5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Bram0606

iPhone 6 Plus batterijstatus

Hoi allemaal,

Ik heb laatst een iPhone 6 Plus aangeschaft en ik heb een vraag over de batterij

1. Als mijn iPhone aan de lader ligt en 21% heeft bereikt, dan staat op het unlockscreen een groen batterij-icoon (opladen) en op het homescreen een rode (batterij 20% of lager)
    2. Wanneer niet aan de lader. Op 20% is het batterij-icoon nog wit (batterij 21% of hoger, niet aan de lader)
    3. Wanneer mijn iPhone helemaal leeg is en ik druk de powerknop, licht het scherm op maar laat deze geen “lege batterij” zien

Mijn vraag aan de hand van deze drie punten is:

Zijn deze problemen software gerelateerd (iOS 8.1.1)?
    Óf is dit een hardware fout? (Zo ja, kan je onder de garantie van Apple eventuele reparaties krijgen voor dit probleem?)

Alvast bedankt voor het reageren,

Bram

Bijdrager
    NielsDam

Begrijp het probleem niet echt, je zit tijdens het laden continu te kijken of je icoontje rood, groen of wit is? En als je iPhone compleet leeg is laat je hem niet op maar druk je steeds op de aan knop om te kijken of je wel een batterij icoontje krijgt?

Sorry hoor, maar dit is gewoon zoeken naar problemen. Zo kun je met alles wel terug naar de fabrikant, er is altijd wel iets te vinden.

Als je iPhone gewoon normaal functioneert qua batterijprestaties, dan zie ik echt het probleem niet! Mocht je je er nu echt zo aan storen, dan kun je een back-up en herstel uitvoeren via iTunes. Mocht dit ‘probleem’ dan nog steeds bestaan, dan kun je terug naar de winkel of Apple bellen (grote kans dat je dezelfde reactie krijgt als ik heb gegeven).

Bijdrager
    bartb112

Heel makkelijk.
    0% geen batterij status zichtbaar
    1-20% rood
    21-100% groen als de laadkabel erin hangt
    21-100% wit zonder kabel.

Vertrouw je het niet dan zou ik echt een afspraak maken met de geniusbar.

Bijdrager
    joey0181

Als de batterij normaal functioneert niks aan doen, iPhone 6 plus beste batterij en telefoon die ik ooit heb gehad. Weet nu ook eens hoe het is om 1 volle dag op 1 batterijlading te doen.

Bijdrager
    Bram0606

Bedankt voor de reacties, maar antwoord op m’n vraag heb ik nu eigenlijk nog niet…

Het gaat me er niet perse om dat ik een probleem heb gevonden en dat ik er mee terug wil, zeker niet als het software gerelateerd is.
    Maar mocht dit hardware gerelateerd zijn (sensor voor batterij o.i.d) dan kan ik hier een afspraak voor maken i.v.m eventuele complicaties.
    Iemand een idee wat er nou precies aan de hand is?

PS. Heb trouwens ook ontdekt dat bij het openen van de camera vanaf het lock-screen, de camera vast kan lopen op de mode “vertraagd”.
    Het beeld van de camera, wat hij op dat moment waarneemt, wordt wazig (wat de bedoeling is) maar veranderd vervolgens niet meer naar scherp…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.