14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Jim80

iPhone 6s – 16GB model

Vraagje aan de nieuwe iPhone bezitters…
    Hoeveel GB hou je effectief over van de 16GB met alleen een iOS 9 installatie?

Thnx

Bijdrager
    Soulshaker

Te weinig

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Inderdaad, gewoon niet aan beginnen. Maak en paar foto’s en hup, je kan iOS niet meer updaten omdat er te weinig ruimte over is. Lekker doorsparen voor de 64GB!

Bijdrager
    Jim80

Ook niet als je genoeg iCloud ruimte hebt voor de foto’s en apple music om te streamen?

Moderator
    Pete.Z

Ik gebruik naar volle tevredenheid een 16GB iPhone 6, alle foto’s en alle muziek staan in de cloud, en dat zijn toch de grootste ruimtevreters.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb ook een 16 GB iPhone. Geen problemen, want alle muziek online, en alleen hier en daar een snapshotje maken.

Maar oh wee, als je een filmpje wilt maken.

Zeker als je een stukje 4K filmt op je 6S ga je met een 16 GB niet zo heel blij zijn.

Bijdrager
    jf

Kortom, de keuze is:
    – besparen op de iPhone en de besparing betalen aan je data-abonnement.
    – 110 euro extra uitgeven aan je iPhone en besparen op je data-abonnement.

Interessant is dus hoeveel GB je nodig hebt om alles in de cloud te hebben ten opzichte van hoeveel je nodig hebt als je je muziek, foto’s en filmpjes op je iPhone bewaart.

Bijdrager
    KarelWillem

Je gaat je 4K films niet on the fly naar de cloud streamen natuurlijk.

Dus het is echt en/en, en niet of/of.

Moderator
    Pete.Z

Het hangt inderdaad wel af van je data abonnement, als je een 500 mb abbo hebt, kan je beter meer opslag op je iPhone nemen. Maar dat leek me eigenlijk logisch.

Bijdrager
    Kevin

Dat Apple nog steeds 16GB iPhones durft te verkopen is echt belachelijk. Zeker met 4K als selling point moet 32GB gewoon het instapmodel zijn, maar nee, we slaan 32GB over en vragen mensen 110 euro extra voor een geheugenupgrade met een kostprijs van een paar euro. Ondertussen wel de toestelprijs van het instapmodel met 50 euro verhogen (alsof 700eu nog niet premium genoeg was) zonder dat daar iets tegenover staat. Voor mij een reden om de 6S gewoon helemaal links te laten liggen en te kiezen voor een ander toestel, het blijft geen feest natuurlijk. Dikke middelvinger voor ze.

Bijdrager
    KarelWillem
    Pete.Z op 12 oktober 2015

Het hangt inderdaad wel af van je data abonnement, als je een 500 mb abbo hebt, kan je beter meer opslag op je iPhone nemen…

Als je een 2, 6 of 10 GB abbo hebt natuurlijk ook.

Want dan bewaar je nog steeds geen 4K in de cloud.
    Buiten dat het niet mogelijk is rechtstreeks naar de cloud te schrijven, zou het qua snelheid ook vaak niet lukken.

Bijdrager
    jf
    KarelWillem op 12 oktober 2015

Je gaat je 4K films niet on the fly naar de cloud streamen natuurlijk.

Dus het is echt en/en, en niet of/of.

Goed, de keuze kan ook en/en zijn, natuurlijk. Dus weinig data in het abonnement én 16GB iPhone als je weinig muziek luistert en foto’s maakt, of veel data én een flink telefoongeheugen als je heel erg veel data verbruikt.

Wat ik wil zeggen: het loont te kijken wat op de lange termijn goedkoper is. Een 16GB iPhone kan goedkoper lijken, maar als je dat ding 3 jaar gaat gebruiken en toch best veel data verbruikt (al is het maar alleen aan muziek en foto’s uitwisselen met de cloud), kan het op termijn toch gunstiger zijn die 110 euro extra uit te geven voor 4 (!) keer zoveel opslagruimte (en eigenlijk ruim 4 keer beschikbare ruimte naast de GB’s die je al kwijt bent aan de standaard installatie) en zo toe te kunnen met een 3GB abonnement in plaats van 1 met 10GB.

edit: ah, je zit vast op de 4K filmpjes. Dat vond ik eigenlijk niet eens interessant. Alleen al met muziek en foto’s kun je al best wat data verstoken per maand.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  jf.

Bijdrager
    KarelWillem

4K was maar een voorbeeld van één van de nieuwe feautures van de iPhone die gewoon steeds meer opslag eisen.
    En die niet zomaar direct de cloud in kunnen.

Bijdrager
    Jim80

Het is een 64 GB geworden.
    Monsterlijk snel;-)

thnx

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.