14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Cindy21

iPhone 5S – Toilet

ik heb gisteren mijn iPhone 5s in het toilet laten vallen, ik heb hem er meteen uitgehaad, uitgezet en in de rijst gelegt.

Wanneer ik hem vandaag opgezet heb, waren er allemaal strepen op m’n iPhone.
    Ik ben er van overtuigd dat dit niet door het water komt, maar eerder door de harde klap!

Nu is de indicator in m’n iPhone wel roos gekleurd wat erop wijst dat m’n iPhone waterschade heeft.

Wat zouden jullie doen, iPhone opsturen naar apple, en hopen dat dit onder garantie valt?
    Of dit eerder niet doen? Want ik heb geen zin om hiervoor 200€ te moeten betalen.

Bijdrager
    makasa

Inboedelverzekering proberen.

Bijdrager
    TKroon

Cindy, in beide gevallen valt dit natuurlijk nooit onder garantie. Zowel het laten vallen niet (de klap) als de waterschade. Als je all-risk verzekerd bent op je inboedel kun je inderdaad je verzekeringsmaatschappij bellen. Ben je dit niet, zou ik hier voor de toekomst eens naar kijken, in mijn geval kost het maar €3,50 per maand extra.

Bijdrager
    Rickje

Telefoon in de wc pot? Water? Hoe krijg je dan een harde klap? Hoe laat je je telefoon nou weer in de wc pot vallen…? Naja goed, retorische vragen.

In ieder geval zal het nooit garantie zijn. Sensoren aan de binnenkant van het apparaat zullen vochtschade laten zien. Goedkoopst optie is (meen ik) naar Apple Amsterdam of Haarlem en daar voor 250 euro laten omruilen.

Of wat hierboven genoemd is. Verzekering…

Moderator
    Mac Daddy

Mocht het ooit weer gebeuren trouwens. Ik hoop van harte van niet hoor. Maar laat hem dan 3 dagen drogen in rijst. Ik vind 1 dag wat kort, moet ik zeggen. Zou alsnog kunnen zijn dat de problemen die je nu hebt, toch door vocht komen.

Maar over wat nu te doen? Als je geen uitgebreide AppleCare hebt, zal je in de buidel moeten tasten. Als je hem via je provider verzekerd hebt, zou ik hem daar afleveren. En als het thuis gebeurt is, kan je idd. de inboedel verzekering proberen.

@thomas: Wat is hier?

Bijdrager
    majorB

shit happens…. was je een selfie aan het maken?:-P

Bijdrager
    belfortmac

Een telefoon hoort ook niet op een wc.

Moderator
    Mac Daddy

Ik leg mijn telefoon ook nooit op een wc, voordat ik ga poepen.:wink:

Meestal zit ie dan in mijn broek, of leg jij hem altijd even op een tafel voordat je gaat poepen daalhofmac?

Bijdrager
    12345dan

Dit is toevallig twee keer gebeurd bij vrienden in mijn kring:P .

Ik adviseerde beiden om hun iPhone in een gesloten bak rijst te leggen en dan in de koelkast. Bij hen waren al strepen te zien, het scherm was door het water aangetast. Ze zijn naar een reparatiewinkel gegaan en het werkte bij beiden, echter kostte dit wel wat.

De garantie dekt geen iPhones die in het toilet zijn gevallen en dat lijkt mij ook goed zo.

Veel succes!

Bijdrager
    majorB

(y)

Anoniem

Of Apple zou een nano coating op hun iPhone’s kunnen aanbrengen, net zoals elke andere cheap ass smartphone tegenwoordig heeft. Werkt prima, en dan kun je zonder enig probleem je telefoon in de WC gooien.

Bijdrager
    belfortmac

@Mac Daddy.

Inderdaad, ik neem hem niet mee naar de wc.

Bijdrager
    Cindy21

Ik heb m’n iPhone altijd op zak en zo is hij in het toillet beland
    Btw, eerst in de rijst gelegd, in de oven gestoken voor 1h, daarna maar opengevezen goed droog gemaakt vanbinnen met haardroger en hij werkt terug perfect.

Anoniem

Cindy21 1 uur geleden #

Btw, eerst in de rijst gelegd, in de oven gestoken voor 1h, daarna maar opengevezen goed droog gemaakt vanbinnen met haardroger en hij werkt terug perfect.

Ehm, hoe warm was die oven?
    Als de temperatuur te hoog wordt kunnen er ook soldeerverbindingen loslaten in bijvoorbeeld het moederbord, met alle gevolgen van dien.
    Verder ben ik bang dat je hem idd het best gewoon kunt inwisselen voor 250 euro…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.