27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:

Bijdrager
    goulashkanone

iPhone 7 maakt/verbreekt vaak verbinding WiFi Fritzbox 7581

Ik heb sinds ik mijn iPhone 7 heb, het probleem dat regelmatig de batterij snel leeg loopt.

Toevallig laatst in de log van mijn Fritzbox 7581 gezien dat mijn iPhone heel vaak verbinding maakt en dat de verbinding daarna weer verbroken wordt. Dit lijkt mij dus de reden dat de batterij sneller dan normaal leegloopt. (zie afbeelding)

Hier in huis nog een iPhone 7 en een 6S, en die vertonen dit gedrag niet.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals ” herstel netwerkinstellingen” en een harde reset, maar het probleem blijft terugkomen.

‘S-ochtends zie ik al aan het batterij-verbruik van de afgelopen nacht of het probleem zich weer heeft voorgedaan of niet. Dan is er na een nacht wel 20% van de batterij verbruikt.

Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Moderator
    Night

Heb je ook al eens de router gereset?

Bijdrager
    goulashkanone

Ja, al meerdere malen.

Moderator
    Night

Ik heb nog een website gevonden met veel tips en te proberen mogelijkheden. Laat even weten of het iets geholpen heeft?

https://appletoolbox.com/2017/02/wifi-dropping-not-available-ios-update-fix/

Bijdrager
    goulashkanone

Bedankt voor de info.

Ik heb alle tips uit de link eigenlijk wel meerdere malen geprobeerd, behalve

“Toggle Airplane mode on and then connect to a WiFi network”

Die ga ik nu dus proberen.

Mocht het probleem verholpen zijn, dan laat ik dat uiteraard weten.

Moderator
    Night

👍 Hopelijk is dat nét dat ene puntje dat wél helpt.

Bijdrager
    goulashkanone

Helaas was het gisterenavond van 19:00 tot 0:15 weer raak.

Hele rits aan aanmeld/afmeld pogingen.

Ik zit al zo lang ik de Fritzbox heb te klooien met meerdere kleine en grotere probleempjes.

Ik ga hem nu maar eens vervangen voor een fatsoenlijk modem, kijken of dan o.a. dit probleem stopt.

Bijdrager
    GoeieDag

Als je de FB via Xs4all gebruikt, kun je toch gewoon een -gratis- nieuwe vragen?

Bijdrager
    goulashkanone

Dat heeft geen zin, want die hele FR 7581 is een probleemkindje van de FB-familie.

Het is sinds het begin al kommer en kwel.

Zit dit topic.

Bijdrager
    hansderk

<p style=”text-align: left;”>Bizar, ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan met een iPhone 8. Word er scheitziek van want Mn Sonos, Hue etc kan ik gewoon niet bedienen op deze manier.</p>
    Heb al vaak de neiging gehad die k..Fritzbox uit het raam te gooien. Inderdaad sinds de 7581 uit is heb ik er echt alleen maar gedoe mee. Want een baggerapparaat is dat.

Bijdrager
    goulashkanone

Ik heb mijn iPhone nu op 2,4 GHz verbonden, en nu zijn andere apparaten de klos.

Vaak de iPhone 6s+ van mijn vrouw, en de Epson 802.11G printer.

Bijdrager
    hansderk

Ik heb IPV6 uitgezet bij geavanceerde instellingen. Dit lijkt de oplossing te zijn (bij thuisnetwerk/netwerk/tab IPv6 MITS JE RECHTSBOVEN GEAVANCEERDE INSTELLINGEN AANZET!)

Hopelijk is dit het nu….

Bijdrager
    goulashkanone

Ik heb bij IPv6 ook alle instellingen uitgezet, maar ik blijf IPv6 adressen uitgedeeld krijgen op mijn iPhone.

Misschien moet ik eerst de router opnieuw opstarten, dat de settings dan pas echt werken.

we gaan zien of het helpt.

Ik zie nu dat als ik bij Internet>Toegangsgegevens>IPv6> “IPv6 ondersteuning actief” uitvink, dat ik dan geen IPv6 adres meer uitgedeeld krijg.

Bijdrager
    hansderk

Ik heb nu nog enkel IPv4 in mn scherm staan op mijn iPhone en sinds paar uur geen last meer van dat geknipper met wifi/4G

Dus echt proberen uit te zetten!

Bijdrager
    goulashkanone

Ik heb het uitstaan, op de apparaten krijg ik nu geen IPv6 adressen meer uitgedeeld.

We gaan het de komende dagen zien of her helpt!

Bijdrager
    GoeieDag

goulashkanone op 28 december 2018 om 11:04
    Dat heeft geen zin, want die hele FR 7581 is een probleemkindje van de FB-familie.

Had deze reactie nog niet gezien.

Maar… dan vraag je toch een ander model aan Xs4all. Volgens mij hebben ze heel wat modellen liggen daar.

Bijdrager
    goulashkanone

Je bedoeld een ander type modem, dat zou ik kunnen doen.

Even kijken hoe het hier mee afloopt, met het uitschakelen van IPv6.

edit

Hmmm, dit werkt ook niet, de iPhone van mijn vrouw heeft zich in het afgelopen uur alweer 30-40 keer afgemeld  en aangemeld.

Ik ga morgen maar eens bellen.

Bijdrager
    McPim

<p class=”cite”>goulashkanone op 28 december 2018 om 10:30</p>
    Helaas was het gisterenavond van 19:00 tot 0:15 weer raak. Hele rits aan aanmeld/afmeld pogingen.

Voor de duidelijkheid: je hebt geen probleem met je telefoons maar je ziet in de logfile van je modem dat ze vaak connecten/disconnecten? Of verbreekt de verbinding terwijl je bezig bent op je telefoon?

Bijdrager
    goulashkanone

Ik merk op als bijv. mijn iPhone erg veel van de accu heeft verbruikt, terwijl hij alleen maar stand-by is, ik gebruik hem dus verder niet.

dan kijk ik in het log van de FB7581 en dan zie ik dat hij heel druk is op het netwerk, met het continue afmelden en aanmelden op het WiFi.

Hier ben ik laatst toevallig achtergekomen toen ik in het log van de FB zat te neuzen.

Ik weet niet of ik last heb van een wegvallende verbinding, omdat ik de iPhone nauwelijks gebruik. Slechts een paar keer per week.

Maar nu zie ik dat het ook bij de iPhone van mijn vrouw gebeurd, en die gebruikt de iPhone wel regelmatig, en ik heb nooit klachten van haar gehoord dat de verbinding verbreekt.

Ik denk dat het dus vooral een probleem is wat zich onder het oppervlak afspeelt. Toevallig is het opgevallen bij het inspecteren van het log, en kon ik zodoende het vele af/aanmelden van WiFi koppelen aan het hoge accuverbruik.

Bijdrager
    McPim

Volgens mij is het volkomen normaal wat je ziet. Als je iPhone op tafel ligt verbreekt ie regelmatig de verbinding om batterij te sparen. Hoe vaak en wanneer wel en niet, dat zijn de diepere Apple geheimen. Als je verder niks geks merkt in het gebruik van je iPhone zou ik me daar niet druk om maken. Dat je batterij 20% leegloopt in een nacht, tja, dat kan ook aan allerlei andere dingen liggen. Waarom zet je de WiFi op je telefoon niet uit ’s nachts? Sowieso is dat een goeie test om te kijken of het daar wel aan ligt. Het zoeken naar een zendmast voor je telefoonverbinding als het bereik wat minder is kan ook stroom vreten om maar wat te noemen.

Ik heb hier totaal andere netwerk apparatuur (een tandje beter dan de categorie Fritzbox), en in mijn logfiles zie ik ook legio connects en disconnects van allerlei devices.

Bijdrager
    goulashkanone

Ik heb net gebeld met de klantenservice van Xs4all.

Lang verhaal kort: het NTU in de meterkast wordt vervangen voor een exemplaar waar ik de FB 5490 rechtstreeks kan aansluiten op het glas.

Ik ben benieuwd hoe het gaat met dit modem.

Ik houd het topic geinformeerd.

Bijdrager
    McPim

Dat is sowieso fijn, dat je een glasvezelmodem krijgt als er glasvezel ligt! Ik ben benieuwd wat je straks in je logfiles ziet 😉.

Bijdrager
    goulashkanone

Ik had 2 jaar geleden toen ik hier kwam wonen en Xs4all besteld had, al aangegeven dat ik graag het 5490 modem wilde hebben, aangesloten rechtstreeks op het glas, maar dat kon toen niet. Dat 5490 modem was toen net nieuw.

Je kunt dan wel de 5490 aansluiten via UTP op LAN1 die dan als WAN fungeert, maar dat lijkt mij een halve oplossing en dus niet wenselijk.

Bijdrager
    goulashkanone

Ik heb sinds vandaag de FB 5490 draaien, en i.d.d. ook hier vele “register” en “deregister” acties vanaf mijn iPhone.

Dus je hebt gelijk McPim.

Jammer, ik had stiekem gehoopt dat het probleem voorbij zou zijn.

Bijdrager
    GoeieDag

Waar haal jij deze gegevens trouwens vandaan?

In mijn FritzBox (7360) in System>Event Log kom ik deze continue aanmeldingen va allerlei devices niet tegen.

Bijdrager
    McPim

@Goeidag: The FRITZ!Box can also log every instance when a wireless device registered or deregistered. For this, enable the “Log registrations and deregistrations” checkbox on the “Wireless” tab and click “Apply”. ?

Dat staat niet voor niks standaard uit (neem ik aan?). Om te voorkomen dat mensen denken dat er vanalles mis is met hun apparatuur 😉.

Bijdrager
    GoeieDag

Aha, goed gezien, McPim. 👍🏻

Ik zie dat het alleen om aanmelden op de WiFi van de FB gaat, en niet aanmelden op de router (mijn FB is in gebruik als modem en router, maar niet voor de WiFi, dus er komt niks in de lijst).

Je conclusie lijkt me terecht; als deze optie aanstaat krijg je al snel een oneindige, vrij oninteressante, lijst.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.