15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Niels

iPhone 5S verkopen, welke richtprijs?

Voordat iedereen direct begint met het aanhalen van de huisregels, ik ben hiermee bekend dit is geen aanbod!

Ik ben voornemens mijn iPhone 5s te verkopen en aangezien de prijzen nogal sterk verschillen, vroeg ik mij af wat ik als richtprijs moet aanhouden?

Het gaat om het 64Gb model en de iPhone is (ondanks twee jaar gebruik) werkelijk in nieuwstaat, batterij gaat een volle dag mee en alles is compleet in doos. De verkoop heeft verder geen haast, maar ik wil ook geen maanden nodig hebben om tot een verkoop te komen.

Nogmaals, dit is geen aanbod en geïnteresseerden moeten maar gaan Googlen ofzo. Mochten de beheerders het hier toch niet mee eens zijn, dan vind ik het natuurlijk geen probleem dat het topic op slot wordt gezet.

Bijdrager
    SunKeeper

De meningen zullen sterk uiteenlopen over welke prijs de goede is, want de ervaringen verschillen net zo sterk. Ten minste, er was laatst een topic over en waar de één zijn iPhone 6 niet verkocht kreeg voor een paar honderd, lukte het de ander wel met een iPhone 5 voor een fors hoger bedrag.

Ik doe een aanbeveling, maar geeft geen garantie natuurlijk.

Welke kleur? Zwart, wit of goud?

+ Is momenteel niet meer nieuw te koop in 64GB
    + Relatief weinig aanbod

– Opvolger 4″ min of meer aangekondigd

Waardoor ik kom op € 300,- voor zwart of wit, € 350,- voor goud. (want goud is nieuw helemaal niet meer te krijgen)

Bijdrager
    Brombeer
    NielsDam op 29 januari 2016

werkelijk in nieuwstaat, batterij gaat een volle dag mee

Is dat tegenwoordig een aanbeveling? Een telefoon van 800 euro nieuwprijs en dan kun je nog niet eens een lang weekend ermee weg? Het wordt tijd dat ze er zonnecellen in gaan bouwen…

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat Brombeer makkelijk 3 dagen met een iPhone zou doen. Shmoo doet namelijk al makkelijk 2 dagen met een iPhone op een volle lading en mijn iPhone is ook nog eens verbonden met mijn Apple Watch. ** Pronk Pronk, stralende ikke **

Het gaat allemaal om hoe vaak je het ding aanraakt per dag. Heb je veel chickies of vind je het leuk om filmpjes te kijken op YouTube ( niet omdat het moet maar omdat het kan ) dan kun je elke 7 uurtjes laden.

Bijdrager
    Brombeer

Drie dagen is nog idioot weinig. Dan moet je dus met een hele stapel reserveaccu’s de deur uit als je eens een paar dagen op pad gaat. Je sjouwt je mottig. Brommie heeft wel wat beters te doen.

Bijdrager
    MrHammond

Een iPhone kan makkelijk een week op stand-by staan, zoals de “klassieke” mobieltjes. Echter koop je een iPhone meestal niet om alleen maar stand-by in je broekzak te hebben:-P

Bijdrager
    SvS

Zou googlen naar prijzen van refurbished iPhones met 64gb aan boord. En ongeveer daar aan houden. Of iets eronder, wil je het snel kwijt.

Bijdrager
    Niels

Bedankt voor de reacties, inderdaad een goede tip om de refurbished prijs als richtprijs te gebruiken!

BTW, de dag batterijduur is gebaseerd op mijn dagelijks gebruik waarbij ik aan het eind van een dag van 7:00 tot 23:30 ongeveer 20-30% batterij over heb. ’s Nachts gaat de iPhone dan natuurlijk aan de lader. Voor een iPhone 5S is dit zeker niet slecht, de gemiddelde iPhone gebruiker haalt meestal net het einde van de dag.

Natuurlijk is batterijgebruik geheel afhankelijk van wat je met je iPhone doet. Gebruik je een iPhone puur als telefoon (dus data uit), dan gaat een iPhone makkelijk een week mee. Maar ook met een aantal trucs (energiebesparingsmodus, geen video streamen, geen Facebook, data op GPRS, automatische synchronisatie uit, etc) kom je makkelijk aan een dag of 3-4. Of je dit er voor over hebt is natuurlijk een andere vraag.

Geblokkeerd
    Anoniem

Mijn oma doet een maand met haar iPad batterij. Mijn laatste iPhone deed ik 1,5 uur mee. Ligt helemaal aan het gebruik. In mijn ogen verliezen iPhones snel hun waarde als er een nieuwe generatie is. Ik zie dat er op marktplaats 255 word geboden op een iPhone 5s 64GB. En eerlijk gezegd zou ik er ook niet meer dan 300 euro voor geven.

Geblokkeerd
    Anoniem

Voor de batterij moet je even Coconutbattery gebruiken en dan kijken naar capaciteit en cycli. Zegt veel meer dan een tijdsduur. Batterij, staat en garantie zijn vooral waardebepalend en die kun je gewoon vergelijken op Marktplaats.

Bijdrager
    iMac Lover

Niels in maart kondigt Apple de nieuwe iPhone 5SE of 6c aan.
    Voor rond de €500 a €560 met specs van de iPhone 6
    Een nieuw model met het formaat van de 5S

Wat moet je dan vragen, €450 ongeveer

Ps waarom doe je je iPhone in de verkoop?

Bijdrager
    Niels

@iMac Lover: bedankt voor je tip! 450 is wellicht wat aan de hoge kant, maar het toestel is in nieuwstaat dus misschien wordt dat de vraagprijs met een lagere vanaf prijs om te bieden. De reden dat ik mijn 5S verkoop is omdat ik sinds een paar maanden een 6S heb. Ik vind het dan ook zonde om zo’n mooi toestel ongebruikt in de la laten liggen, daar kan ik beter iemand anders blij mee maken (mits hij/zij er een goede prijs voor biedt natuurlijk:)

Bijdrager
    iMac Lover

Hoi Niels
    Kijk eens bij leap, what men voor een 2e hands refurbished iPhone vraagt.
    Lappen is duur, men vraagt astronomische prijzen, maar wel met garantie

Ik heb wel belangstelling, maar ik heb het geld er niet voor
    Ik ben aan het sparen voor een nieuwe cross trainer

Bijdrager
    iMac Lover

Ik bedoelde Leapp is duur
    Ik word mesjokke van de automatische spelling checker van SwiftKey op mijn iPad

Dus Niels kijk eens bij Leapp op hun website

Bijdrager
    Niels

Haha, ja ik had al begrepen dat het om Leapp ging;) En een mens moet prioriteiten stellen, een cross trainer kan ook een hele goede investering zijn(y)(y)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.