17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Hans S

iPhone 6s valt spontaan uit!

Mogelijk al een veel besproken onderwerp maar wil het toch nog even proberen:

– Mijn iPhone 6s 64GB is nu precies 13 maanden oud. (geen garantie meer dus)
    – Het toestel valt sinds enige tijd uit bij 15, 30 en soms al bij 40%.
    – Kokosnoot applicatie geeft aan dat er nog 74,7% over is van de capaciteit.
    – Kokosnoot applicatie geeft aan dat er 367 laadcycli zijn geweest.
    – Kalibratie van de batterij al meerdere malen uitgevoerd maar probleem blijft terugkomen.

Ik heb het toestel nog niet naar fabrieksinstellingen gezet omdat ik overal lees dat dit niet het probleem oplost.
    Herkend iemand dit? En is het verstandig om een afspraak te maken om mijn batterij te laten vervangen bij een repairlab?

Graag hoor ik jullie mening?

Bijdrager
    Rw1

Ik las hier net toevallig over op nu.nl. Ik vrees dat u een van deze gevallen bent.
    http://nu.nl/mobiel/4351215/chinese-consumenten-klagen-iphones-zichzelf-uitschakelen.html

Bijdrager
    Hans S

Gelukkig gaat mijn toestel nog wel aan dan.

” smartphones van Apple die zijn uitgevallen gaan ook niet aan wanneer de gebruiker het toestel oplaadt.”

Moderator
    Night

Hoezo geen garantie? Van een telefoon mag men verwachten dat deze werkt (misschien minder lang door slijtage van de accu). Derhalve mag je er vanuit gaan dat het Europese consumentenrecht van 24 maanden geldt.

Bijdrager
    Hans S

Toestel is aangeschaft via T-mobile. Dus moet misschien daar het probleem maar gaan melden.
    Waarschijnlijk wel mijn toestel kwijt voor langere tijd.

Moderator
    Night

Ik zou het allicht proberen. Maar rechtstreeks bij Apple mag/kan ook hoor. (zorg wel dat je factuur hebt)

Bijdrager
    Hyrax

Je zult inderdaad naar T-Mobile moeten. Rechtstreeks naar Apple heeft echt geen zin.

Bijdrager
    pruus

En vraag om een bruikleentoestel. Die hebben ze namelijk wel. Even langs een T-Mobile shop.

Bijdrager
    Hans S

Zojuist contact gehad met een Apple medewerker via de Chat. en verwezen naar dit artikel http://www.reuters.com/article/us-apple-battery-idUSKBN13A1AN en aangegeven dat ik ook dit probleem ervaar.

Antwoord medewerker:
    Het verschijnsel in het artikel en dat u dus ervaart wordt inderdaad door onze engineers onderzocht. Om echter zeker te zijn dat er geen andere oorzaak is, wil ik graag een diagnose draaien. Deze controleert onder andere de fysieke staat van de batterij.

Vervolgens heeft ze mijn toestel uitgelezen en de ” hardware” was nog prima. Dus ze kunnen nog niets doen was de conclusie. wachten op software update!

Bijdrager
    Hans S

owja en had ook aangegeven dat ik de kalibratie had uitgevoerd. maar dat had blijkbaar geen zin.

Antwoord medewerker:
    Goed dat u zelf in ieder geval al iets heeft geprobeerd. Kalibratie zal echter niet helpen aangezien de lithium-ion­batterijen via een snel laadproces opladen en na 80% overgaan op druppellading.

Bijdrager
    Niels

Dit probleem is al maanden bekend, toen ik contact opnam met Apple support werd de case ook doorgestuurd naar engineering. Toen ik na een week nog geen oplossing had, heb ik weer contact opgenomen en gesteld dat het zo niet verder ging: een toestel van 900+ euro hoort gewoon goed betrouwbaar te zijn. Ik kreeg direct een vervanging aangeboden en heb deze opgehaald in een Apple store. Ik heb overigens wel een Apple Care + dus misschien dat ze daarom makkelijker over gingen tot vervanging.

Moderator
    Night

En wat zegt t-Mobile zelf?

(zie ook dit voorpagina artikel)

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    recoiller

Zelfde hier.. heb alles er al eens af gehaald en er opnieuw op gezet, leek een tijdje goed te gaan maar nu weer het zelfde.. Komt ook vaak voor bij tussen de 20% en 30%.

Bijdrager
    Sylvester

Ik heb dit probleem eigenlijk al langer met mijn 6s 64GB, al van bijna in het begin. Volgens mij staat hier al ergens een draadje van mij over dit probleem.
    Het is vooral bij een iets koudere batterij. Ik heb het dan niet over -10 maar over 5 tot 10 graden. Dat zou toch niet echt een probleem mogen zijn, vind ik.

Vandaag dit gezien :

Een iPhone 6s valt binnen het programma als op de vierde en vijfde locatie van het serienummer de volgende karakters staan: Q4 Q5 Q6 Q7 Q8 Q9 QC QD QF QG QH
    (Bron: iculture)

http://www.iculture.nl/nieuws/apple-reparatieprogramma-iphone-6s-batterij/

https://tweakers.net/nieuws/118105/apple-komt-met-reparatieprogramma-voor-falende-accu-iphone-6s.html?nb=2016-11-21&u=1500

Maar hoe zou het met de iPhone 6 zijn? Ik heb ook 2 x een iPhone 6 64GB , en die hebben al geruime tijd hetzelfde probleem !

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Sylvester.

Bijdrager
    recoiller

Klopt.. Ik heb er last van, meestal rond de 22% tot 24% lading..
    Ik heb QH

Bijdrager
    JailbreakLover101
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.