8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Psmiles

iPhone 5s vastgelopen bij updaten naar iOS12

Mijn iPhone 5s – met tot gisteren iOs 11 – is gisteravond vastgelopen bij het updaten via iTunes.

Ik ben nu al een nacht en ochtend bezig de iCloud-reservekopie erop te zetten (van 14 sep). Maar dat draaiende wijzertje draait wel erg lang.

Iemand zoiets een keer meegemaakt?

– hoe lang duurt dat herstel normaliter?

– wat te doen, mocht het alsnog mislukken?

Bijdrager
    tarun

Zou niet heel lang moeten duren. Zeg minder dan een half uur.

Bijdrager
    Psmiles

Ah, duidelijk. Dan gaat er van alles mis.

Dan maar proberen met fabrieksinstellingen.

Bijdrager
    Psmiles

Als iemand nog een truc weet om alle apps die ik erop had staan, snel terug te plaatsen, hou ik me aanbevolen

Bijdrager
    gipsman

Heb je hoe dan ook voldoende schijfruimte? Zelfs via iTunes moet er op je 5S ongeveer 2Gb vrij zijn denk ik.

Bijdrager
    e.abrahamse

Oplossing is met de iPhone 5S aan een kabel via iTunes de update te doen. Via telefoon zelf vraagt de update op de telefoon zelf om veel vrij beschikbare opslag die je misschien niet meer beschikbaar hebt. Omdat het een geheel nieuw OS is vergt het iets meer tijd om alles op alle gewenste plaatsen te synchroniseren. Geduld is hier een schone zaak. Update doorloopt een vooropgezette workflow die je moet doorlopen om alles vanzelf goed werkent te hebben. Bij mij is het op 5 verschillende apparaten, van 5S tot X, inclusief iPad’s, ook vlekkeloos gelukt. Succes.

Bijdrager
    Psmiles

Ik heb de iPhone 5s nu geupdate naar iOS 12 via handmatige update. Dus dat is gelukt, maar dat betekent dat alle oude apps en dergelijke zijn verdwenen. Nu wil ik een oudere reservekopie terugzetten om al mijn apps en zo terug te krijgen.

Kan dat nu nog?

En zo ja, hoe dan? (Via iTunes zijn die oudere reservekopieƫn niet terug te vinden.)

Bijdrager
    gipsman

Vreemd dat oude apps zouden verdwenen zijn na een iTunes backup. Deze backup is nl. meer compleet dan een iCloud backup. Hoe dan ook, je kan alle apps terugzetten via de app store waar alle ooit gekochte/ gratis gedownloade apps opgelijst staan. Wel even bewerkelijk om alle wachtwoorden etc terug te zetten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.