13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    NoPlasticPhones

iPhone 6 Plus: Red screen of death

Dag iedereen,

Ik begin me stilaan flink te ergeren aan de service van Apple. Bleek dat mijn iPhone 6 Plus (64GB) een probleem had met de luidspreker, dus voor €30 heb ik een nieuw (refurbished) toestel opgestuurd gekregen. Binnen de 48 uur werd mij gezegd, maar dat was niet buiten UPS gerekend. Enfin, na een week met een onbruikbare iPhone te hebben gezeten, vandaag eindelijk een vervangend toestel ontvangen.

En toen begon het onheil opnieuw. Eerste keer opstarten, altijd een spannend moment. Eerst heb ik wel 10 minuten naar een het witte Apple-logo zitten staren. Toen ik me echt wel zorgen begon te maken, even de aan-/uitknop ingedrukt gehouden om vervolgens het beruchte red screen of death te zien te krijgen. Nooit eerder meegemaakt, een volledig knalrood scherm. Na 5 seconden was het weer weg en kon ik de iPhone weer opstarten, waarna de setup gewoon verscheen.

Nu maak ik me wel ernstige zorgen. Zal het bij deze ene keer blijven? Ik durf m’n screenprotector niet aan te brengen (stel dat dit toestel ook vervangen met worden) en al helemaal geen jailbreak te installeren! Op internet gonst het van de verhalen over kapotte logic boards en random RSOD’s / bootloops, terwijl anderen zeggen dat het aan (een oudere versie van) iOS 8 ligt en updaten de oplossing is.

Iemand dezelfde ervaring gehad? Of morgen gewoon Apple bellen?

Alvast bedankt.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  NoPlasticPhones. Reden: Typfout en verfijning

Bijdrager
    PlasticPhones

Ik zou me niet zoveel zorgen maken.

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Is het toeval dat jouw naam zo op de mijne lijkt, of heb je speciaal een profiel met die naam aangemaakt?

Bijdrager
    PlasticPhones

Ik heb hier geen account, heb ik snel eentje gemaakt om te kunnen reageren leek me wel grappig omdat ik toevalig wel hou van plastic phones en u niet.
    Maar mijn antwoord is wel serieus bedoeld, ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.;)

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  PlasticPhones.

Bijdrager
    belfortmac

Zou toch maar even voorzichtig zijn, want normaal is dit niet.

@plasticphones
    zie er de humor niet van in, kan trouwens ook zeer verwarrend zijn voor andere forumleden.

Bijdrager
    Niels

Heb je al een herstel dmv. DFU modus geprobeerd? Enige bugs die zich mogelijk in je iOS installatie bevinden, zijn dan als het goed is opgelost. Blijf je problemen houden, dan kun je het beste even contact opnemen met , dan kunnen ze een diagnose op afstand doen.

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Ik heb inderdaad gelezen over DFU-herstel, maar kunnen er al bugs zijn nog voor ik aan de setup begonnen ben? Ik had de iPhone letterlijk voor de eerste keer opgezet en na abnormaal lang wachten toch besloten hem eens opnieuw op te starten, en toen kwam het rode scherm. Heel kort. Daarna was alles weer normaal, gewoon het bekende “Hello” en “Swipe to configure”

Ik heb de iPhone daarna nog 2 keer voor de zekerheid herstart, geen rood scherm meer.

Bijdrager
    jackybe67
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  jackybe67.

Bijdrager
    jackybe67

En waarom heb je €30 moeten betalen?
    Gebeurt dit niet gratis?

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Nope. Ze konden ook proberen het defect te repareren, maar aangezien er in België geen officiële Apple Store is moest het via UPS-ophaling gebeuren. En dan zou ik m’n telefoon meer dan een week kwijt zijn, en met de matige service van UPS waarschijnlijk wel 2 weken. Voor €30 euro had je binnen de 48 uur een “spoedvervanging” (het zijn uiteindelijk 120 uren geworden).

Ik vind dit ook bizar. M’n vorige iPhone moest tot 2 keer toe vervangen worden – toen ik hem net had en ongeveer 9 maanden later – en toen betaalde ik juist geen cent.

Bijdrager
    SvS

Knap waar-de-loos!
    Je hebt echt dubbel pech, want ik hoor verder niemand over die bugs.
    En je hebt grif betaald voor die 6+ 64 gb, dan mag service daar wel tegenover staan, vind ik. Ik zou bellen.

iPhone wissen en opnieuw installeren?
    Jailbreak zou ik sowieso laten, joh!

Bijdrager
    Qapla

Zo matig is de service toch niet bij UPS?
    Wanneer ik bij een muziekhandel in Duitsland iets bestel is het er altijd binnen de 48u met UPS.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Qapla.

Bijdrager
    ferre40

De camera was stuk van mijn iPhone 6 plus, dinsdagmiddag opgehaald door UPS en donderdag middag hersteld terug via UPC. En dit in België. Was dan nog in de week toen maandag, paasmaandag was.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.