5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    ratbones

iPhone 7 of iPhone XR / 5G

Mijn huidige iPhone 5s (yep nog steeds die, gekocht op launchdate) is nu toch echt aan vervanging toe. Mijn eerste gedacht was de XR om er dan weer een jaar of 5-6 plezier van te hebben. Ik twijfel echter met de huidige opkomst van 5G. Ik verwacht dat 5G mainstream gaat zijn over een jaar of 3, met dus ook de nodige phones. Daarom lijkt het me wat duur om nu een XR te kopen en kan ik misschien beter een “tussentijds” model kopen waar ik een jaar of 2-3 verder kan, de iPhone 7 lijkt me in dat geval geschikt.

Wat denken jullie?

Bijdrager
    Hermanh

Is een prima keuze Ratbones!

Moderator
    Night

Een tweedehands 7 scheelt je nóg meer geld. Kan je het vast prima mee uitzingen tot er een 5G iPhone op de markt komt.

Bijdrager
    SvS

Maar waarom MOET je gelijk van 5g willen profiteren als 4G nu zo goed bevalt? Er is nu nog ‘gedoe’ tussen Huawei en EU wat betreft aanleg van 5G netwerken. Ik heb 7 vorig jaar gekocht. Prima ding, ècht geen spijt. Het is nu inderdaad niet zo duur meer. Maar als ik NU een nieuwe zou kopen, zou ik momenteel waarschijnlijk toch voor XR gaan, ook omdat het net wat meer features ondersteunt, die de 7 nu al niet meer aankan. Over 3 jaar, als je toch van 5G wilt profiteren, kun je je XR vast ook weer redelijk goed verkopen.

Eigenlijk is de optie van Night ook niet zo gek, moet ik zeggen, maar dat geldt niet voor de ondernemers die een iPhone als een zakelijke aankoop willen opgeven.

En, als je 5s nog steeds een beetje redelijk doet, zou ik even wachten tot september, dan komen nieuwe iPhones uit en gaan de prijzen van huidige Xr en 7 ook weer omlaag (7 zelfs uit assortiment van Apple, dus gaat het ergens anders in sale)

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

XR.

5g wordt of een flop, of te duur, of slecht bereik, of niet nodig, of te laat, of 4g is net zo goed

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.