11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    nickdw

iPhone 7 home button

Heb gisteren mijn iPhone 7 2 sec in het water laten vallen. Nu moet hij waterdicht zijn en deed hij het de hele dag ook perfect. Helaas in de avond werkt mijn homebutton niet meer. Touch id werkt wel!!! Kan dit met elkaar te maken hebben of pure toeval? Garantie vervalt hiermee neem ik aan? Wat als ik mijn home button laat vervangen? Ben ik dan touch id kwijt?

Bedankt!

Geblokkeerd
    Anoniem

Homebutton is geen echte knop, dus hij registreert aanraking en dan trilt de Taptic Engine.

Werken de trillingen?

Ga anders gewoon naar de Apple Store en wie weet vervangen ze hem alsnog. Er is inderdaad geen garantie op waterschade.

Bijdrager
    nickdw

Trillingen doen het ook niet

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat is gek, dus dan zou de Taptic Engine defect kunnen zijn. Maar dat zou niet hoeven betekenen dat hij de aanraking niet registreert, dus wellicht zijn er twee dingen stuk.

De IP67 rating die de iPhone 7 heeft is best serieus en zulke defecten zouden niet voor mogen komen, zeker niet in jouw geval.

Zelf heb ik de mijne nog niet in water gedompeld, maar je mag ergens wel verwachten dat het kan. Kijk maar of hij niet toevallig ineens weer gaat werken en ga ermee naar de store.

Wat er zou moeten worden vervangen en of TouchID dan nog werkt durf ik niet te zeggen, bij vorige modellen raakte je dat inderdaad kwijt.

Ik raad af om dit door derden te laten repareren (of zelf) voordat je Apple raadpleegt. Regen in de drup verhaal.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Werkt Force Touch nog wel? De homeknop in de 7 registreert namelijk een druk via Force Touch. Als het goed is krijg je op de 7 ook een melding als er iets mis is met de homeknop. Heb je dat bericht gezien?

Maar dit lijkt me inderdaad een garantiegevalletje. Gewoon eerlijk uitleggen en met een beetje gelijk heb je met een week een remanufactured (dat dan weer wel…) toestel in je handen.

Geblokkeerd
    Anoniem

In het ergste geval zien ze een verkleurde waterindicator en houdt het daar meteen op.

iPhone 7 en iPhone 7 Plus zijn spat‑, water‑ en stofbestendig en voldoen aan bestendigheidsnorm IP67 volgens IEC‑standaard 60529 (getest onder gecontroleerde omstandigheden). Spat‑, water‑ en stofbestendigheid kunnen na verloop van tijd afnemen als gevolg van normale slijtage. Probeer een natte iPhone niet op te laden. Raadpleeg de handleiding voor instructies met betrekking tot reinigen en drogen. Vloeistofschade valt niet onder de garantie.

Over de 7 in IP67:

Geen water indringing indien ondergedompeld (30 min op 1 m)

Bijdrager
    T-sec

Alleen met de melding “Home button doet het niet meer” als garantie reparatie aanbieden bij een Apple repair toko.

Bijdrager
    Hyrax

@t-sec en dan maken ze hem open, en zien ze water…

Bijdrager
    T-sec

En dan kijk je gewoon alsof je water ziet branden.:angel:
    Gekkigheid, alleen op deze manier kom je er achter of het garantie is.

Bijdrager
    Kb

Is het uiteindelijk opgelost? Ik heb het zelfde probleem…

Bijdrager
    Q-collective
    Kb op 31 oktober 2017

Is het uiteindelijk opgelost? Ik heb het zelfde probleem…

Inleveren voor reparatie. Je hoort vanzelf of het onder garantie valt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.