6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    atlasemiel

iPhone 6s en 5s hebben de zelfde klacht ook na sim wissel, verbinding verbreekt.

iPhone 6s en 5s hebben de zelfde klacht ook na sim wissel, verbinding verbreekt.

nou dat dus… ik kreeg eerst het probleem met de 6s op verzoek van vodafone mijn oude reserve tel geprobeerd. Die 5s had het ook. Dus naar de winkel voor nieuwe simkaart. Maar het probleem blijft:

Eerst valt mijn geluid weg. De andere kant hoort mij wel. Daarna valt de verbinding weg. “mislukt gesprek” Ik heb altijd vollebak 4G.

klachten bestaan nu een week. 2 maanden eerder wel mijn MBP en iMac in FaceTime toestemming gegeven met mijn telefoon te mogen bellen. Ik heb dit nu maar uit gezet kijken of het iets oplevert. Het lijkt er op alsof een van die twee het gesprek overneemt. ook al staat de MBP met klep dicht.

Iemand?

Bijdrager
    atlasemiel

Heb nog steeds de zelfde klacht, ook nu ik in FaceTime op de MBP en iMac de toestemming om met mijn iPhone te mogen bellen heb uit gevinkt.

Zennnnn

Bijdrager
    KarelWillem

Beide kaarten van Vodafone begrijp ik?

Even kaartjes wisselen met iemand met een iPhone. Je hebt er vast wel één in de kennissenkring.
    Dan weet je of het aan de kaart of provider ligt, of aan de specifieke iPhones.

Bijdrager
    atlasemiel

Hoi,

Bedankt, maar dat trucje had ik al gedaan dus met de 6s en 5s. Hoeveel moet je er testen. Ik ben nu in onderzoek bij vodafone netwerkcrew?!? Kijken wat dat op levert…….

Bijdrager
    KarelWillem

…Bedankt, maar dat trucje had ik al gedaan dus met de 6s en 5s…

En de conclusie daaruit was?

– Getest met een kaart van een andere provider, en toch last van weigerende iPhones?
    Dan heb je een probleem met beide iPhones

– Getest met een kaart van dezelfde provider, en toch last van weigerende iPhones?
    Dan heb je een probleem met de iPhones òf de provider, òf allebei.

– Getest met een kaart van dezelfde provider die bij een ander geen last geeft, en toch last van weigerende iPhones?
    Dan heb je een probleem met beide iPhones

Kortom: iets meer informatie?

Bijdrager
    atlasemiel

KarelWillem,

Conclusie was dat het aan het netwerk zou moeten liggen omdat beide telefoons (zou toch wel heel toevallig zijn….) het zelfde euvel vertoornde. Getest dus als in optie 2. Optie 3 heb ik dus eigelijk ook gedaan en was de test voor de eerst haperende 6s en toen heb ik de 5s dus als “toestel dat geen last heeft” gebruikt voor optie 3 setting.

Ik wacht nu onderzoek vodafone af……

Bedankt voor het mee denken, ‘precaite that!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.