8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Macboekje

iPhone 5S verliest steeds wifi-verbinding

Mijn iPhone 5S, bijna op de dag af twee jaar oud, verliest sedert enige tijd steeds sneller het contact met de wifi in eigen huis, ook als ik vlak bij de wifi ben.
    Het eigenaardige is dat de iPhone 5S van mijn partner er helemaal geen last van heeft en mijn oude iPad 2 evenmin.
    Ik heb al van alles geprobeerd (wifi ÔÇśvergetenÔÇÖ en opnieuw installeren, iPhone helemaal uitzetten en opnieuw starten, wifi uit- en weer inschakelen), maar niets helpt, hoogstens lijkt de wifi soms even wat langer actief te blijven.
    De iPhone zit in een goedkoop leren etui met een klepje dat door een magneetje aan de achterkant wordt vastgehouden. Bij aanschaf vroeg ik me af of een magneetje de iPhone niet zou kunnen beïnvloeden. Maar ik zag zoveel van die magneetsluitingen, ook in de shop van Apple, dat ik het idee verwierp.
    Gisteren heb ik ten einde raad de iPhone uit het etui gehaald en in een simpel stoffen hoesje gestopt. Nog steeds valt de verbinding met de wifi weg, maar ik heb het idee dat die gemakkelijker terugkomt.
    Twee vragen:
    1 Kan de be├»nvloeding door zoÔÇÖn magneet de iPhone van streek brengen?
    2 Zo ja, kan het dan dat de magnetische beïnvloeding langzaam gaat slijten als ik het etui met het magneetje niet meer gebruik?

Dank voor reacties en suggesties.

Bijdrager
    Macboekje

Zelf vond ik na plaatsing van bovenstaande vraag al dit:
    http://smallbusiness.chron.com/can-cases-mess-up-iphones-signal-70512.html

Misschien is mijn goedkope, merkloze hoesje inderdaad de boosdoener. Iemand met soortgelijke ervaringen?

Bijdrager
    Q-collective

1. Wat is de RSSI waarde die de iPhone 5s heeft? Verschilt dit van de andere apparaten?
    2. Wat gebeurt er bij andere netwerken?
    3. Wat gebeurt er als je de netwerkinstellingen wist (Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerkinstellingen
    4. In het meeste extreme geval: wat gebeurt er als je het apparaat terug zet naar de fabrieksinstellingen (en geen backup terugzet)?

Als het op meerdere locaties voorkomt ├ęn blijft voorkomen na een schoon herstel, wordt het tijd voor een reparatie.

Bijdrager
    BenDover

Ook gehad, maar toen lag het aan teveel wifi netwerken.
    Router op alleen 5GHz gezet en grotendeels opgelost.

Bijdrager
    Macboekje

Dank voor jullie reacties.
    Het ziet ernaar uit dat de situatie flink is verbeterd sedert ik de iPhone uit dat tasje met magneetsluiting heb gehaald.
    Als ik de iPhone activeer, is in de bovenbalk het wifi-symbool niet altijd meteen zichtbaar, maar zodra ik Mail activeer, verschijnt de wifi meestal meteen.
    Bij netwerken buitenshuis had ik hetzelfde probleem. Meestal kon mijn partner met haar iPhone meteen op een netwerk, terwijl het op de mijne niet te activeren was of pas na enige tijd.
    De instructies over de RSSI waarde gaan boven mijn pet, dus dat laat ik even voor wat het is. Ik heb nu de netwerkinstellingen vernieuwd en het wifi-gedrag lijkt nu meer constant.
    Ik probeer het hiermee en als het toch niet is verbeterd, laat ik het weten.

Bijdrager
    Macboekje

Het bleek toch niet aan magnetisme te liggen. De iPhone vertoonde hetzelfde gedrag na een dag of twee opnieuw. Geen van de gegeven tips bleek dat te veranderen.
    Tijdens verblijf in een hotel werkte de wifi wel op mijn Macbook, maar niet op de iPhone en een nieuwe iPad. Bij het doorlopen van de instellingen op de iPad zag ik dat er continu naar een VPN-verbinding werd gezocht. Nadat ik VPN had uitgeschakeld toonden zowel de iPad als de iPhone het wifi-ikoon, en er kwam een goed internetsignaal door. Na enkele uren leek de batterijduur van de iPhone vooruit te zijn gegaan. Vermoedelijk kost het zoeken naar VPN een hele hoop energie.

Bijdrager
    Q-collective

Dan heb je dus niet m’n tip uitgevoerd om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en geen backup terug te zetten. Anders was je er al veel eerder achter. Je noemt het ook voor de eerste keer pas dat je ├╝berhaupt een vpn draait, best belangrijk detail.

Maar fijn dat je het hebt geïsoleerd. Tijd voor een nieuwe vpn.

Bijdrager
    Macboekje

Nee, dat had ik niet gedaan, ook omdat ik er dan niet zomaar achter was gekomen waardoor de fout werd veroorzaakt. Ik had dan zeker VPN opnieuw geïnstalleerd. Alleen door alles apart te herinstalleren en te testen was ik erachter gekomen. Maar dat ging me vermoedelijk erg veel tijd kosten.
    Enfin, nu kunnen anderen die tegen dit probleem oplopen er direct hun voordeel mee doen.

Overigens viel me een maand geleden op dat in de shop van Apple geen hoesje meer was te vinden met een magnetische sluiting.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.