24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    bazztiaan

iphone 6 valt uit bij ca 20% accu – batterij probleem

Sinds korte tijd valt mijn iPhone6 onverwacht uit bij ca 20% accu. Dit gebeurt vaak net nadat ik het bericht heb gezien mbt energiemodus. Ik snap er niets van, want met 20% accu kan je nog best lang doen (afhankelijk van wat je doet natuurlijk).

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Hebben anderen een soortgelijk probleem? Is het iOS of is mijn iPhone stuk?

Bijdrager
    bazztiaan

Ik heb overigens de laatste iOS update.

Bijdrager
    Jeddes

Heb je al een hard reset gedaan om je batterij te resetten? power- en thuisknop 10 sec samen ingedrukt houden, dan helemaal opladen en zien of het nog steeds gebeurd.

Bijdrager
    SunKeeper

Niet zo snel een defect, hooguit wat software in de war. Als bovenstaande reset niet helpt kun je de uitgebreide kalibratie proberen. Kost wel iets meer tijd.

1. Opladen tot 100%.

2. Ongeveer twee uur wachten terwijl aangesloten. (of kijk in coconutBattery terwijl je je iPhone aan je Mac hangt, wacht totdat er onderaan in het venstertje ”Fully Charged” staat. Dit kan een tijdje duren nadat je al op 100% zit volgens je iPhone zelf)

3. Daarna loshalen en op de batterij gebruiken. Niet eerder aansluiten dan het moment dat je iPhone zichzelf echt uitschakelt, omdat de batterij leeg is. Het is mogelijk dat je lang op 1% lading blijft ‘hangen’, kan ook eerder al uitgaan.

4. Aansluiten en aangesloten laten tot 100%.

5. Nog twee uur aangesloten laten op 100%. (of wacht op ”Fully Charged” in coconut)

Als je dit nog nooit hebt gedaan sinds iOS 9 is er grote kans dat het helpt.
    Als dit, een paar keer achter elkaar, niet helpt is er pas iets met de batterij aan de hand.

Moderator
    Jan David Hanrath

Ik had hier tot gisteren ook last van. Betrof een iPhone 6 uit de eerste lichting. Harde reset en herinstallatie met ipsw-file via iTunes hadden niet geholpen. Bij Apple Store voor 79 euro een nieuwe accu laten plaatsen, want de oude bleek bijna door z’n cycles heen.

Bijdrager
    bazztiaan

Allen bedankt!

Ik ga jullie tips dit weekend proberen.

Is harde reset gelijk aan terugzetten naar fabrieksinstellingen en alle fata wissen? Of toch iets anders? Anders moet ik een Back-up maken.

Bijdrager
    iDEOwen

Het zal vermoedelijk net zoals bij Jan David een versleten accu zijn. Succes ermee!

Bijdrager
    jasper050

Ik heb CoconutBattery ook gedownload. Wat betekend Design capacity?

Bijdrager
    SunKeeper

Dat is de capaciteit die de batterij hoort te hebben in nieuwstaat.

Je ziet nu dat er momenteel ten minste 1309 van beschikbaar is. 1309 van de 1751 is die 74,8%.

Overigens kan dat nog wat omhoog en omlaag gaan wanneer je de batterij ontlaadt en oplaadt. Het varieert meer dan bij een Mac.

Bijdrager
    Sylvester
    bazztiaan op 08 januari 2016

Allen bedankt!

Ik ga jullie tips dit weekend proberen.
    .

Even op de kar springen…
    Hoe is het gegaan na het proberen van de tips?

Ik heb dezelfde problemen met mijn nog redelijk jonge iPhone 6s.
    Een paar situaties:
    1. ik gebruik vaak de app Runkeeper. Ik kon daar perfect de capaciteit uit afleiden : 10 km lopen (rennen voor de Nederlanders:-) ) kwam overeen met 10% accu verlies. Of dat nu bij 90% of bij 20% was , dat was ongeveer identiek. Maar de laatste keer had ik bij vertrek nog 50%. Na 15 km lopen kreeg ik de melding dat hij opgeladen moest worden, en hij viel uit. Na het terug opstarten had ik terug 30%
    2. Vorige week had ik nog weinig over, ongeveer 5%. Na het aanleggen van de lader had ik al vrij snel 30% en meer. Vreemd….
    3. Deze week heb ik hem laten aan staan tot hij bijna leeg was. ’s Avonds had hij nog 1%. ’s Morgens had hij nog steeds 1%. 4 uur later viel hij uit, en kreeg ik hem niet meer opgeladen. Pas na 2 uur aan de lader te hangen, begon hij plots terug te laden. Vreemd….
    4. Deze week had ik nog een lading van 35%. Ik hang de lader aan, en ik zie de capaciteit tot 8% terugvallen. Wederom vreemd….

Het kan natuurlijk de accu zijn, maar deze is nog vrij jong. Is er ergens een aanpassing na één of andere update gebeurd, die de lading in de war stuurt? Wie weet hierover iets meer?

Alvast dank.

Bijdrager
    Shmoo

Probeer dit eens..

Accu iPhone 6 niet goed?

Bijdrager
    SunKeeper

Een iPhone 6S zit nog in de garantie, mogelijk ook een optie is het probleem voorleggen aan de Genius Bar in een Apple Store. (maak een afspraak)

Meestal zullen ze dan de batterij vervangen (als dat niet te lang duurt) of een vervangende iPhone regelen.

Bijdrager
    Sylvester

Ondertussen lijkt het toch wel dat er iets meer aan de hand is.
    Ik zie vrij vaak dat hij plots van de ene minuut op de andere 10 tot 15 % zakt, om daar te blijven hangen. Op dat percentage kan ik dan heel wat bellen en gebruiken, zonder dat hij van dat percentage afzakt.

Apple acknowledges issue causing battery percentage indicator not to update on iPhone 6s & 6s Plus

Het blijkt wel specifiek over de 6s te gaan.

Bijdrager
    MevalonicAcid

Een gelijkaardig probleempje hier, maar enkel als de telefoon te koud heeft (borstzak jas, sportarmband,…).
    Dan valt hij op 35% batterij level al uit, maar blijkt bij meerdere telefoons/modellen/merken zo te zijn. En koude batterij werkt namelijk niet optimaal.
    MVa

Bijdrager
    Jeddes

Dat is mij dus ook gebeurd, dat mn iPhone gewoon uitgaat met 40% als het koud is. Aangezien mijn iPhone als meer dan een jaar oud was heb ik een andere accu erin gezet, nergens meer last van iig.

Bijdrager
    Sylvester

Nu jullie het zeggen, dat is wel vaker voorgevallen bij koude. Lijkt me toch niet normaal bij een nieuwe iPhone.
    Bij de vorige modellen 5 en 6 heb ik dat nooit aan de hand gehad.

Het gebeurt ook zonder koude, maar dan anders en minder erg. 10 tot 15 % zoals ik zei.

Inactief
    Anoniem

Mijn iPhone 6 is na een jaar nog 85 procent goed volgens Coconut. Ik heb uitval bij 7 procent ongeveer in koude dagen merk ik nu. Soms kan hij nog even aan als hij op kamertemperatuur is.

Bijdrager
    Rico Suave

@Sylvester,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ben al jaar en dag iPhone gebruiker. Heb net als jij een Iphone 6S en hij valt continu uit bijv. Runkeeper. Het viel mij ook op dat de capaciteit soms zo maar 20% ineens zakt of dat ie van 10% ineens uitgaat.

Heb al van alles geprobeerd: harde reset, reinstall, reset etc. Niks helpt. Apple wil niks doen anders dan reparatie opdracht maken. Ik zit dan min. 2 weken zonder telefoon. Dat is ook geen optie en behoorlijk schandalig voor een toestel van 4 mnd oud dat 800 euro kostte!

Bijdrager
    Sylvester

inderdaad. Met mijn vorige iPhone’s heb ik dit nooit aan de hand gehad. Ik kon met runkeeper best vertrekken op 20% en dan aankomen op 3%. Klopte volledig. Nu gaat het volledig fout.

Bijdrager
    eugy

Nu breekt mijn klomp; ik heb exact hetzelfde met mij twee maanden jonge 6s 64 GB.

Ik heb de technische afdeling van Apple gebeld en het probleem voorgelegd. De medewerker heeft het toestel op afstand uitgelezen en geconcludeerd dat de hardware goed is. Het is dus een software-ding. De medewerker gaf mij dan ook de instructies om het toestel naar de fabriekswaarden te zetten. Mocht het probleem zich dan nog voordoen dan kan er een afspraak bij de Genius worden gemaakt.

Bijdrager
    fransie

Ook ik heb hetzelfde probleem met de kou en mijn Iphone 6s. Na een dag werken fiets ik naar huis. Spotify en Strava aan en meestal zo tussen de 40-50% batterijlading nog beschikbaar. Als ik wil bellen of iets anders uit wil voeren op mijn iphone, valt hij uit en geeft aan dat de batterij leeg is en opgeladen moet worden. Dit gebeurt mij nu elke dag, de laatste 3-4 weken. Zo te lezen is dit dus geen incident meer.

Ben bang dat als ik Apple bel, dat ik ook terug moet naar de fabrieksinstellingen, kan ik dus alles weer opnieuw er opzetten.. Helaas heb ik blijkbaar geen keus.

Inactief
    Anoniem
    eugy op 04 maart 2016

Ik heb de technische afdeling van Apple gebeld en het probleem voorgelegd. De medewerker heeft het toestel op afstand uitgelezen en geconcludeerd dat de hardware goed is. Het is dus een software-ding.

Dit heeft volgens mij niks met de software te maken, het ligt gewoon aan het feit dat aluminium een goede thermische geleider is. Vorige versies van de iPhone waren klein en dik, tegenwoordig zijn ze groot en het aluminium is extra dun, waardoor koude al snel invloed heeft op de batterij. Apple zegt dat een iPhone zonder probleem werkt tussen de 0 en 35 graden Celsius, maar bij de 6 is koude al eerder een probleem.

Als je je iPhone dicht tegen je lichaam draagt is er waarschijnlijk niks aan de hand.

Bijdrager
    Sylvester

Ik heb mijn vorige 6 identiek gebruikt, in dezelfde omstandigheden. Nooit deze problemen gehad. Nochtans is het concept van de 6 hetzelfde als de 6s.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Uitval problemen op m’n 6SPlus opgelost met een nieuwe batterij!
    was 50,- (niet bij Apple!)

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.