14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    jorissangers

Iphone 6+ opsturen voor herstelling ?

Dag allemaal,

Ik zou graag jullie mening willen vragen voor het volgende:

Ik heb dus die Iphone 6+ op de kop getikt voor 350 euro. Die is 3 maanden oud en heeft alleen het scherm gebarsten en valt nog onder garantie (ja ik weet het valschade valt hier niet onder). Op de Apple site staat dat ge hem kunt laten repareren door Apple zelf. Dan maken ze het scherm (als het effectief alleen het scherm is dat stuk is) voor 141,.. euro.

MAAR. Ze reserveren een bedrag op mijn creditcard van 331,30 euro indien de schade groter is dan alleen het scherm. ALS dat zo zou zijn, houden ze me niet op de hoogte en voeren ze de herstellingen die moeten gebeuren uit (en krijg ik in dat geval wel een volledige nieuwe.)
    Maar Apple kan dus zeggen wat hij wilt, ik zal toch niet weten of er effectief iets meer kapot was.
    Als ze mij het scherm kunnen maken aan 141 kom ik er voordelig uit, houden ze me die 331 euro af, dan kom ik er slechter uit vind ik persoonlijk.

Ik heb bijna elke Iphone vanaf 3GS in mijn bezit gehad. Vanaf dat ik een Iphone 5 had begon ik te overwegen om van Apple af te stappen en dit om de volgende reden: mijn homeknop was defect, ook naar Apple opgestuurd en het viel niet onder garantie omdat er “vochtschade” was. Ze voegde een microscopische foto bij van de vochtpad waarvan een paar haartjes paars gekleurd waren. Ik moest ofwel servicekosten betalen, en dan kreeg ik hem ook terug zoals ik hem binnenbracht, ofwel ongeveer 300 euro en dan kreeg ik ook een nieuw toestel.

Ik ben dus gewoon bang dat ze me deze keer weer hetzelfde gaan lappen bij mijn Iphone 6plus. (dat ze het gaan steken op eventuele vochtschade en dat ze daarom 331 euro van mijn rekening gaan afhouden)

wat zijn jullie meningen?

Groetjes
    Joris

Bijdrager
    Niels

Maak een afspraak bij een genius bar en ga langs voor reparatie cq vervanging.

Bijdrager
    ro_me

Wat kost het bij een externe partij? Hetzelfde of meer? Dan zou ik naar Apple gaan. Niet omdat Apple nou zo begaan is met zijn klanten, maar omdat ze lig wel degelijk werk afleveren.
    Apple wil geld verdienen, ze zijn je vriend voor de kassa, en naaien je als je de kassa voorbij bent!
    Of het nou om garantie gaat of afhandeling van schade, Apple wil in eerste instantie geld aan je verdienen! tot die conclusie was je zelf al gekomen. Dus ga er maar vanuit dat je de volle mep betaald! Maar dat betaal je bij een ander ook!

Bijdrager
    jorissangers

Ja ik ga hem binnenbrengen bij Apple en me verwachten aan het hoogste bedrag.
    Dat is de reden waarom ik van Apple wil afstappen.
    Vind het ronduit schandalig, hun manier van de klant bijstaan

Bijdrager
    Unlock32

Troost je maar met de gedachte dat je bij andere merken ook zat tevreden en niet tevreden mensen hebt. Fora genoeg gezien vol met klachten.

Bijdrager
    nebilem

Laatst heeft de consumentenbond een test uitegevoerd met verschillende iPhone en Samsungs. Bij Samsung werden alle toestellen zonder problemen hersten terwijl Apple ze bijna afdeed als vochtschade. Die verkleuring bewijst niks, is alleen een melding voor de reparateur om verder te kijken omdat er mogelijk vochtschade kan zijn.

Bijdrager
    iMad

Wacht even jij koopt een iPhone die kapot is, met zichtbare schade aan het scherm.
    Wat is de reden dat jij een kapotte iPhone koopt?

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe koop je anders voor 350 euro een iPhone 6+?!
    Dát is de reden. Goedkoop inkopen, en zo goedkoop mogelijk laten repareren.

Zodat je voor minder geld dan de nieuwprijs een iPhone 6+ hebt.

Bijdrager
    iMad

En dan lopen klagen over Apple, niet dat het is toegestaan, maar toch.

Bijdrager
    jorissangers

Ja ik heb reden tot klagen over Apple.
    Ze hebben me al een paar keer bezeikt met een toestel dat ik in de winkel de volle pot heb betaald.

Bijdrager
    Sinker

Ben trouwens wel benieuwd naar die test van de consumentenbond, waar kun je die vinden?

En ik snap niet waarom je toch een kapotte iPhone koopt als je weet dat je de hoofdprijs moet betalen? Wat heeft het dan voor zin om nog te klagen..

Bijdrager
    Sinker

Het gaat hier dan ook alleen over iCentre en Amac.. Niet over Apple zelf, heb hier geen ervaringen mee, maar die zullen je professioneler helpen lijkt mij.

Bijdrager
    Imade

Ja ik heb reden tot klagen over Apple.
    Ze hebben me al een paar keer bezeikt met een toestel dat ik in de winkel de volle pot heb betaald.

1) Leer Nederlands… bezeikt is GEEN woord
    2) Logisch dat je bedrag x betaald voor toestel x.
    Apple mag zelf haar prijzen bepalen.
    Ik betaal ook de ‘volle’ pond voor mijn producten, moet ik dan ook klagen erover?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.