8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    vinny70

Iphone 7 geen geluid bij bellen.

Plots heb ik bij het bellen met mijn iPhone 7 geen geluid meer. Wanneer iemand mij opbelt hoor ik de telefoon rinkelen maar wanneer ik opneem hoor ik niets en hoort ook de beller mij niet.
    Als ik zelf iemand opbel hoor ik zelfs de beltoon niet.
    Bij het afspelen van video komt er wel geluid uit de luidspreker.
    Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
    <div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>
    <div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

Bijdrager
    HHi Mac

Hier hetzelfde (18-6) met al onze iPhones! Abo bij Vodafone.

Bijdrager
    nnsa

Al een keer een harde rest gedaan ?

Bijdrager
    Appleliefhebber

Dat is een redelijk bekend probleem bij de iPhone 7, dit betekent dat de audio IC op het moederbord defect is en zal moeten worden vervangen. Zit er nog garantie op je toestel?

Bijdrager
    Pietje13

Exact wat Appleliefhebber zegt. Google eens op iPhone 7 audio IC reparatie. Moet door een moederbordreperateur worden gedaan, kosten gemiddeld 130 euro voor consument.

Bijdrager
    vinny70

Als eerste heb ik eens de sim kaart verwijderd en terug geplaatst. In eerste instantie opnieuw geluid.

Na een tijdje opnieuw geen geluid. Nu eens harde reset uitgevoerd en werkt opnieuw.

Afwachten wat het geeft!

Betekend dit dat de audio IC op het moederbord dan toch niet defect is?

Indien IC defect is dan zou er na reset nog geen geluid zijn, toch?

Bijdrager
    vinny70

Audio IC zal wellicht toch defect zijn. Het ene moment geluid bij bellen, het andere moment niet.

Heb ondertussen het volgende artikel gevonden.

https://aarepairs.be/audio-ic-iphone-7-7-plus/.

Wel zwak van Apple om dit niet gratis te herstellen.

Als dit een algemeen veel voorkomend probleem dan mogen zij dit wel oplossen.

Mijn iPhone is iets ouder dan 2 jaar, geen garantie meer van de winkel. Spijtige zaak.

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door  vinny70.

Bijdrager
    Baco66

Hier zelfde probleem als TS.

Sinds enkele dagen lastig om telefoongesprek te verstaan of helemaal niets te horen. Bij zelf bellen is kiestoon nauwelijks hoorbaar.

iPhone X, Vodafone

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.