30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    daaninhox

iPhone 6s iCloud lock verwijderen

hoi,

ik heb een iPhone 6s met iCloud lock. weet iemand hoe ik dit kan verwijderen en misschien is er iemand die dit voor mij kan doen? heb heel het internet afgezocht maar geen succes.

alvast dank.

Daan

Bijdrager
    Niels

Ja, daar in te loggen op de betreffende Apple ID. Dat is immers de manier om aan te tonen dat de iPhone daadwerkelijk jouw eigendom is. En weet je je wachtwoord niet meer, dan zul je contact moeten opnemen met Apple en eigendomsbewijzen kunnen overleggen.

Bijdrager
    daaninhox

Hoi Niels,

Het is niet mijn eigendom. Heb hem 2e hands op marktplaats gekocht. Ik zal het dus nooit kunnen bewijzen. Is er echt geen oplossing? Danwel iemand die tegen betaling dit soort problemen oplost?

Sleutelbeheerder
    Night

Neem contact op met Apple support en leg hun jouw situatie voor. Goede kans dat jullie er samen wel uitkomen. Maar buiten Apple om is er (als het goed is) niemand die dat voor jou – zelfs niet tegen betaling – kan ‘regelen’. Waarschijnlijk komt het erop neer dat je je iOS opnieuw zult moeten installeren en je dan opnieuw moet aanmelden met een iCloud account dat van jou is (en waar je dus ook een ww van hebt).

Bijdrager
    SunKeeper
    daaninhox op 22 juni 2016

Het is niet mijn eigendom. Heb hem 2e hands op marktplaats gekocht.

Pas op dat je jezelf hiermee tegenspreekt.

Zoek dit soort dingen eerst uit voordat je iets aanschaft en verbreek anders het contact met de verkoper niet.

Indien je via Marktplaats hebt gecommuniceerd via de chatbox op de website kun je de verkoper nog benaderen. Indien die niet reageert weet je dat je dus bent opgelicht. Dan heeft de verkoper mogelijk de iPhone geheeld of zelf gestolen.

iCloud lock = iCloud lock. Daar helpt geen nieuwe installatie van iOS voor. Je kunt de boel niet unlocken zonder juiste Apple ID in te voeren. Er zal blijvend om deze gegevens gevraagd worden indien je ze niet invoert, hoe vaak je ook iOS er opnieuw op zet.

Sleutelbeheerder
    Night

Of het een gestolen versie is, om dat de verkoper je gewoon ‘officieel’ een iPhone heeft verkocht kun je zelf eenvoudig checken a.d.h.v. het serienummer/IMEI nr.:

https://www.icloud.com/activationlock/

Als alle partijen te goeder trouw zijn, lees dan even dit door, zodat de verkoper het aan jou verkochte device op de juiste wijze kan verwijderen uit iCloud.
    https://support.apple.com/nl-nl/HT201441

Bijdrager
    Hyrax

Een iCloud lock is niet te omzeilen. Je hebt twee opties. Optie 1: log in met de Apple ID waarmee de activeringsvergrendeling aan staat. Optie 2: ga naar Apple (of een APR) met de originele factuur. Dan kunnen ze de activeringsvergrendeling ervanaf halen. Teksten hierboven zoals ‘Bel Apple en jullie komen er wel uit’ zijn niet waar en scheppen onjuiste verwachtingen. Dit zijn de enige twee manieren.

(Oké, er is een derde manier maar dat is als de originele eigenaar is overleden en is een heel gedoe)

Bijdrager
    GoeieDag

Inderdaad, ik mag hopen dat “dat jullie er samen wel uitkomen” niet gebeurt! Want anders heeft die hele activation lock geen zin, als je er met een beetje slap & zielig lullen vanaf kan komen.

Kom op Night, jij kan beter dan dit.

Bijdrager
    Joid

@Hyrax

Alleen optie 1 kan: log in met de Apple ID waarmee de activeringsvergrendeling aan staat.

Geen enkele APR kan je hierbij helpen (op het doorverwijzen naar Apple na). Apple kán jou helpen, maar je hebt alleen succes als jij kan aantonen dat jij de rechtmatige eigenaar bent en dat het jouw Apple ID is.
    Apple werkt niet mee aan heling.

Zie ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT201365

Bijdrager
    SunKeeper
    Hyrax op 22 juni 2016

(Oké, er is een derde manier maar dat is als de originele eigenaar is overleden en is een heel gedoe)

Jep, en is ook best tegen betaling te regelen als je de juiste mensen kent.

Moet je alleen even verbergen dat je de opdrachtgever bent.:-D

Bijdrager
    Hyrax

@Joid

Op vertoon van de factuur (dus aantonen dat je de rechtmatige eigenaar bent) klopt inderdaad, en APRs kunnen dat ook.

Bijdrager
    nieuwsgroepen

Een ander vraagje die de koper van de iPhone misschien ook verder kan helpen: Kun je er achter komen bij welk apple ID een apparaat (computer, iPhone, iPad) is aangemeld, en kun je deze persoon eventueel een berichtje sturen? Als de iPhone in dit geval gewoon keurig verkocht is door de apple ID houder, dan zal deze je wel verder willen helpen. Als je er zo achter komt dat de iPhone gestolen is, kun je misschien samen proberen de dief/heler te ontmaskeren.

Zou het een idee zijn om een foto van je eigen email adres/telefoon nummer te maken met de vraag om contact op te nemen ivm de iPhone. vervolgen even een onbeveiligd wifi netwerkje aanmaken, zodat de telefoon de foto kan synchroniseren met de foto’s van de apple ID houder.

Mijn 2 cent.

Bijdrager
    Pietje13

Het Apple id email adres wordt afgschermd. Waarschijnlijk om te voorkomen dat het wachtwoord wordt gebruteforced. Is geen optie om de eigenaar even te mailen dus.

Bijdrager
    Kanaaltje

Ik zou tegen betaling de icloud lock wel van je iphone kunnen halen is niet zo moeilijk.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat kun jij niet. De iCloud lock is in principe niet te kraken.
    Maar jij gebruikt ‘social engineering’ mbv van valse ‘iPhone gevonden’ mailtjes waardoor je achter het wachtwoord van de iCloud gebruiker komt.

Bijdrager
    GoeieDag

Ander geeft even je echte naam en adres, zodat ik ook even wat kan komen ‘kraken’, gratis en voor niks!

Bijdrager
    Kanaaltje

Het kraken van een icloud lock is wel mogelijk als je weet hoe je het moet doen

Bijdrager
    GoeieDag

Vertel dan maar hoe jij dat doet. Want als jij gelijk hebt, is het toch al bekend over het internet.

Bijdrager
    KarelWillem

Hij wil er voor betaald worden, dus gaat uiteraard hier zijn ‘geheimen’ niet prijs geven.

Maar als je “hack iCloud Lock” Googled, kom je al een heel eind.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja je kan een proxy maken waar jou pc zich voordoet als iCloud en een oke doorgeeft aan de telefoon, maar vervolgens zit je met een halfgare iPhone waar 50% van de functies niet meer werken.

Bijdrager
    GoeieDag

KW, ik ben er zelf aardig in gedoken een tijdje geleden, en er wordt (zoals zo vaak op internet) veel beweerd maar lang niet alles waar gemaakt.
    Ik kan tot geen andere conclusie komen dat je de iCloud activation lock er niet (goed) vanaf kan krijgen, en alleen door geluk óf social engineering kun je ‘m 100% unlocken.

Dat ie er voor betaald wilt worden, is geen argument. Behalve dat het laat zien dat ‘Kanaaltje’ een kleine crimineel is, die anderen benadeelt, dan wel onterecht geld afhandig maakt. Vergeet niet dat naast diefstal, ook het -bewust- meewerken aan de verdere logistiek van diefstal (helen), stafbaar is. Net als dit dus.

Bijdrager
    flowolf

Ik zit met een vergelijkbaar probleem. Heb een jaar geleden een iPhone 6s gevonden en als zodanig aangegeven bij de politie. Na een jaar is de telefoon niet geclaimd en ben ik officieel -wettelijk- eigenaar. Apple wil hem desondanks niet resetten (gekoppeld aan iCloud) voor me want ik heb geen bon. Punt, geen discussie mogelijk.
    De eigenaar is -was- een toerist naar alle waarschijnlijkheid want er zat een internationaal sim-kaartje in. Het toestel is niet ge-blacklist, kom ik net achter nadat ik hem op Marktplaats had aangeboden en mensen dit vroegen… Het liefst wil ik de telefoon houden en aan mijn vrouw geven en nu krijg ik weer hoop dat er toch iets mogelijk is qua harde reset. Er zijn een aantal unlock-services online te koop maar daar zitten ongetwijfeld veel oplichters tussen. Weet iemand van zo’n service/site die zich bewezen heeft?

Moderator
    Pete.Z

Let wel op dat het hier op OMT uitdrukkelijk niet de bedoeling is illegale diensten te promoten, aan te bieden of er naar te linken.
    En alle aanbieders van het unlocken van iPhones van een iCloud account zijn voor zover ik weet per definitie illegaal bezig.

Bijdrager
    nieuwsgroepen

@ flowolf: al eens bedacht om contact op te nemen met Apple en hun te vragen om via het serie nummer de rechtmatige eigenaar op te zoeken en te melden dat zijn toestel is gevonden? (weet niet of Apple die service verleend ivm privacy) Wat je ook kunt doen is een foto maken met het gevonden toestel van jou mailadres en telefoon nummer en vervolgens het toestel een poosje te verbinden met een open wifi netwerk (die je zelf tijdelijk even aanmaakt) in de hoop dat het toestel dan gaat synchroniseren en zo de eigenaar weet wie hij/zij moet mailen om zijn/haar toestel terug te krijgen.

Je had natuurlijk ook de telecom provider kunnen vragen of ze aan de hand van het sim-nummer de eigenaar een berichtje hadden willen sturen dat zijn toestel gevonden was.

Is het niet veel leuker om een toestel terug te kunnen geven dan dat je straks zit te spelen met een toestel waarvan de eigenaar misschien opnieuw diep in de buidel heeft moeten tasten voor een vervangend exemplaar.

Uiteraard had je deze acties natuurlijk direct na het vinden moeten doen.

Bijdrager
    flowolf

Ik heb de telefoon netjes aangegeven bij de politie- en je denkt toch dat iemand dan wel even contact opneemt om te kijken of er een telefoon gevonden is..? Als de eigenaar niet eens die moeite neemt…

Apple doet trouwens niks, zgn vanwege privacy issues maar ik snap niet waarom het resetten van een telefoon bezwaarlijk is in die context. Ik vind dat bedrijf onderhand zo vervelend en dwingend geworden, het ‘hippe’ is er wel af de laatste jaren. Arrogantie, over-pricing en keiharde zaken is waar het nu voor staat.

@moderator Waarop baseer je dat het unlocken van icloud op een telefoon die jouw eigendom is, illegaal is? “voor zover ik weet” is juridisch niet bepaald steekhoudend! Dus dat is wel een interessante discussie…

Bijdrager
    GoeieDag

3x te kort door de bocht!
    – Misschien weet de eigenaar niet waar ie ‘m verloren heeft, en dan is het lastig naar een bepaald politiebureau te gaan. Misschien ie ie gestolen en door de dief ergens gedumpt, wetende dat ie niks aan het ding heeft. Etc; allerlei scenario’s waardoor het anders werkt dan dat jij denkt dat het zou moeten.
    – Apple helpt zeker mee bij verloren spullen -heb ik zelf ervaren- maar ik ben blij dat ze zich niet laten verleiden tot het unlocken e.d. En als die bescherming van mijn spullen jou doet vinden dat Apple arrogant is, dan moeten ze vooral arrogant blijven!
    – Zolang het ding gelocked blijft, is ie niet van jou! Simpel.

Bijdrager
    flowolf

De telefoon is inmiddels unlocked en de eigenaar zeer in z’n sas!:-D

Bijdrager
    GoeieDag

En dan durf je niet te vertellen hoe dat is gebeurd?

Bijdrager
    Joid

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Bijdrager
    Shmoo

Wat een triest geval ook.

Stel je voor je krijgt van je man een ‘verloren’ (ander woord voor gejatte) iPhone, dan weet je toch ook meteen waar je staat binnen die relatie. Dat is hetzelfde als een netjes ingepakte maar aangebroken flesje parfum krijgen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.