6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    mhagendijk23

Iphone 6s batterij vraagje

Hallo:),

Ik heb sinds 2 dagen de nieuwe iphone 6s 64GB. Super blij mee en heft mn verwachting waargemaakt.
    Het enige puntje waar ik het nog niet helemaal over uit ben is de accuduur…

Toen ik hem uit de verpakking haalde merkte ik al dat het batterij percentage snel zakte en dacht dat dit kwam omdat de batterij nog niet gekalibreerd was. Na een tutorial te zoeken over hoe ik mn batterij kalibreer heb ik deze gevolgd en kwam tot de conclusie dat dit niet geholpen heeft.

De stand-by tijd lijkt hierna wel goed te zijn, maar als ik hem gebruik bij bijvoorbeeld alleen maar even facebook, merk ik al dat hij binnen 2 minuten ongeveer al 1% daalt.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Is dit normaal? of weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
    Alvast bedankt!:)

Bijdrager
    Kevin

Hoi, allereerst gefeliciteerd met je aankoop !
    Aan de andere kant denk ik dat jij 1 van de gelukkig bent met een samsung chip in jou gloednieuwe telefoon.
    Deze samsung chip heeft de nare eigenschap 2 uur minder gebruiksduur te hebben dan een chip gemaakt door TSMC.
    Had je het kunnen voorkomen , heelaas niet. Als het goed is gaat jou telefoon zn 6 uur mee terwijl een chip van TSMC wel 8 uur mee gaat.

Hee veel sterkte ! En misschien dat je er mee terug kan maar dit is geen garantie ( denk ik )

Bijdrager
    FFH

Is dit niet gewoon het bekende ‘ikgebruikmijntelefoon10xzoveelomdat’ienieuwissyndroom’ ?

Wellicht niet zo gek dat ‘ie sneller leeg is.

Bijdrager
    GoeieDag
    Kevin op 08 oktober 2015

Aan de andere kant denk ik dat jij 1 van de gelukkig bent met een samsung chip in jou gloednieuwe telefoon.

Kwats!

Bijdrager
    mhagendijk23

Ik had inderdaad gelezen dat er problemen zouden zijn met de Samsung chips, ik had dit toen meteen nagecheckt en bleek dat ik gewoon de ‘normale’ TSMC chip heb. Dit zou dus alleen maar positief moeten uitpakken maar helaas.

En inderdaad toen hij net nieuw was heb ik hem een stuk vaker gebruikt als normaal. Het probleem is dat ik hem nu een stuk minder vaak gebruik en nog steeds merk dat hij nog steeds sneller leeg loopt dan zou moeten.

Ik kijk het nog een paar weken aan en kijk of het verbeterd of dat het misschien allemaal wel mee valt.

Als iemand een manier weet om mn accuduur te testen d.m.v app ofzo. Ik hoor het graag.

Bijdrager
    Martin55

Hoi, gefeliciteerd met je aankoop. 😀
    Ikzelf heb nu ook de iPhone 6S 64GB met de Samsung chip.
    Mijn ervaring van de batterijduur is tot nu toe juist uitstekend.
    Op dit moment heb ik een gebruik van ca. 10% per uur, dat is vergelijkbaar met mijn iPad mini 👌
    Ik heb wel mijn scherm behoorlijk gedimd (30 à 40%) en verder geen actieve gps aanstaan (driehoekje naast batterijindicator).
    Verder heb ik bewust géén Back-up terug gezet, maar geconfigureerd als nieuwe telefoon met mijn oude Apple-ID.
    Naar mijn idee zou het namelijk kunnen dat met die Back-up dingen verkeerd gaan, die stroom vreten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.