9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    hetiszover

Iphone 6s batterij probleem ios10

Hi allen,

Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die problemen hebben met de batterij van hun iPhone sinds update 9.3. Bij mij valt de telefoon steeds uit bij 30%. Ik moet deze dan aan het stroom hangen, en vervolgens gaat hij weer aan met een batterij van 30%. Dus niet eens leeg…

Echter sinds afgelopen dagen is dit uitgelopen naar 40/50%. Ik vond het wel even mooi geweest dus ik dacht vandaag laat ik Apple eens bellen. Hier werd ik in eerste instantie prima geholpen door de medewerker. Hij gaf aan dat hij er ook last van had, maar niet zo erg als ik. Deze medewerker gaf aan dat ze er geen oplossing voor hebben, maar heeft me wel doorverwezen naar zijn senior. Hier begon een heel vreemd gesprek. Ze gaf aan dat het geen hardware probleem is en dat Apple hard bezig is met een oplossing. Ook werd er gemeld dat alleen iPhones er last van hebben met een bepaalde chipset. Ze gaf aan dat de telefoon niet gerepareerd kon worden.

Ik kreeg geen oplossing, dus ik ben door gaan vragen of ik mijn toestel kon inruilen met bijbetaling voor een toestel met de goede chipset. Hier werd vervolgens driemaal overheen gepraat. Ze gaf mij twee oplossingen: 1. afwachten tot er een update komt en 2. naar KPN gaan waar de telefoon is aangeschaft en kijken of zij de telefoon kunnen repareren. Hier schrok ik nogal van, want ik heb contact met het bedrijf dat de toestellen produceert en waar twee medewerkers zeggen dat het toestel niet gerepareerd kan worden. Om vervolgens doodleuk te zeggen dat ik hem bij KPN moet afgeven, om vervolgens misschien het geluk te hebben dat ze hem wellicht kunnen repareren..

Ik ga morgen even langs KPN om te vragen of zij hier meer klachten over gehad hebben, maar ik vroeg mij af wat jullie van deze service vinden en hoe jullie het probleem opgelost hebben / het zouden oplossen.

Groet,

Bijdrager
    Hans S

Hier ook het zelfde

Mijn iPhone 6s 64GB is nu precies 13 maanden oud. (geen garantie meer dus)
    – Het toestel valt sinds enige tijd uit bij 15, 30 en soms al bij 40%.
    – Kokosnoot applicatie geeft aan dat er nog 74,7% over is van de capaciteit.
    – Kokosnoot applicatie geeft aan dat er 367 laadcycli zijn geweest.
    – Kalibratie van de batterij al meerdere malen uitgevoerd maar probleem blijft terugkomen.

Heb alleen nog niet mijn toestel naar fabrieksinstellingen gezet.

Bijdrager
    JailbreakLover101

Misschien is kalibreren? Weet het niet zeker omdat het door die update komt.

http://www.iculture.nl/tips/batterij-kalibreren-iphone-ipad/

Bijdrager
    Yoeri

Welke telefoon heb je? Bij de 6s is het een bekend probleem en er is een gratis reparatieprogramma voor. Staan een paar artikelen over op OMT.

Geblokkeerd
    Humain

Bijdrager
    yxs

Ik heb net even gecheckt op de apple website en mijn 6s zou niet in aanmerking komen voor gratis reparatie wegens ‘niet afkomstig uit de getroffen batch van toestellen’, echter valt hij wél uit op 50% ongeveer…

Nog iemand succes gehad met een gratis reparatie van een telefoon die zogezegd niet getroffen was?

Bijdrager
    MichaelB

Bij mij precies hetzelfde probleem.
    De telefoon schakelt uit rond de 30%.

De enige manier om hem weer aan te krijgen is deze even aan de lader hangen.
    Kort wordt dan het teken van “lege accu” getoond om vervolgens gewoon weer aan te gaan en een accupercentage van 30%+ weer te geven.

Vorige week werd de telefoon spontaan ook HEEL warm en zag ik het batterijpercentage van 40% snel naar 16-17% dalen.
    Na het uitschakelen werkte het toestel weer “normaal”.

Mijn telefoon valt, uiteraard, niet in de serie met slechte batterijen, zoals zo velen.
    Volgens mij is er veel meer aan de hand dan Apple wil toegeven, want op internet kom ik wel heel veel dezelfde verhalen tegen.

Volgende week ga ik even langs de Apple Store, want ik heb begrepen dat je in het eerste jaar altijd daar terecht kan i.v.m. garantie i.p.v. de reseller (KPN in dit geval).

Bijdrager
    Monster
    Monster op 27 januari 2017

same here…
    inmiddels aangemeld bij Apple om gratis de accu te laten vervangen…

https://www.apple.com/nl/support/iphone6s-unexpectedshutdown/%5B/quote%5D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.