10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    bcgraaf

Iphone 6S apple music iCloud bibliotheek

Goedenavond,

Sinds zaterdag in het bezit van een Iphone 6S deze aangezet iCloud back-up terug gezet en alles deed het weer. Vandaag wou ik wat muziek luisteren via de  music app, Hier ben ik op geabonneerd met een familie abonnement. Nu zie ik alleen in de  music app mijn iCloud bibliotheek niet staan. Via de instellingen > muziek > iCloud muziekbibliotheek aan gezet, maar er gebeurt niks. Kijk ik op mijn macbook en mac mini dan zie ik daar netjes mijn afspeel lijsten staan. Als test heb ik iCloud muziekbibliotheek uit gezet op mijn macbook en de afspeel lijsten verdwijnen, zet ik het weer aan dan komt alles netjes weer terug. Alleen op mijn iPhone krijg ik het niet voor elkaar.

Mijn problemen zijn dus als volgt:

– iCloud muziek bibliotheek sync niet met mijn iPhone, er komt niks te staan bij ”mijn muziek”, alleen maak een afspeel lijst aan.
    – Als ik een afspeel lijst aan maak en ik probeer hier muziek in te zetten dan lukt dit ook niet, ik druk bij de individuele nummers op … en voeg toe aan afspeel lijst maar er gebeurt niks.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:

– reset van Iphone
    – Uitgelogd bij  music en weer ingelogd
    – Uitgelogd bij  music > herstart van iPhone > inloggen bij  music
    – iCloud muziek bibliotheek aan en weer uit gezet, een x of 10 ook in combinatie met een toestel herstart (heel even verschijnt dan in de  music app ”afspeel lijsten laden” maar er komt niks.
    – uitgelogd uit iCloud op mijn Iphone en weer ingelogd
    – geduld:P heb ik ook geprobeerd, gister dacht ik (toen er afspeel lijsten laden stond) morgen staat alles weer op zijn plek maar mooi niet.

Op deze al deze apparaten ben ik ingelogd met het zelfde apple ID ( ik heb er ook maar 1), je kan ook nog inloggen met een alias (bv je @icloud.com wat je krijgt van apple als je een ander hoofd e-mail adres gebruikt) maar ik gebruik overal het zelfde e-mail adres. Hand-off etc. werkt allemaal wel vlekkeloos. Zelf weet ik even niet meer wat ik moet doen wat er voor kan zorgen dat ik mijn afspeel lijsten weer terug krijg op mijn iPhone 6s, hiervoor werkten alles goed op mijn iPhone 6.

Bijdrager
    MacKeessie

Hoeveel toestellen gebruiken je family abonnement? Heb je bij de oude iPhone je Apple Music uitgezet?

Bijdrager
    Pietje13

Je kunt het volgende proberen:

Op je iPhone naar: Muziek –> Mijn Muziek –> Afspeellijst –> druk op Alle afspeellijsten. Vink dan Alleen offline muziek uit.

Vermoedelijk staat die setting aan en toont hij daarom geen muziek: hij wil alleen afspeellijsten laten zien die offline beschikbaar zijn maar aangezien je die nog niet hebt gedownload staat er geen offline muziek op je telefoon.

Bijdrager
    bcgraaf

MacKeessie: samen met 5 anderen heb ik dit  Music abbo, op mijn oude iPhone heb ik het niet uit gezet maar mijn hele telefoon gewist naar fabrieksinstellingen.

Dat vinkje voor offline heb ik ook al uitgezet maar dat maakt geen verschil.

Bijdrager
    Unlock32

Ik neem aan dat je de nieuwste versie van iTunes gebruikt?

Bijdrager
    bcgraaf

Ja op mijn Macs is alles up date

Bijdrager
    bcgraaf

Vandaag contact gehad met apple care deze konden mij ook niet zo helpen, het advies van een senior adviseur was om de iPhone als nieuw in testellen en kijken of apple music dan wel werkt. Mocht dit zo wezen dan is waarschijnlijk mijn reservekopie niet goed. (wat ik niet hoop) Op dit moment ben ik mijn iPhone aan het herstellen. ik hou jullie op de hoogte….

Bijdrager
    Ravaso

Is het nog gelukt met herstellen?
    ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Ravaso.

Bijdrager
    bcgraaf

Ja het is gelukt.

Hoe heb ik het voor elkaar heb gekregen,

Ik heb mijn 6S aan iTunes gehangen en eerst een lokale reserve kopie gemaakt, Hierna de Iphone herstelt en ingesteld als nieuw apparaat. Nadat mijn iPhone klaar was voor gebruik deed apple music het weer, ik zag mijn afspeellijsten weer. Hierna heb ik mijn iPhone weer aan iTunes gehangen en de iPhone weer herstelt en de lokale reserve kopie weer terug geplaatst op de iPhone,  music werkt weer.

Bijdrager
    Ravaso

Bedankt.. Dat ga ik ook proberen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.