14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    P3t3r

…iPhone 5S met waterschade gedekt door NL AppleCare?…

Ik heb gezocht hier op OMT naar waterschade maar kan niet goed achterhalen of mijn Nederlandse AppleCare die ik tegelijkertijd met de aankoop van de iPhone 5S waterschade (lees: flesje water over telefoon gevallen) dekt.

Tips?

DANK!,
    P3t3r.

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Nee, wordt niet gedekt.

Bijdrager
    sciletto

Zonde man. Water is net hetgeen wat nooit gedekt wordt. Apple Care is heel handig als er binnen 3 jaar een hardware fout aanwezig is dus houd het vast want wie weet heb je het ooit nodig.

Hij hoeft niet perse stuk te gaan met water want een iPhone is zeer waterbestendig. Water droogt ook uiteindelijk. Die van mij is onder de kraan terecht gekomen maar deed het nog. Je moet zorgen dat je iPhone uit staat en proberen al het water eruit te schudden Trust me, het helpt. Even een dagje laten liggen en dan doet ie het (in een droge ruimte).

Laat maar weten of het gelukt is.

Bijdrager
    hokkie

Toestel uitzetten en direct in een zak met rijst gooien…

Dit schijnt te helpen, maar garantie tot aan de deur;) Wel klote voor je!

Bijdrager
    Rickje

Afspraak maken met Apple Amsterdam/Haarlem, en voor 250 euro krijg je omruil toestel volgens mij.

Inactief
    Anoniem

Als je AppleCare+ hebt word het volgens mij wel gedekt.

Bijdrager
    Henk1
    StefanV op 10 april 2014

Als je AppleCare+ hebt word het volgens mij wel gedekt.

In tegenstelling tot wat de meeste zeggen, AppleCare+ dekt waterschade, met een eigen risico van €49,-. Gewoon naar een Apple-servicepunt toegaan, mogelijk wordt de telefoon dan omgeruild voor een gereviseerd exemplaar.

Bijdrager
    GoeieDag
    Bijdrager
    makasa

en anders je inboedel verzekering

Bijdrager
    P3t3r

Beste OMT-ers,

Bedankt voor alle reacties!

Morgen, zaterdagochtend 12-apr-14 afspraak gemaakt bij de Apple store Leidseplein Amsterdam, waarschijnlijk EUR. 69,00 kosten. Ik zal via dit forum laten weten hoe het is afgehandeld door apple (care+)

Groet,
    P3t3r.

Bijdrager
    P3t3r

…er is geen waterschade geconstateerd in de applestore, alle lipjes waren nog wit. Het scherm zag er wel raar uit toen de iPhone 5S nat was geworden door een waterflesje… Heeft iemand een dergelijk scherm met dubbele iconen wel eens eerder gezien? Het ziet er toch uit dat de iPhone 5S een opdonder had gekregen door water c.q. kortsluiting, zie:

Bijdrager
    belfortmac

Maar heb je nu een nieuwe gekregen of niet??

Bijdrager
    P3t3r

Aangezien de iPhone 5S weer naar behoren werkt en er geen waterschade te zien was (water indicatoren lipjes zijn nog wit) was er geen noodzaak om het toestel te vervangen. Wel ben ik nieuwsgierig naar jullie reacties of een dergelijk scherm met “dubbele iconen” wel eerder gezien hebben en of dat door ‘kortsluiting’ veroorzaakt is, want de iPhone 5S is wel nat / vochtig / klam geweest door een lekkend waterflesje.

Bijdrager
    Rickje

Dubbele iconen?

Verander je wallpaper/achtergrond eens?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.