

Bijdrager
    Odiebla
    . op 01 oktober 2017
    Odiebla op 01 oktober 2017

De 8 is een marginale verbetering ten opzichte van de 7. Als elk tientje belangrijk voor je is dan zou ik de 7plus met 128GB nemen. Waarom kijk je niet naar een goede jonge gebruikte 7plus? Ik ben net geswithed en heb mijn 7plus 128 GB liggen voor overname. Pm me als je interesse hebt.

Tja, zo kan ik ook raad geven. Vrij egoïstische instelling, je hebt die waarschijnlijk liggen omdat je een 8+ gekocht hebt!

Natuurlijk is de 8+ een stuk beter en aan 64GB heb je meer dan genoeg, zeker als je er nog wat extra iCloud storage bij neemt voor een paar euro per maand.

Er is niets egoïstisch aan mafklapper. Die 7plus raak ik zo kwijt, ik geef gewoon antwoord op een vraag.

Bijdrager
    Odiebla
    vwees op 01 oktober 2017

Van een kennis, die zei dat je telefoon traag wordt op den duur door je storage en de iOS die steeds groter wordt… Maar 64gb is meer dan genoeg denk ik. Heb nu een telefoon met 8gb (wat een ellende) dus ben wel anders gewend;-)

Denk dat ik dan voor de 8 Plus ga!

Ik zou je afraden om voor de 64 te gaan. Gooi er dan wat extra geld tegenaan en koop de 256. Daar heb je dan weer jaren plezier van en hij ligt beter in de tweedehands markt mocht je hem weer willen verkopen.

Moderator
    Night

Je moet gewoon de telefoon nemen, die het best bij je behoefte past (qua data opslag).

De 8+ over een paar jaar min of meer de zelfde marktwaarde dan de 7+, (minder geheugen maar nieuwer).
    De 7+ heeft de A10 processor tegen de A11 bionic processor in de 8+, die van de A10 gehakt maakt (multicore benchmark 5691 tegen 10396). Toch schijnt de 7 net wat snappier te zijn dan de 8 en ook iets sneller opgeladen te zijn. Ook lijkt de 7+ in dagelijks gebruik zelfs nét iets sneller te zijn dan de 8+. Maar dat laatste kan ook komen omdat iOS 11 nog niet geheel geoptimaliseerd is en apps op hun beurt ook nog niet volledig gebruik maken van de iOS11 mogelijkheden. Dus in de toekomst zul je met de 8+ nét wat betere specs in handen hebben, al is dit verschil maar klein.
    Wat verder nog? De 8+ heeft een wat betere camera en draadloos opladen. En oh ja: je zult op de 8+ langer garantie hebben.

Bron:
    iPhone 8 Plus goes up against the iPhone 7 Plus in new speed test

iPhone 8 Plus vs. iPhone 7 Plus snelheidstest: verrassende uitslag

Leuke filmpjes:

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 3 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    Odiebla

Om mijn originele argumentatie te onderbouwen: ik zou altijd kiezen voor meer geheugen dan voor het laatste model. Dus ik zou kiezen voor een 7 met 128 boven een 8 met 64. Daarbij zou ik altijd voor een plus kiezen boven het normale model, flexibelere en betere camera, meer werkgeheugen.

Dat de 7 snappier is dan de 8 is onzin. Ik heb beide modellen hier met ios11 en de 8 voelt sneller en snappier. Het verschil is niet krijsend groot met wat ik er mee doe, dus ook daarom mijn opmerking dat ik dan de 7 met meer opslag zou aanraden. De enige reden dat ik toch geüpgrade heb is omdat ik dat vrijwel met gesloten beurs kan doen als ik maar elk jaar upgrade, dankzij een gunstige telefoonregeling op mn werk. Ik raak mijn oude model altijd vrij snel kwijt tegen een gunstige prijs. Zonder die regeling was het verschil tussen 7 en 8 te klein voor me.

Mij betichten van een gekleurd advies puur uit eigenbelang schoot me effe verkeerd. Misschien had ik die opmerking van mijn beschikbare 7p niet moeten maken, zoals gezegd raak ik mijn toestellen meestal binnen een week of wat wel kwijt aan iemand voor een schappelijke prijs voor beiden. Daar heb ik onemorething niet voor nodig ?

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 3 weken geleden door  Odiebla. Reden: Typos

Bijdrager
    vwees

Thanks voor je reactie Odiebla, en je aanbod over jouw 7 Plus waardeer ik alleen maar, maar ga denk ik toch voor de 8 Plus.

Bijdrager
    Buzz

Ik zou ook altijd het nieuwste model aanraden, voor wie het zich kan veroorloven. Alleen de steeds beter wordende camera maakt dat al de moeite waard. Als je de meerprijs deelt door het aantal foto’s dan is het (in mijn geval) maar een klein bedrag per foto, maar een groot deel van deze foto’s is van zichtbaar betere kwaliteit.

Daar bovenop: Dit jaar is er ook een meer dan gebruikelijke sprong in CPU-kracht. Reken maar dat dat de komende jaren steeds meer benut raakt, met steeds meer machine learning achtige toepassingen, waarbij de 8 dan zeker nog wat langer mee kan dan de 7.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 3 weken geleden door  Buzz.

Bijdrager
    Odiebla

Dat moet je zeker doen, de Qi charging optie en de iets betere camera is een mooie optie. Zoals ik zei; hij is sneller, heel veel sneller (op papier en in de benchmarks) hoewel ik daar weinig van merk met de dingen die ik doe. Wel vind ik het springboard vlotter reageren. De iets lichtsterkere camera merk ik wel goed. De nieuwe portrait belichtingsmode vind ik grotendeels onbruikbaar nog, maar ik verwacht dat het in komende upgrades veel beter gaat worden. Dat was ook zo toen de portrait functie bij de 7+ in beta uit kwam.

Bijdrager
    Joid

Nu hoorde ik laatst dat Apple’s verdienmodel deels op de storage ligt. De telefoon wordt traag omdat de iOS steeds groter wordt en de storage vol raakt. Of te wel: hoe meer storage hoe langer je met je telefoon doet.

*Proest!*

Wat een lulverhaal. Waarschijnlijk verteld door zo’n type die zijn eigen onzin gelooft.

Bijdrager
    Shmoo

Eigenlijk ben je gewoon kansloos als je ze niet beide neemt. ??

Bijdrager
    GoeieDag

Verdienmodel met storage, traag worden door storage…
    Met zulke kennissen (met een nogal vreemde kennis), heb je geen vijanden meer nodig.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.