7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    emmav

Iphone 5s valt uit na nemen van foto

Sinds zaterdag valt mijn iPhone 5s uit wanneer ik met de camera een foto neem. Het probleem lijkt niet te liggen bij het nemen van de foto, maar bij het opslaan ervan. Dit heb ik getest bij Snapchat. Hier kan ik gemakkelijk foto’s/video’s nemen en aan mijn verhaal toevoegen, maar van zodra ik de foto wil opslaan valt mijn iPhone uit. Het rare is dat hij elke keer weer zelf opstart.

Ik dacht dit op te lossen door de iPhone terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar dit lijkt onmogelijk. Omdat ik geen recente reservekopie heb, moest ik die nog maken, maar dit lukt niet. Ten eerste kan ik de iPhone niet aansluiten op mijn Mac. Telkens ik mijn de iPhone aansluit valt hij uit en start hij weer op, maar deze keer zonder effectief terug te keren naar het beginscherm. Enkel het witte appeltje verschijnt. Daarna dacht ik een reservekopie te maken via iCloud (dus niet via iTunes, maar gewoon via de iPhone), maar dan verschijnt er elke keer dat er geen reservekopie gemaakt kan worden. Er staat dat ik nog 2,6 GB vrije ruimte op iCloud heb.

Weet iemand hier raad mee?

Bijdrager
    Shmoo

Klinkt een beetje als een hardware probleempje. Wat als je een foto maakt in de berichten of whatsapp app valt de iPhone dan ook uit?

Bijdrager
    Spinozo

Hoeveel vrije ruimte heb je nog op de iPhone zelf? iCloud ruimte kun je verhogen voor een euro. Welke iOS versie draai je?

Bijdrager
    emmav

Zolang ik de foto niet moet opslaat is er geen enkel probleem.

Heb nog 1 GB vrij en draai iOS 10.3

Moderator
    Night

Heb je je telefoon al eens compleet gereset (na een lokale backup in iTunes te hebben gemaakt, natuurlijk)?

Als je klaar bent even je backup restoren vanuit iTunes, opnieuw inloggen in iCloud, als je dat gebruikt en kijken of het probleem dan is opgelost.

Bijdrager
    emmav

Hoe maak je een lokale backup? Kan iPhone niet aansluiten op iTunes..

Bijdrager
    GoeieDag

Je hebt je belangrijke zaken (Contacten, Agenda, etc) wel in iCloud?
    Dan maar resetten zonder de iTunes backup.

Maar probeer eerst eens een gewone reset: http://www.iphoned.nl/tips/iphone-resetten/

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.