10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    rickel

    [opgelost] iPhone 6s meldt dat Touch ID niet meer te gebruiken is

    Gisterochtend bleek mijn Touch ID van mijn iPhone 6S niet meer te werken. De iPhone werkt verder prima. Alleen vind ik het vreemd omdat ik na het herstarten een melding krijgt van IOS, namelijk: ‘Touch ID kan niet worden geactiveerd op deze iPhone’. Omdat IOS dit al meldt, lijkt het erop dat het hier gaat om een software probleem i.p.v. een hardware. De suggesties op internet heb ik al gedaan. Onder IOS via Instelling > Touch ID en toegangscode > kan ik de schuifknoppen niet aanzetten (die staan uit) en als ik dit probeer dan volgt er een melding: Mislukt! De Touch ID configuratie kan niet worden voltooid. Ga terug en probeer het opnieuw. Het opnieuw proberen lukt niet. Aan en uitzetten of hard resetten mag niet baten. Heeft iemand eerder tegen dit probleem verholpen en wat was de oplossing?

    Bijdrager
    brusk

    Dat iOS een melding geeft, betekent niet direct dat het alleen een software probleem is. Herstel je toestel eens via iTunes. Dan nog geen TouchID? Nieuw scherm erop laten zetten bij Apple.

    Bijdrager
    rickel

    Herstel heb ik al uitgevoerd. Mocht niet baten. Scherm werkt uitstekend. Ook de sub menu’s zijn zichtbaar. Het gaat hier meer om de Homeknop die tevens ook Touch ID activeert.

    Bijdrager
    jeroengreitemann

    Er schijnt het een en ander met elkaar gekoppeld te zijn waardoor je inderdaad het hele scherm moet vervangen als je gebruik wilt maken van Touch ID.

    Je kan de knop wel vervangen, maar dan heb je alsnog geen Touch ID.

    Bijdrager
    Q-collective

    Ik heb het idee dat we niet het hele verhaal horen: dit soort meldingen zijn heel typisch nadat de home button door een derde partij is vervangen en waardoor de versleutelde verbinding met de Secure Enclave chip niet meer werkt (kan niet worden hersteld zonder specialistische apparatuur).

    Bijdrager
    rickel

    Dat verhaal heb ik ook gehoord en misschien kan Apple die verbinding weer heractiveren. Ik ga Apple maar eens inschakelen. Kijken of ze hier een oplossing hebben.

    Dank voor jullie reacties!

    Bijdrager
    BenDover

    Is je scherm vervangen? Bij de 6s zit het kabeltje van de button op het scherm vast, kan zijn dat deze niet goed is, of dat de stekker van de button niet goed op dat kabeltje zit gedrukt.

    Bijdrager
    kaschmo

    Ik heb hetzelfde.
    Sinds vanochtend werkt mijn touch-id niet meer. Gisterenavond werkte deze nog prima maar vanochtend nadat ik hem van de lader gehaald heb werkte de toch-id niet meer. Er zijn geen reparaties aan mijn iphone geweest of laten vallen dus dat kan het probleem niet zijn.
    Kan iemand mij verder helpen?

    Bijdrager
    rickel

    Ik heb alle suggestie/tips/aanwijzigingen uitgeprobeerd helaas zonder resultaat. Nog steeds kreeg ik na herstart de melding dat Touch-ID niet gekoppeld kan worden aan deze iPhone. Dus heb ik mijn iPhone ter reparatie aangeboden aan T-Mobile. Nu nog even 3 weken geduld hebben en dan is het hopelijk helemaal weer in orde. Sterkte

    [update]
    Inmiddels na 1 1/2 week heb ik mijn iPhone weer terug. Het scherm met iTouch ID is in zijn geheel vervangen. Compliment voor T-Mobile dat ze het zo snel in de vakantie periode hebben kunnen laten maken. Ik moest rekening houden met 3 weken, Blij dat iTouch ID weer werkt. Wat kan een mens toch snel wennen aan bepaalde gemakken…:lol:

    Bijdrager
    Wobbel

    Mijn zoon had z’n iPhone 6 laten repareren (scherm kapot en de home button deed het niet meer) bij een iPhone reparatie mannetje en ook hier geen touch ID meer… Ben gaan vragen bij Amac en kreeg daar ook het antwoord.. alleen apple certified parties kunnen dit repareren.. maar ja iPhone 6 en ruim €150 meer uitgeven is ook wat hè

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.