10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Witte Haai

iPhone 5S: iOS-updates tot welk jaar? Tips voor 2dehands / refurbished site's?

Hallo allemaal,

Ik overweeg de iPhone 5S aan te schaffen. Maar hoeveel iOS-updates kan ik hier nog voor verwachten (*)? Is het na 2016 afgelopen? Of na 2017, of 2018?

Terzijde: De 6 is natuurlijk ook aantrekkelijk. Nieuw is mij te duur.
    Maar ik kreeg ook de tip om een iphone 2dehands of ‘refurbished’ te kopen.
    Vraag: Welke website’s tippen jullie hiervoor?

Met belangstelling zie ik weer uit naar jullie antwoorden.;-)

(*) Het is niet als spam bedoeld, maar HollandseNieuwe biedt nu met de iPhone 5S een 2 jaar abo aan van € 10,- per maand aan plus eenmalig €270,- (toestel + aansluitkosten).
    Klinkt toch interessant. Maar zoals duidelijk, is het goed om ook de andere opties ook te checken.

Bijdrager
    Shmoo

iOS 10 zal er sowieso nog wel op functioneren iOS 11 waarschijnlijk ook maar dan wordt vooral de vraag of je nog echt moet upgraden of gewoon bij iOS 10 blijven.

Het is moeilijk, niemand weet dit 100% zeker natuurlijk.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik heb ook een 5S en die voldoet nog prima waarvoor ik hem gebruik. Maar bekijk ook de kwaliteit van de batterij. Na verloop van tijd zal deze de iPhone niet meer het gebruiksgemak geven wat je ervan verwacht (of je moet hem om de 2 uur aan een oplader willen leggen).

Tegen die tijd is het dus zaak hem te vervangen. En dat zal hoogstwaarschijnlijk eerder zijn als dat er een OS uitkomt, waarmee de 5S niet meer compatibel is, of – als je bij het laatst mogelijk OS blijft – er geen apps meer overblijven die met dat OS compatibel zijn.

Ik zou me dus geen zorgen maken; gebruik hem zolang hij voldoet en kijk pas te zijner tijd naar een vervanging.

Bijdrager
    Pietje13

Meen je dit night? Kapotte batterij is een reden om een nieuw toestel aan te schaffen? Iedereen die wel eens een schroevendraaier heeft vastgehouden kan binnen 10 minuten zelf in iedere iPhone zijn batterij vervangen die je in talrijke iPhone gerelateerde webshops kan halen voor tussen de €10 en €20. Kies voor een originele zero cycle batterij en je kan weer twee jaar mee. Als je wat minder vertrouwen in je eigen klus kunsten hebt betaal je €15,- (bij de Turk op de hoek) tot €30 (bij een serieuze reparatiezaak) extra en dan laat je het doen.

Bijdrager
    Witte Haai

Goede info!

Wat betreft een iPhone 6 refurbished vond ik deze link: 5 zaken die je moet weten over refurbished iPhones (iPhoned.nl) Interessantste optie: Iphone 6 met de ‘krappe’ 16GB voor €469,- bij Callstars. Voor die prijs is het natuulijk wel gereviseerd.
    Maar nee, het gaat waarschijnlijk toch de 5S worden.

Sleutelbeheerder
    Night

Om 2 redenen @Pietje13:
    1) Originele Apple iPhone accu’s zijn niet verkrijgbaar, alleen 3rd party namaak (met alle vaak negatieve gevolgen van dien)
    2) Waarom zou je geld uitgeven aan een iPhone die dit geld niet meer waard is (om bovengenoemde redenen)? Het is juist een incentive om te kijken naar een (nieuwere) vervanger.

@TS: Let er wel op dat je je telefoon binnen een abonnement altijd dubbel en dik zelf betaald. Welk type je ook neemt. Een losse nieuwe iPhone 5s kost op dit moment nog maar € 349,00 (en inkoop nog wel veel minder ook). Dat betekent dat je die 79 euro “korting” gewoon in die twee jaar betaald, met rente.

Overigens betaal je ALLEEN voor de iPhone dat tientje per maand (is dus € 240,00 bij een tweejarig contract) en betaal je nog eens € 10,00 p/mnd voor 1000 MB/SMS/belminuten. Komt je dus te staan op een iPhone van € 510,00 en een abonnement van 10 euro p/mnd. Dat scheelt je op 2 jaar € 161,00 plus alle kosten die je meer gebruikt dan de bundel bevat.

Ik zou dan lekker kiezen om zelf die iPhone te kopen en bij simpel.nl voor datzelfde tientje een abbo af te sluiten van 1GB data en alle SMS en belminuten gratis.;-)

[update]
    Oeps, niet goed gelezen: het is OF 240 euro in 1x OF 10 euro p/mnd

Bijdrager
    Pietje13

Eerste puntje ben ik niet met je eens:
    http://www.prophoneparts.nl/apple-iPhone-5-batterij-origineel
    http://www.smartphonerepairservice.nl/Batterij-iPhone-5S-origineel?gclid=Cj0KEQjwvtS6BRC8pcKn8OXIg_wBEiQAqtpizyQRJk9QNKHJc6iJQVTz4FKoUn1PphWpHkcyqsF5Lr0aAnzs8P8HAQ
    https://www.gsmpunt.nl/batterijen/apple-iphone-5s-batterij-1560mah-origineel/?utm_campaign=ggl_shopping_battsp&utm_source=ggl_shopping&utm_medium=referral&gclid=Cj0KEQjwvtS6BRC8pcKn8OXIg_wBEiQAqtpizzQnAdzCVBOCve2fJffH42Oq23Mt_D18jpIVwvfME2gaAhea8P8HAQ
    http://www.geeektech.com/nl/apple-iphone-5s-batterij-accu-1560mah-origineel.html
    http://www.parts-repair.nl/batterij-iphone-5s

Verder heb je gelijk hoor: niet originele accu’s werken vaak voor geen meter. Daarom worden er veelal originele batterijen die gebruikt die uit gebruikte toestellen zijn gehaald, met als resultaat dat je alsnog om de zoveel uur moet opladen. Met een originele zero cycle (dus een in de fabriek herstelde batterij) batterij voorkom je deze problemen.

Het is gewoon heel relatief. Mijn moeder, schoonmoeder en tante zijn alle drie happy met hun iPhone 4 en die kunnen daar nog zeker twee jaar mee werken. Natuurlijk snap ik dat een ramp is om een iPhone 4 in je handen te houden als je geen moeder van ouder dan 55 bent maar je ziet om je heen nog zat mensen waarvoor een iPhone 5 met een sim only gewoon volstaat. In dat geval is het mijns inziens nog altijd aantrekkelijker om €25 voor een batterij uit te trekken dan een upgrade naar een 5s/6/6s voor het tienvoudige.

Ik respecteer je mening en ik begrijp de uitleg die je daarbij geeft maar ik was gewoon benieuwd waarom een kapotte batterij bij jou gelijkstond aan een nieuwe telefoon. Ieder zijn ding denk ik;-)

Sleutelbeheerder
    Night

Mee eens: Maar houdt de veiligheid ook in het oog: op een bepaald ogenblik is het niet meer mogelijk het meest recente OS op je iPhone te zetten.
    Makers van malware en andere shit blijven niet stilzitten en zoeken constant naar allerlei mogelijkheden om in te breken, ook op je iPhone.

Bijdrager
    iDEOwen

@Pietje13 De claim dat het orriginele accus zijn is niet waar. Apple levert gewoon gewoon geen accus aan niet Apple Authorized Service Providers of Apple Stores…

Bijdrager
    Jeddes

Het is ook niet zo dat er geen goede batterijen te krijgen zijn die niet origineel zijn. Er zijn wel kwalitatief goede, maar je moet niet verwachten dat een accu van 5 euro op Ali of iets dergelijks het lang doet, als überhaupt,

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.