16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    NickyS

iPhone 6 Plus 64GB Geheugen VOL! Opslag problemen

Zoals de titel aangeeft heb ik een probleem met de opslag op mijn iphone.

ik werd vanochtend wakker met de melding dat mijn geheugen bijna vol was, vond dit raar aangezien ik nog niet eens de helft had gebruikt!

even gereset kwam er weer geheugen bij maar bij lange na niet wat er echt vrij is

Toen maar besloten hem te updaten naar 8.1.2 vanaf 8.1.1, eenmaal klaar geen verschil

even wat feitjes:

capaciteit is 55,7gb
    nu beschikbaar is 3,4gb (volgens itunes 4,9gb?)

muziek 11,9gb
    fotos camera 8,8gb
    whatsapp 1,0gb
    pages 385mb
    verder +-75 apps varierend van 200mb tot 4kb (merendeel onder de 20mb)

kleine rekensom van alles wat op het toestel staat komt uit op een 26,089gb bij lange na dus geen 55,7gb niet eens de helft.

ik snap dat er wat gereserveerd word voor evt wifi synchro en wat overige bestanden.. maar een kleine 30gb in rook op?

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

gr nicky

Bijdrager
    Maurice

Hang hem eens aan iTunes, en kijk eens hoeveel opslag er door ‘Overige’ in beslag genomen wordt.

Bijdrager
    Shmoo

iTunes heeft ook nog steeds een bug waardoor het Overige content niet goed kan worden berekend maar dat terzijde..

Ik denk dat je gewoon eens die iPhone moet resetten in iTunes.

Bijdrager
    Maurice

Serieus, http://www.onemorething.nl/profiel/shmoo? Dat wist ik helemaal niet joh…

Bijdrager
    Maurice

Woeps… Kan de reacie niet bewerken…

Bijdrager
    NickyS

maar zou er overig 30gb op staan? ik zal wat screenshots posten

Bijdrager
    NickyS

/uploads/community/2e48c0cce4d2ef4f974c4f40bd7f54b075e5d802_76859.png

Bijdrager
    NickyS

Bijdrager
    NickyS

beschikbaar klopt ook niet als je het verschil in itunes en op de telefoon zelf kijkt.

beetje vervelend dit. koop je een keer wat meer opslag zit die alsnog vol met niks

Bijdrager
    joey0181

Ook last van gehad!
    Even backup maken via iCloud of iTunes, dan herstellen.
    Backup terug plaatsen was bij mij het probleem opgelost.

Bijdrager
    NickyS

bedankt voor je reactie joey! ik ga het zodirect even doen

ik post het hier zodra het gelukt is

gr nicky

Bijdrager
    NickyS

ik net een reservekopie gemaakt viel me op dat er nu ineens overig 26gb staat!!

wat kan dit zijn? gr nicky

Bijdrager
    Shmoo

Een geheugenlek in het OS – niemand weet hoe of waar het fout gaat alleen dat het fout gaat. Zoals Joey al aangeeft opnieuw herstellen en instellen van je iPhone zal dit probleem doen verhelpen totdat het zich weer voordoet en dan moet je weer deze stappen doorlopen.

Alleen Apple kan en zal dit ook wel gaan fixen in de toekomst d.m.v software updates.

Bijdrager
    NickyS

Bijdrager
    NickyS

bedankt voor de hulp! het is nu weer goed. staat wel iets in overig 1,xx GB maar alles beter als 26gb haha.

jammer dat ze dit lek dan nog niet hebben gedicht, lees er veel over nu. eerste minpuntje in al die jaren apple producten

gr nicky

Bijdrager
    ernstvanderpasch

Heb hetzelfde probleem met mijn IPhone 5S 64GB. Opeens heb ik 20 GB Overige erop staan en past mn muziek er niet meer op. Wil een reservekopie terugzetten maar dat is een kopie waar het probleem ook al op zit…. Wat kan ik doen??

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.