12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Timm

iPhone 6S Plus uit amerika

Hallo omters,
    Ik wil een iPhone 6s Plus meenemen uit amerika alleen heb ik een simkaart die niet is geactiveerd.
    hoe moet ik dit doen ivm de douane?
    mvg

Bijdrager
    hatolex

Netjes aangeven.😃

Bijdrager
    McPannekoek

Je hebt dan geen recht op het 2e jaar garantie volgens de Nederlandse wet. Aan het serienummer kunnen ze het land van verkoop zien.

Bijdrager
    flyinghigh

Zonder bon/factuur waaruit blijkt dat je het toestel binnen de Europese Unie hebt gekocht (BTW specificatie) heb je de kans dat je alsnog invoerheffingen mag betalen.

Douanebeambten willen bonnen zien! Geen geactiveerde simkaarten of iPhones die zogenaamd al voor de reis in gebruik zijn genomen. Ze zijn ook niet gek!

Bijdrager
    Shyos

Maak je geen zorgen, ze controleren dit niet. Zeker niet als de telefoon gewoon als een dagelijkse telefoon in je binnenzak zit.

Bijdrager
    hatolex

Shyos, inderdaad als je geluk hebt controleren ze dat niet. 😏, als je pech hebt dus wel. 😃.

Dus de opmerking” maak je geen zorgen” is een beetje kort door de bocht.

Bijdrager
    makasa

Als je iets doet wat niet mag, dan gewoon de gevolgen accepteren. Gepakt worden kan altijd zoals hier al aangegeven. Wat ze willen dat je aantoond met betrekking tot de aanschaf hangt soms af van de douanier. Het is niet voorspelbaar.

Bijdrager
    Verdult

Het is niet reëel dat je vanuit Nederland een bonnetje van je nieuwe iPhone meeneemt naar de verenigde staten om dat te kunnen laten zien aan de douane.

Als je nog een telefoon bij je hebt of je hebt het doosje in je handbagage zitten zullen ze zeker reden hebben om door te vragen.

Als in jou handbagage echter alleen je oplader en oortjes zitten, en je hebt geen andere telefoon bij je zie ik geen reden voor de douane om aan jou te twijfelen.

Ik ben echter nog nooit naar de vs geweest dus ik heb hier geen ervaring mee!

Succes.

Bijdrager
    hatolex

Verdult, het is in jouw ogen misschien niet reëel, maar daar heeft de douane natuurlijk geen boodschap aan.

Het is natuurlijk wel zo dat een mobile telefoon inmiddels deel uitmaakt van de standaard uitrusting van een reiziger, dus niemand kijk er van op als je een mobiel bij je hebt.

Maar bij gerede twijfel kan de douane nog altijd om het bewijs van herkomst vragen, dus je aankoopbon/garantiebewijs uit Nederland.

Ik weet me nog heel goed te herinneren dat bij de introductie van de digitale camera wij van de douane altijd om het aankoopbewijs/garantie bewijs vroegen, nu maakt ook die camera deel uit van de standaard reisbagage.

Maar ik kan je verzekeren dat de prioriteiten van de douane niet liggen bij mobiele telefoons e.d., maar bij drugs, (nep)wapens, en namaak merkartikelen.

Bijdrager
    Targaryen

Hoe kun je nu bewijzen aan de douaniers dat je je telefoon in Nederland hebt gekocht? Ik draag echt niet altijd mijn aankoopbonnen bij me…

Ps: Gewoon een vraagje, ben geen gelijksoortige zaken van plan.

Bijdrager
    pwgiskes

Alle bonnetjes e.d. scan ik in met iPhone (Scanner Pro) en vliegen automatisch evernote, iCloud of dropbox in.
    Nooit meer bonnetje kwijt en altijd alles bij me (net zo voor andere documenten als verzekeringspapieren etc.).

Bijdrager
    hatolex

@targaryen.

Als je mijn bericht goed leest zit het antwoord er in. Je mobiel maakt deel uit van de standaard reisbagage, daar doet de douane dus niet moeilijk over.

Bij gerede twijfel is het aan jouw om aan te te tonen wat de herkomst is, hoe je dat doet is aan jou. En aan de douane Om te beoordelen of zei er mee accoord gaan.

Zie de oplossing hierboven. 😉

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  hatolex.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  hatolex.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.