11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ArjanStaal

iPhone 7 microfoon plus hoofdtelefoon aansluiten

Bij het maken van radio uitzendingen is het gebruik van een iPhone om live radio verslag te doen heel normaal. Wij gebruiken een iPhone 6 in combinatie van een iRig Mic HD. De microfoon gaat in de lightning poort en de hoofdtelefoon doen we in de Jack aansluiting. Voor de verbinding met de studio gebruiken we Luci Live.

Een aantal collega’s gebruiken een iPhone 7 (geen mini jack aansluiting). een oplossing waarbij je een microfoon en een hoofdtelefoon aansluiten op de lightning poort kunnen we niet vinden. Luci live ondersteunt geen Bluetooth apparaten, dus ook de mooie nieuwe oortjes van apple zijn geen oplossing.

Via alie expres heb ik een splitskabel besteld, deze kabel heeft een lightning stekker die de iphone in gaat, aan de andere kant een lightning contra en een mini jack stekker. Helaas kun je op deze splitter via de lightning contra aansluiting geen microfoon aansluiten.

Heeft iemand misschien een oplossing gevonden? Ik zoek wekelijks op het web maar heb nog geen werkende oplossing gevonden.

Arjan Staal

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

ik zoek hier ook naar, ben benieuwd wat jij gaat vinden

Bijdrager
    Niels

Werkt een combinatie van deze http://www.belkin.com/nl/p/P-F8J198/ mét de meegeleverde lightning naar 3.5mm adapter niet?

Of simpel heg originele Apple iPhone dock?

Bijdrager
    Buzz

De maker van de iRig Mic HD heeft deze oplossing: http://www.ikmultimedia.com/products/irigmicfield/

Bijdrager
    ArjanStaal

@NielsDam die splitter van Belkin heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb een heleboel stekkers en apparaten geprobeerd zonder succes. Ik hoop op een reactie van iemand die een werkend Susteren heeft.

@Buzz dat apparaat van iRig heb ik niet geprobeerd maar in mijn geval ook niet echt een optie. We gebruiken audio ook voor het maken van video, in dat geval wil je soms dat de microfoon ergens anders is dan de camera.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

En als je nou de meegeleverde Apple Lightning adapter pakt
    en daar dan een gewone analoge splitter indoet:
    https://www.aliexpress.com/item/Professional3-5mm-Stereo-Headphone-Microphone-Audio-Y-Splitter-Cable-Adapter-Plug-Jack-Cord/32649024564.html
    werkt dat niet?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

zou namelijk theoretisch moeten werken:
    uit die adapter komt 1 analoge 3-polige 3,5 mm minijack female, met zowel microfoon als hoofdtelefoon erop,
    en daar kun je een gewone splitter in doen, die er 2x 2-polige 3,5 mm minijack female van maakt.

Bijdrager
    ArjanStaal

@Aartjan Dat heb ik geprobeerd met een analoge iRig microfoon die ik nog had liggen van, het werkt wel zoals jij omschrijft alleen werken op dit moment alle verslaggevers met een lightning microfoon. Ik hoop op een oplossing waarbij we de bestaande microfoons kunnen blijven gebruiken.

Bijdrager
    Niels

Dan zou ik toch voor de Belkin Splitter + Apple adapter gaan, mocht dit niet werken kun je deze natuurlijk altijd retour sturen.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

In dat soort verloopjes wordt de Lightning Contra zo te zien altijd gebruikt voor stroom inderdaad, niet voor audio.
    Want de Audio zit al analoog op de mini-jack.

Het zal binnenkort wel komen, want dit moet toch mogelijk zijn:
    Lightning adapter to minijack + female lightning with digital audio input

inderdaad nu nog nergens te vinden

Bijdrager
    ArjanStaal

Vandaag is als een toeval een oplossing op mijn probleem gekomen. Vanuit een andere hoek dan ik had verwacht.
    De app waarmee de studio verbinding wordt gemaakt heeft in een update Bluetooth headsets toegevoegd als audio bron.

Een hardware oplossing zou mooi zijn geweest omdat een Bluetooth headset waarschijnlijk leeg is als je hem nodig hebt, dit is in elk geval een oplossing waar we mee kunnen werken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.