13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Sinker

iPhone 6 batterij

Hallo iedereen,

Sinds een paar dagen heeft mijn iPhone 6 batterij kuren. Voor mijn gevoel gaat ten eerste de batterij niet meer zo lang mee als een maandje geleden.. Dat zou ik even kunnen testen door even alles opnieuw te installeren op mn iphone.

Het grote probleem is, is dat wanneer het een beetje koud buiten is, de telefoon eerst met de minuut 1% zakt en op een gegeven moment gewoon uitvalt met de melding dat de batterij op is. Zodra hij weer een beetje warm is start hij weer met de originele lading (bijvoorbeeld 30%). Nu weet ik dat batterijen het niet goed doen onder koude omstandigheden. Maar ik heb gisteren met een vriend gekeken die ook een iPhone 6 heeft en als we hem naast elkaar legden buiten, zakte mijn telefoon met 10% (van 30 naar 20%) in tien minuten en viel uit. Terwijl zijn telefoon gewoon op dezelfde lading bleef staan.

Nu vraag ik me af, is dit normaal? Zo niet, hoe zit het met garantie?

Groetjes,

Robert

Bijdrager
    Jurr

Lijkt me verre van normaal. Draai je wel de officiële releases van IOS? Dus IOS 8.2? Anders zou ik even contact opnemen met Applecare of langs een store.

Bijdrager
    Sinker

Ik heb gewoon de officiele release, dus ook gewoon IOS 8.2.

Het lijkt mij zelf ook niet normaal, maar wilde graag ook een second opinion :)!

De telefoon is gekocht bij Dixons, alleen waar kan ik het best heen gaan, waarbij ik zo snel mogelijk een reparatie heb? Is dat dixons of bijvoorbeeld bij iCentre in Groningen?

Bijdrager
    Douwie

De batterij van mijn iPhone 6 begint ook al voorzichtig aan de eerste kuren te vertonen.. Het is nog niet zo erg als m’n iPhone 5 die in de kou inderdaad ook bij 30% uitviel, maar pas bij 1% (zoals het hoort) is het ook niet meer. Ik merk bijvoorbeeld ook dat hij altijd van 31% direct naar 28% doorschiet..

Ik weet dat dit grotendeels aan mezelf te danken is omdat ik hem gewoonweg veel gebruik en bijna altijd twee keer helemaal moet opladen, maar toch is het jammer..

Misschien over een tijdje, als het nog wat erger is, weer eens langs bij Apple.

Bijdrager
    Niels

@Sinker: je kunt het beste even contact opnemen met Apple Care via de support website van  zelf. Je maakt een case aan en vervolgens kun je aangeven of je zelf wilt bellen of gebeld wilt worden op een bepaald tijdstip. Tijdens het telefoongesprek zal de support medewerker je vragen een diagnose tool te draaien om de accu status te controleren. Het beste kun je de iPhone testen in het probleemgebied, dwz. rond het percentage waar je problemen ervaart (bij een volle accu wil de diagnose een fout nog wel eens missen).

Bijdrager
    Douwie

Ik ben momenteel met Apple aan het chatten over mijn batterij. Het enige wat opviel is dat iCloud synchronisatie bij mij veel errors geeft en dat m’n iPhone daarom veel aan het rekenen is in de background.

Bijdrager
    Sinker

Ik probeer op dit moment ook te chatten met Apple, ik staar alleen al wel 20 minuten naar een blanco chat scherm, terwijl de ‘wachttijd’ 2 minuten zou bedragen:(

Heb wel mijn diagnostische info opgestuurd naar Apple. Heb al 6 jaar een iPhone, maar wist niet dat dit bestond:D

Bijdrager
    Jeddes

Ik heb nu 2 maanden een iPhone 6, super tevreden mee. Maar sinds dit weekend heb ik hetzelfde. M’n batterij loopt ineens veel sneller leeg, en ik heb niks bijzonders gedaan, geen update, geen programma’s op de achtergrond….geen idee. Ik hoor graag wat er bij jullie uitkomt via AppCare…. (ik heb dat nl niet ;-/) thanks

Bijdrager
    Douwie

Mij werd het advies gegeven uit te loggen van iCloud, iPhone opnieuw opstarten, weer inloggen in iCloud, nog een keer opnieuw opstarten en een dagje aankijken. Het lijkt iets beter maar echt veel kan ik er nog niet over zeggen.. 4:49 stand-by, 2:20 gebruik en nu nog 74%.

Ik heb overigens ook geen Apple care.

Bijdrager
    Sinker

Ik heb als tip gekregen m’n iPhone te herstellen en eens kijken hoe hij het doet als alles er ‘nieuw’ op staat.

Heb ik gedaan en nu: 44% batter

4 uur en 26 minuten gebruik
    9 uur en 42 minuten stand-by

Het lijkt opgelost te zijn.. Alleen ga ik hem nog wel even buiten leggen vanavond voor een half uurtje, de apple genius vertelde mij dat hij het redelijk normaal nog moet doen bij 0 graden.. Dus als hij dan weer helemaal leeg loopt dan is er inderdaad iets mis..

Bijdrager
    Sinker

Beste mensen,

Nu na een tijdje weer rondgelopen te hebben met een geresette telefoon (natuurlijk staan er alweer een hoop apps op), is dit nu mijn batterij verbuik:

Ik heb 21% batterij

4 uur, 54 minuten gebruik
    11 uur, 48 minuten stand-by.

Is dit normaal? Ik ben eigenlijk een beetje benieuwd hoe het staat met de mede iphone 6 gebruikers?

Bijdrager
    Douwie

10% batterij over, 5 uur en 7 minuten gebruik, 12 uur en 24 minuten stand-by.

Ik ben hier best tevreden mee, eergisteren kwam mijn batterijprobleem ook weer terug na de oplossing met iCloud en ook m’n toetsenbord begon echt kuren te vertonen. Ik heb toen gekozen om de laatste bèta van iOS 8.3 te installeren, veel erger kon het toch niet:-P
    (En tot nu toe lijkt het te werken :-))

Bijdrager
    Jasperduck78

40% batterij resterend
    6 uur, 29 minuten gebruik
    11 uur, 58 minuten stand-by.
    En dan heb ik vandaag achterlijk veel m’n iPhone 6 plus gebruikt..:)(y)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.