19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Help! Geen wifi op iPhone 6 !!

Met de iPhone 6 van mijn vriendin is iets vreemds aan de hand. Die krijgen we met geen mogelijkheid meer op de wifi thuis. Ergens anders is het geen probleem, daar lukt het wel. Dus met de wifi van de iPhone is waarschijnlijk niks mis?? Of wel? We hebben wat probleempjes gehad met de wifi, we hebben 5 iPhones in huis (waarvan 4 iPhones 6) en die raakten regelmatig de wifi kwijt. Op advies van de provider hebben we verschillende routerkanalen uitgetest en een paar keer verandert. Bij 4 iPhones gaat nu alles goed, maar de iPhone 6 van mijn vriendin blijft vragen om het wachtwoord, maar als je het invoert werkt het nog niet. Ook iPhone herstarten helpt niet. Dit is ineens zo, sinds twee dagen. Wat kunnen we doen?!

Bijdrager
    fixar

iPhone helemaal uit en weer aan zetten

Kijken of de iPhone 6 zich wel kan verbinden met ANDERE wifi netwerken… zo ja, dan probleem zoeken in eigen router (probeer eens een ander kanaal of probeer via de 5Ghz een verbinding te maken (mits beschikbaar)

kijken of er een software update is

Bijdrager
    Xcode

Heb je de router al eens even van het netstroom gehaald? Dat verhielp laatst een vergelijkbaar probleem met mijn iPad. Heb het idee dat de routers tegenwoordig de grote hoeveelheid ‘online devices’ niet meer goed aankunnen.

Bijdrager
    MacAanZee

We hebben alles uitgeprobeerd. Router opnieuw opgestart. Dat deden we eerst regelmatig, omdat dan alle iPhones van de wifi gingen. Toen hebben we nieuw kanaal ingesteld. Twee verschillende kanalen uitgeprobeerd. Bij 4 iPhones gaat het nu prima, maar die ene iPhone 6 van mijn vriendin gaat helemaal niet meer op ons eigen wifi netwerk, maar wél op alle andere netwerken. Heel raar!

Bijdrager
    Jeddes

Vage boel idd. Misschien een hard reset proberen?

Bijdrager
    fixar

Blijft het probleem bestaan als je de SSID (de netwerknaam) van het draadloze netwerk aanpast naar iets anders (eenvoudigs)?

Over wat voor router hebben we het hier eigenlijk?

Bijdrager
    Booden

Het zou kunnen helpen om de router op een vast kanaal te zetten en niet op ‘automatisch’.

Bijdrager
    JordyAsjes

Zo heb ik eens gehad dat mijn iphone en mijn vrouw d’r ipad door de router allebei hetzelfde IP adres had gegeven. Beide hadden 192.168.178.12 toegewezen gekregen….. Betrof Ubee (Ziggo) modem.
    Heel het modem dmv “herstel fabrieksinstellingen” weer gereset en toen was het opgelost.

Bijdrager
    iMad

Is er een DHCP range ingesteld van laten we zeggen 10 ip. nummers en is je telefoon nummer 11.

Bijdrager
    Stro

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan specifiek met de iPhone 6 en het 5-GHz kanaal van de Airport Time Capsule. Fixed kanalen lossen het probleem voor mij niet op. Overigens op 2,4-GHz automatisch/fixed kanalen geen enkel probleem.

Bijdrager
    MacAanZee

We hebben een ZyXEL router, die we juist op advies van de provider op een vast kanaal hebben gezet, omdat het regelmatig gebeurde dat de iPhones even van de WiFi afgingen. Door aan te klikken kreeg je ze er dan weer op.

Toen we een vast kanaal hadden ingesteld was dat probleem over, maar alleen de iPhone 6 van mijn vriendin legt helemaal geen contact meer met de WiFi.

Bijdrager
    MacAanZee

@iMad: hoe kan je zien wat het (WiFi?) nummer van de telefoon is?

Bijdrager
    iMad

Als je een Zyxel modem hebt dan is bijna 100 procent je DHCP range ingesteld.
    Inloggen op je Zyxel router via Safari en daar DHCP range vergroten.
    Je kan zien welk ip de router heeft, nl. Gateway is het ip nummer van de router.
    Type dat in Safari in.

Eventueel kan ik met je meekijken via Schermdeling, stuur me dan een Privé Bericht.

Bijdrager
    iMad

Is het gelukt?
    Hoe?

Bijdrager
    MacAanZee

Het is uiteindelijk gelukt, doordat mijn zoon heeft ingelogd via Safari. Ik moet hem nog vragen wat hij precies heeft gedaan. Ik heb hem nog niet gesproken. In elk geval bedankt voor alle aanwijzingen!

Bijdrager
    iMad

Mooi goed om te horen dat het gelukt is.

Bijdrager
    Blackliq

Ik heb hetzelfde probleem. IPhone 6 plus kan niet met Wifi verbinden.(ziggo modem). Op andere wifi lukt dit wel. Ik heb andere kanalen geprobeerd, DHCP range staat op 119. Ik heb dit probleem overigens al een paar dagen, dus voor IOS9.

Bijdrager
    Blackliq

Ik heb het starting IP adres veranderd, probleem lijkt opgelost.:-)

Bijdrager
    alaskay

Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik heb een Ziggo modem en een iphone. Andere iphones en computer in het huis doen het wel op de wifi en mijn telefoon doet het ook op andere wifi’s. Van de ene op de andere dag deed mijn telefoon het opeens niet meer op de wifi thuis. Ik snap ook niet hoe je het starting IP adres moet veranderen. Kan iemand mij helpen?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.