11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Eagle Eye

Iphone 7 accu loopt leeg terwijl die uit staat

Ik heb een nieuwe iPhone 7. Ik gebruik deze iPhone voor als mijn partner op stap gaat, zodat we elkaar kunnen bellen als dat nodig mocht zijn.

Dus als hij niet gebruikt wordt zet ik hem helemaal uit (niet standby, maar echt helemaal uit) en ligt hij in de kast. Vanmorgen wou ik hem opstarten, maar was de accu helemaal leeg. Is dat normaal?

De iPhone is op dit moment voor de 5e x opgeladen.

Opgeladen op 4 april en nu op 20 april helemaal leeg.

Ik lees op internet wel veel artikelen over accu kalibreren en tips om accu duur te verlengen, maar deze gaan allemaal over gebruik van de iPhone terwijl die AAN staat.

Bijdrager
    KarelWillem

Echt heel bizar is dat niet.

Ook als een smartphone ‘uit’ staat wordt er een hoeveelheid stroom verbruikt.

Auto’s en motoren die voor langere tijd stilstaan worden niet voor niets aan een ‘druppellader’ gehangen.

Een simpel idee is om een lader aan een tijdklokje te hangen. Elke dag een uurtje aan laten klikken, en je hebt nooit meer een lege telefoon (het battery-management systeem van je iPhone is wel intelligent genoeg om hiermee om te kunnen gaan.).

Bijdrager
    Shmoo

Echt een goed idee van het tijdklokje. Stel je voor je je iPhone valt uit terwijl uit staat en niet in gebruik is.

Bijdrager
    penseel

Hier het zelfde probleem met iPhone 7, batterij in energiebesparingsmodus gezet en in vliegtuigmodus gezet. Na een paar dagen leeg.

Met een iPhone XS geen probleem met gewoon gebruik.

Bijdrager
    Eagle Eye

Ik heb ook nog een iPhone 4s liggen. 4 weken geleden helemaal opgeladen, uit gedaan, in de kast gelegd en vanmorgen had hij nog 84% in de accu.

Vreemd dat de iPhone 7 dan na een dikke 2 weken al leeg is…

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>penseel op 20 april 2020 om 14:37</p>
    Hier het zelfde probleem met iPhone 7, batterij in energiebesparingsmodus gezet en in vliegtuigmodus gezet. Na een paar dagen leeg.

Dat is dus een heel ander probleem. Die van TS staat echt helemaal uit.

Hoe nieuw is ‘nieuw’? En waar is die iPhone 7 gekocht?

Bijdrager
    Eagle Eye

De iPhone is van 26 februari 2020.

Gekocht bij Phone House in Delfzijl

Ik heb Apple ook gebeld, maar de helpdesk kon ook zo geen antwoord geven.

Behalve als je “Zet uit” doet de telefoon niet helemaal uit staat i.v.m. automatisch updates en andere systeem zaken die op de achtergrond kunnen draaien. En (extreme) temperatuur in de omgeving die invloed heeft op de accu.

Bijdrager
    penseel

<p class=”cite”>Kwadraatje op 20 april 2020 om 16:41</p>

<p class=”cite”>penseel op 20 april 2020 om 14:37</p>
    Hier het zelfde probleem met iPhone 7, batterij in energiebesparingsmodus gezet en in vliegtuigmodus gezet. Na een paar dagen leeg. En helemaal uit uit gezet zelfde probleem.

Dat is dus een heel ander probleem. Die van TS staat echt helemaal uit.

Hoe nieuw is ‘nieuw’? En waar is die iPhone 7 gekocht?

Dus helemaal uit uit gezet.

Bijdrager
    Eagle Eye

@penseel Ja, die van mij staat uit met “zet uit” en dan opzij vegen.

Bijdrager
    KarelWillem

Shmoo op 20 april 2020 om 12:28
    …Stel je voor je je iPhone valt uit terwijl uit staat en niet in gebruik is.

Wat zegt ze?? .;)

Geen idee wat je hier wilt zeggen.

Bijdrager
    SvS

Zet Achtergrond taken en Automatische updates eens even uit om te beginnen.

Als het dit jaar pas aangeschaft is, is het wellicht een garantie kwestie …

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.