7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Vic

iPhone 6S volume beltoon & gesprekken te zwak

Ik bezit een 6S en bij het bellen is het volume van zowel de beltoon als het telefoongesprek nogal zwak, ondanks dat de volume regeling op max staat. Zou dit duiden op een hardware probleem of is er toch nog ergens een setting hiervoor die ik over het hoofd zie?

Mvg, Vic

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door Pete.Z.
    Bijdrager
    csteelooper

Los van het volume is er geen extra setting. Je kan eventueel even naar iemand (of bijvoorbeeld je voicemail) bellen en tíjdens het gesprek even je volume-knoppen gebruiken om te zien hoe de instelling van het volume gedurende het gesprek is, maar als alles inderdaad maximaal staat kun je het niet nóg harder krijgen in software. I heb ook een 6S en word zo ongeveer omver geblazen als de ik de ringer hoor, dus als dit bij jou niet zo is vrees ik toch voor een hardwareprobleem… Is het altijd al zo geweest of pas sinds kortere tijd?

Bijdrager
    Vic

Het lijkt me idd pas sinds een tijd zo, en het gaat dus over de beltoon als ik naar ik iemand bel en dus niet over als ik zelf gebeld wordt, dat is nog ok.

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>Vic op 2 augustus 2020 om 19:21</p>
    Het lijkt me idd pas sinds een tijd zo, en het gaat dus over de beltoon als ik naar ik iemand bel en dus niet over als ik zelf gebeld wordt, dat is nog ok.

Deze zaken al nagelopen? https://support.apple.com/nl-nl/HT203792

Daarnaast: toevallig een bluetooth-apparaat met de iPhone verbonden dat ook een microfoon aan boord heeft? Ontkoppel deze.

En staat de iPhone in trilstand? Zet die dan eens uit.

Never mind.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door Kwadraatje.
    Bijdrager
    MrBelloNLD

Of stof smeer bij speaker / mic? Uitblazen

Bijdrager
    csteelooper

<p class=”cite”>Kwadraatje op 2 augustus 2020 om 21:57</p>

<p class=”cite”>(…) Daarnaast: toevallig een bluetooth-apparaat met de iPhone verbonden dat ook een microfoon aan boord heeft? Ontkoppel deze.</p>

Zoals ik het lees heeft dit er niets mee te maken. Het geluid van wat in het engels de ‘Earpiece Assembly’ heet, is zwakker: de overgangstoon wanneer TS iemand belt klinkt zachter dan voorheen. Dat heeft weinig tot niets met de microfoon van het toestel noch die van enig ander extern apparaat te doen, en nog minder met het wel of niet geactiveerd zijn van de trilstand. Hij(/zij) hóórt de signalen; ze zijn alleen niet meer zo hard als voorheen. Er is ook aangegeven dat de diverse volumeregelaars vol open staan.

Stof in de speaker, zoals @MrBelloNLD schrijft, zou natuurlijk kunnen, maar er is een probleem met die lezing: dat zou dan namelijk voor zowel het ‘earpiece assembly’ áls voor de ‘main speaker/microphone assembly’ (onder in een iPhone 6S) moeten gelden, en dat is vrijwel nooit tegelijkertijd het geval.

Zelf heb ik een paar jaar geleden een keer een soortgelijk probleem gehad nadat de telefoon uit een houder gleed en de grond raakte (let wel: ik zeg niet dat dat hier ook is gebeurd!). Raar genoeg hielp bij mij toen een herstart het probleem de wereld uit, terwijl ik toch écht dacht dat het een hardware-issue was. De telefoon was immers gevallen.
    Tip die ik hier wil meegeven als alles anders al is geprobeerd is dus: geef je toestel eens een reset. Maakt dat geen verschil, maak dan een backup en doe een volledig herstel, waarna je je backup terugplaatst (en dus (nagenoeg) geen gegevens kwijt bent).

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>csteelooper op 3 augustus 2020 om 10:56</p>

<p class=”cite”>Kwadraatje op 2 augustus 2020 om 21:57</p>

<p class=”cite”>(…) Daarnaast: toevallig een bluetooth-apparaat met de iPhone verbonden dat ook een microfoon aan boord heeft? Ontkoppel deze.</p>

Zoals ik het lees heeft dit er niets mee te maken. Het geluid van wat in het engels de ‘Earpiece Assembly’ heet, is zwakker: de overgangstoon wanneer TS iemand belt klinkt zachter dan voorheen.

Oeps, ik heb de openingspost inderdaad helemaal fout gelezen! :o}

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.