12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Jan

IPHONE 6s ACTIVATIE PROBLEEM

Hallo forumleden ik vraag jullie hulp voor het volgende:
    Ik heb van mijn zoon een iPhone 6s gekregen en deze heeft hij gewist.

De iPhone opnieuw met iTunes naar herstel dit verloopt allemaal prima, totdat de iPhone opnieuw opstart met als tekst: Je iPhone kan niet worden geactiveerd omdat de activeringsserver onbereikbaar is verbind je iPhone met iTunes voor activering.

Wat heb ik gedaan: met http://www.icloud.com/find en met https://appleid.apple.com of er nog iets op mijn zoon zijn account is achtergebleven zoals bv (zoek mijn Iphone) alles is echt verwijderd.

Met iTunes de iPhone in de DFU mode nogmaals  zowel vanaf mijn Macbook ,  iMac en windows 10 opgestart en hem te laten herstellen, een vroegere IOS gaat niet de nieuwe software wordt gedownload en geïnstalleerd totdat de iPhone opnieuw wordt opgestart..waarna iTunes nog steeds aangeeft dat hij niet geactiveerd kan worden.

De nieuwste iTunes versie wordt gebruikt.

Nog ter aanvulling nadat ik nogmaals de herstel modus in iTunes heb laten gaan, komt wederom de tekst: De iPhone kan niet worden geactiveerd omdat de activeringinformatie niet van het apparaat kan worden verkregen.
    De iPhone komt wel met het Hello scherm op je kunt het land en de taal instellen daarna komt het scherm “Begin direct: of configureer handmatig. voor handmatig het Wi-Fi netwerk ingesteld. verdere houd het op.
    Welke activeringinformatie zit er dan in het toestel welke hij niet kan vinden, is dit afzonderlijk te installeren.

Wat zie ik over het hoofd… hopende dat iemand mij kan helpen om dit op te lossen en natuurlijk mijn dank voor de adviezen.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door Jan.
    Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Jan

Hallo The BigZ

Sorry,  Met en zonder simkaart, beide mislukt.

De iMac gebruikt Sierra de MacBook El Capitan, iTunes versie 12.8.2.3 met originele apple data kabel.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door Jan.
    Bijdrager
    TheBigZ

Via Wifi zou het ook gewoon moeten werken.

Wordt er tijdens de Wifi installatie nog om een Apple ID gevraagd?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201263

iPhone 6s of ouder en iPod touch (6e generatie) of ouder: houd tegelijkertijd de thuisknop en de bovenste knop (of de zijknop) ingedrukt. Blijf ze ingedrukt houden tot u het scherm van de herstelmodus ziet.

Bijdrager
    Jan

Na het Hello scherm het land en de taal instellen daarna het scherm Begin direct of configureer handmatig Met handmatig wifinetwerk met paswoord ingesteld dan verbinden dan komt de mededeling geen activatie
    Met Begin direct het Logo laten scannen daarna de toegangscode van het te kopiëren toestel ingevoerd  dan komt ook de tekst geen activatie.

Er is nimmer om een Apple ID gevraagd.

Bijdrager
    iDEOwen

Ik heb dit zelf met een telefoon die waterschade heeft. De telefoon deed het niet helemaal lekker meer, en na het wissen krijg ik hem dus niet meer geactiveerd.

Bijdrager
    Jan

Probleem opgelost en sluiten

Bijdrager
    Betatester

Euh, hoe dan??

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, hoe dan?

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Jan

Hallo GoedenDag en Betatester…

Het probleem was dat er mogelijk twee Apple id’s in de iCloud stonden wat de activatie tegen hield.  imei check gaf aan: iCloud Lock: On  !!!

Dit toestel was binnen het gezin van persoon gewisseld.

Wat mij verbaasd is.. dat het toch blijkbaar mogelijk is dat er meer Apple id’s geplaatst kunnen worden.

Nadien nogmaals de herstel functie van iTunes gedaan waarin iTunes na afloop van het proces aangaf dat er niet geactiveerd kan worden, nog voordat de iPhone met het startup proces begon, de batterij een uur los gehad weer aangesloten en de iPhone lade direct de App’s en dus geactiveerd.

Maar Oké het werkt weer.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door Jan.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.