28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:

Bijdrager
    rogerpaolo

iPhone 6s batterij vervangen. Welk merk?

De batterij van mijn 6s is ver op. Ik wil m vervangen, en er zijn verschillende types te koop. Zo heeft iFixit een eigen aanbod, en andere sites bieden een originele batterij aan. iFixit zal best kwaliteit leveren vermoed ik, die hebben een naam hoog te houden, maar wellicht hebben julllie een ander beeld? Ik hoor het graag.

P.s. ik geloof graag dat deze vraag al gesteld is maar de zoekfunctie van omt helpt niet echt…

Bijdrager
    KarelWillem

…en andere sites bieden een originele batterij aan…

Ik denk dat je rustig kunt aannemen dat die zeker NIET origineel zijn.

Wat niet perse betekent dat ze niet goed zouden zijn overigens.

Bijdrager
    Q-collective

De batterij vervangen bij Apple kost je €89. Ook geen drama, toch?

Bijdrager
    Joid

Kies inderdaad voor Apple, een APR of een officiële Apple serviceprovider. Voor die paar euro meer heb je dus wel een echte originele batterij en gerepareerd door iemand die er ook wel echt verstand van heeft.

Voor €89 is het geen geld.

Bijdrager
    SMac

Mijn vrouw en zoontje hebben een 6S waarmee ik nog langs Apple moet om vanwege het vervangingsprogramma een nieuwe batterij te laten plaatsen… had jij dat al gedaan in het verleden?

Bijdrager
    Shmoo

Aan de andere kant als de Turk in het centrum er voor 42,- een alternatieve inzet die het iets langer dan twee jaar kan uithouden dan is de telefoon tegen die tijd ook wel aan vervanging toe.

iFixit is overigens gewoon prima kwaliteit, mocht het niet origineel zijn. Ik heb nog nooit iemand horen klagen over waardeloze kwaliteit van iFixit.

Bijdrager
    IGBA

Al gecheckt of die 6s toevallig in aanmerking komt voor gratis batterijvervanging?
    https://www.apple.com/nl/support/iphone6s-unexpectedshutdown/

Bijdrager
    rogerpaolo

89 euro om een batterij van 20 euro te laten vervangen vind ik duur, zeker als je weet hoe kinderlijk eenvoudig het is. Maar goed, dat was mijn vraag ook niet.

Deze partij zegt de originele batterij aan te bieden: https://smartphone-batterijen.nl/apple-iphone-6s/apple-iphone-6s-batterij-origineel-p-220.html?gclid=CjwKCAjw7frPBRBVEiwAuDf_LWZZxh4lZ9P-n4sd56mspPNANYHciXb1F1JAKSpfxVUhrDe305-g2hoCxkAQAvD_BwE

maar ik mag er dus vanuit gaan dat dat geen originele is?

Bijdrager
    rogerpaolo
    IGBA op 05 november 2017

Al gecheckt of die 6s toevallig in aanmerking komt voor gratis batterijvervanging?
    https://www.apple.com/nl/support/iphone6s-unexpectedshutdown/%5B/quote%5D

Net, en ik kom niet in aanmerking helaas …

Bijdrager
    EagerB0bNerd

maar ik mag er dus vanuit gaan dat dat geen originele is?

Ja, daar mag je gerust van uitgaan.

Bijdrager
    Kristof Vantorre

Je iPhone heeft waarschijnlijk €700 á €800 gekost, waarom dan niet bij Apple laten vervangen?
    Ik zou er toch liever een originele batterij in hebben, kost iets meer, maar dan zal het wel in orde zijn.

Bijdrager
    KarelWillem

Ah nee joh. Zet er rustig een batterij in bij de allergoedkoopste die je kunt vinden.
    Het is geen rocket-science, dat vervangen. En zoals Shmoo al opmerkt; je zal er geen zes jaar meer mee willen doen.

Overigens koop je zo’n batterij al voor ± tien euro.

Bijdrager
    GoeieDag
    KarelWillem op 05 november 2017

Het is geen rocket-science, dat vervangen. En zoals Shmoo al opmerkt; je zal er geen zes jaar meer mee willen doen.

Het mag dan geen rocket science zijn, het gaat toch ook regelmatig mis, zoals hier ook wel eens te lezen is.

Nee, 6 jaar hoeft ie het niet vol te houden; het -kleine- risico is dat zo’n accu zich binnen een jaar opblaast. Dat is zonde, en kan ook nog wel gevaarlijk zijn. Een oudere iPhone waag ik er wel aan, bij een 6s vind ik dat zelf toch een beetje zonde.

Bijdrager
    Niels

Persoonlijk zou ik voor een vervanging gaan door Apple of een Certified reseller. Dan heb je de zekerheid van een originele accu en bovendien garantie op de reparatie en nieuwe batterij. Ik weet niet hoe oud je iPhone is, maar je kunt contact opnemen met Apple care en daar consumentengatantie proberen te claimen.

Laat je de batterij bij een lokale telefoonwinkel vervanging, vervalt al je garantie en heb je altijd een namaak accu.

iFixit ook geen originele accu’s, maar ze leveren wel accu’s volgens dezelfde specificaties als origineel Apple. Houd wel rekening met het feit dat je speciale schroevendraaiers nodig hebt en bovendien het risico loopt dat je iets beschadigd.

Bijdrager
    Niels

Bijdrager
    Hyrax

Houdt er rekening mee, dat alle service via Apple vervalt, als je je batterij zelf vervangt of laat vervangen bij een niet geautoriseerde partij. Met alle service, bedoel ik ook alle service – schermreparatie? Jammer. Telefoon in het water laten vallen en je wil ‘m vervangen? Jammer joh.

Bijdrager
    KarelWillem

Uiteraard laat je reparaties binnen een garantietermijn lopen via de toko waar je dat ding hebt gekocht.

Is je garantietermijn verlopen, dan stap je gewoon naar een betrouwbaar reparatiewinkeltje.

Bijdrager
    Joid

betrouwbaar reparatiewinkeltje

Contradictio in terminis

Bijdrager
    KarelWillem

Nope.

Bijdrager
    TandMac
    Shmoo op 05 november 2017

…..m er voor 42,- een alternatieve inzet die het iets langer dan twee jaar kan uithouden dan is de telefoon tegen die tijd ook wel aan vervanging toe.
    …..

Ik vind het vreemd dat we aanvaarden dat een toestel, dat een half maandloon kost, na vier jaar als afgeschreven mag worden beschouwd en vervangen dient te worden.
    Mijn wasmachine kost evenveel als een iPhone. Ik zou het onbegrijpelijk vinden als de technicus langs komt en zou zeggen dat het toestel Vier jaar oud is en maar beter kan vervangen worden.
    Wij hopen op 10 tot 12 jaar.

Erik.
    (maar daar ging het topic niet over)

Bijdrager
    Q-collective
    NielsDam op 06 november 2017

Ik weet niet hoe oud je iPhone is, maar je kunt contact opnemen met Apple care en daar consumentengatantie proberen te claimen.

Consumentenrecht gaat via het punt van aankoop, en ik weet niet of de OP het heeft gekocht bij Apple. Bovendien gaf de OP aan dat de batterij “ver op” was. Dat valt niet onder consumentenrecht. Het is in die zin vergelijkbaar met autobanden, die verslijten ook.

TandMac op 06 november 2017

Ik vind het vreemd dat we aanvaarden dat een toestel, dat een half maandloon kost, na vier jaar als afgeschreven mag worden beschouwd en vervangen dient te worden.
    Mijn wasmachine kost evenveel als een iPhone. Ik zou het onbegrijpelijk vinden als de technicus langs komt en zou zeggen dat het toestel Vier jaar oud is en maar beter kan vervangen worden.
    Wij hopen op 10 tot 12 jaar.

Erik.

Een telefoon is geen wasmachine, ondanks dat ze wellicht hetzelfde kosten. Een telefoon wordt door Apple ondersteunt met software updates tot vijf jaar na aankoop, daarmee steekt Apple met kop en schouders boven de concurrentie uit. Tot vijf a zes jaar zijn ook reparaties mogelijk en Apple zelf houdt volgens mij niet per se een termijn aan als het gaat om consumentenrecht*. Is het toestel bij Apple zelf aangekocht en is het een overduidelijke productiefout, worden oudere toestellen ook daaronder afgedekt.

* Consumentenrecht verschilt per Europees land. Het is een richtlijn vanuit de EU en de minimale termijn is twee jaar. België kent twee jaar en daar houdt Apple zich dan ook aan. In Nederland kent de wet geen expliciete termijn.

Bijdrager
    Stirf

En ik vind het vreemd dat ik eens in de zoveel jaar een vulling in mijn kies moet laten vervangen tegen een aardig uurtarief.

Bijdrager
    Shmoo

Ik vind dat altijd mooi wanneer je die pure passie spot bij bepaalde mensen. Dat is volgens mij de basis om drie jaar op rij iPhone-verkoper van het jaar mee te worden. ?

Bijdrager
    Joid

Als je een iPhone net als een wasmachine een paar keer per week gebruikt, dan kan je er inderdaad met gemak 10 tot 12 jaar mee doen.

Bijdrager
    rogerpaolo

Inderdaad heb ik het toestel niet bij Apple gekocht maar bij de grote rode media reus. Verder heeft het toestel 600 cycli achter de rug, en is de batterij nog best een dag bruikbaar, moet je niet te enthousiast youtuben. De vervanging heeft dus ook geen haast.

Ik heb nog een mailtje gestuurd naar de website die claimt originele iPhone batterijen te verkopen, en die antwoordt dat als er staat op de website dat het om een origineel product gaat dit ook zo is. For what it’s worth.
    Want het kan zomaar zo zijn dat een alternatief product betere prestaties levert. Maar goed, ik denk er nog even over na. bedankt voor jullie inzichten.

Bijdrager
    TandMac
    Q-collective op 06 november 2017
    NielsDam op 06 november 2017

Erik.

Een telefoon is geen wasmachine, ondanks dat ze wellicht hetzelfde kosten. Een telefoon wordt door Apple ondersteunt met software updates tot vijf jaar na aankoop, daarmee steekt Apple met kop en schouders boven de concurrentie uit. Tot vijf a zes jaar zijn ook reparaties mogelijk en Apple zelf houdt volgens mij niet per se een termijn aan als het gaat om consumentenrecht*. Is het toestel bij Apple zelf aangekocht en is het een overduidelijke productiefout, worden oudere toestellen ook daaronder afgedekt.

* Consumentenrecht verschilt per Europees land. Het is een richtlijn vanuit de EU en de minimale termijn is twee jaar. België kent twee jaar en daar houdt Apple zich dan ook aan. In Nederland kent de wet geen expliciete termijn.

Mijn Off Topic opmerking betreft de perceptie over de wijze waarop wij, consumenten die claimen begaan te zijn met het milieu e.d., naar de dingen kijken (niet de fabrikant)
    Groetjes
    Erik.

Bijdrager
    rogerpaolo

haha ja de mobiele telefoon is in die zin wel exemplarisch voor de consumptiemaatschappij.

Bijdrager
    rogerpaolo

inmiddels heb ik de batterij vervangen. Het is een werkje van niks, je moet wel een beetje een vaste hand hebben in verband met de schroefjes, die zijn zo klein dat je ze bijna kan inhaleren…:-) Het loshalen van het dubbelzijdig tape is een trucje, hier vind je genoeg YT videos over, ging bij mij in 1 keer goed. Nu een week in gebruik en de batterij gaat weer net zo lang mee als toen de telefoon nieuw was.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.