5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    CedricH

iPhone 5S kopen in het VK

OMTers,

Ik heb reeds een iPhone 5S in bestelling ter vervanging van mijn 3GS maar ik ga binnenkort voor een tijdje naar Engeland. Door de wisselkoers met de pond bespaar ik dan zo’n €70 op de aankoopprijs mocht ik hem daar op de kop kunnen tikken (voorraden zullen ook daar beperkt zijn waarschijnlijk). Ik weet dat de oplader daar anders gaat zijn maar zouden er andere problemen zijn? Garantie van Apple is wereldwijd volgens mij…

Alvast bedankt

Inactief
    Anoniem

Garantie is niet wereldwijd maar beperkt tot regio. Echter, het Verenigd Koninkrijk valt gewoon onder de EER (incl. Zwitserland) en u kunt daar zeker uw toestel aanschaffen. Mijn advies zou wel zijn om een Apple adapter aan te schaffen voor gebruik met de iPhone; deze voldoen aan hoge eisen voor veiligheid. De meeste rotzooi die uit China komt doet dit doorgaans niet.

Bijdrager
    CedricH

Ik was sowieso van plan om een tweede Apple oplader aan te schaffen, met zo’n voordeel kan dat er zeker vanaf. Bedankt voor het antwoord!

Inactief
    Anoniem

Wellicht ten overvloede, mijn advies zou wel zijn om een ‘simlock’ vrij toestel aan te schaffen. U wilt natuurlijk geen toestel met een een lock voor de eerste Britse provider die u erin steekt. De Britten zijn nogal creatief met hun sim locks. Sim lock vrij, met voorkeur uit de Apple Store of een Apple Authorised Reseller.

Bijdrager
    CedricH

Bedankt voor de tip! Ik heb al de lokale APR’s op gezocht en zal daar eens informeren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.