1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    Lauwrence

iPhone 6 iOS 10.3.1 verliest regelmatig dekking (no service/searching)

Goedemorgen iedereen,

Sinds enkele weken heeft mijn iPhone 6 genoemd probleem ; van het een op het andere moment valt de mobiele dekking compleet weg en gaat het toestel zoeken en/of meldt geen dekking te hebben.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

– SIM kaart gewisseld met een bewezen goede. Dit brengt regelmatig de dekking terug (na een herstart), maar niet altijd. Het toestel werkt dan enkele dagen zonder problemen, waarna de ellende weer begint (en ik vaak meerdere dagen compleet offline ben).

– Recovery en volledige restore firmware/backup, iOS 10.3.1 en 10.3.2 (beta). Bij het proefdraaien op de non-beta 10.3.1 trad het probleem ook weer op na enkele dagen goed werken.

– Handmatig het netwerk kiezen. Dit lijkt soms te werken, maar alleen als het toestel zoekende is. Bij geen dekking is de optie Ć¼berhaupt niet aanwezig.

– Reset netwerk instellingen bij optreden probleem.

– Carrier update forceren door wisselen SIM kaart.

Gisteren heb ik het toestel laten onderzoeken. Antenna blijkt het niet te zijn (ontvangst is ook prima wanneer het toestel werkt), men wijst naar het moederbord. Nu gaat het hier om een 2jr oud toestel welke voor mij nog prima voldoet (plus dat ik stiekem wacht op de 8), een dure vervanging a EUR 260,- zit ik dus niet op te wachten.

Gaat er wellicht bij iemand een bel rinkelen bij lezen van bovenstaande?

Bedankt alvast!

groet,

Lawrence.

Update: vanochtend weer hetzelfde, melding geen dekking. Uiteindelijk heb ik weer dekking door tijdelijk mijn Chinese SIM kaart erin te doen, een carrier update toe te staan en vervolgens mijn KPN SIM kaart er weer in.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.