7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

iPhone 7 2G/4G data switch doet het niet

Ik switch vaak van 2G naar 4G en weer terug op mijn iPhone 7. Maar vaak (niet altijd, dus niet 100% reproduceerbaar) valt na een switch de hele mobiele data-verbinding uit. Er komt dan geen data meer binnen. De enige remedie is compleet herstarten. Ik heb de nieuwste IOS en t-Mobile als provider.

Ik heb dit pobleem nooit eerder op andere iPhones gehad. Kan er ook niks over vinden. Iemand?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  aartjan.nl/blog.

Bijdrager
    Niels

Inderdaad een vreemd verhaal, misschien dat het herstellen van de netwerk instellingen werkt?

Ik heb zelf KPN en merk zelf wel dat als ik bijvoorbeeld door een tunnel ga in de metro, de iPhone logischer wijs omschakelt naar 2G of 3G, maar dat wanneer ik uit de tunnel ben, de iPhone soms niet of laat terug naar 4G schakelt en dan op 3G blijft hangen. Ik heb dan wel gewoon ten alle tijden een data-verbinding.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Dank! Had ik inderdaad nog niet gedaan. Ik had al wel deze gedaan: Mobiel netwerk > Stel opnieuw in.
    Maar nog niet die bij Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerk
    Zojuist wel, ik zal hier laten weten of het op den duur de oplossing is!

Moderator
    Mac Daddy

Interessant dit. Ik heb nu ook bijna 2 weekjes een iPhone 7, maar nog niet veel mee rondgereisd. Ik ga vanavond met de trein door het land, dus zal mij benieuwen of ik ook last heb van uitval.
    Bij de Veluwe stopte mijn vorige op 3G soms wel compleet, maar kwam wel weer vanzelf terug.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Er zit in ieder geval in de iPhone 7 voor het eerst een andere modem, het is nu een Intel in plaats van een Qualcomm. En er was net al een IOS update die daar iets aan verbeterde. Maar die update heeft bij mij het niet opgelost. Misschien nu wel met die Herstel.

Helaas, heeft niks opgelost. Nog steeds hetzelfde probleem.

Opgelost! Hoogstwaarschijnlijk dan. WiFi Assist moet uit!

Helaas, na een tijdje weer hetzelfde probleem. Wifi Assist was het dus ook niet.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  aartjan.nl/blog.
    • Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Je kan je eigen reactie eenvoudig corrigeren en/of uitbreiden door met je muis over je eigen avatar te gaan en daar te kiezen voor "Bewerk"

Bijdrager
    Niels

Vreemd, misschien kun je dan beter een nieuwe simkaart bij je provider aanvragen, kan zijn dat het daar aan ligt.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

ik denk dat ik ’t nu gevonden heb: even de Airportmodus aan- en uitzetten.
    Lijkt voorlopig te helpen

iPhone 7: mobiele data valt uit na switch tussen 2G / 4G

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.