6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ManonDupont

iPhone 5s in VS kopen, updates iOS?

Hallo,

ik zou graag een nieuwe iPhone 5s kopen in New York, daar ik binnenkort er op reis ga.

Ik hoorde dat je nu in de VS iPhones simlock vrij kunt kopen, maar ik vroeg me af of je iOS dan nog kunt updaten. Vrienden van mij kochten reeds een iPhone in de VS maar konden niet meer hun iOS updaten waardoor ze eigenlijk niets meer waren met hun iPhone.

Nu vraag ik me af of dit probleem opgelost is met het simlock vrij maken van de iPhones.
    Ook vroeg ik me af of je ergens (In België) heen kunt om de iPhone te laten herstellen.

Bijdrager
    makasa

Updaten moet gewoon kunnen. Mogelijk is er wat anders aan de hand met die toestellen.

Bijdrager
    youp.c

Als je de iPhone bij een Apple Store koopt, is ie praktisch dezelfde als in Nederland. Mogelijk hebben die vrienden van je ge-simlockte iPhones gekocht die d.m.v jailbreak en andere trucs door de lokale GSMboer in de VS unlockt is. Vanwege de jailbreak e.d. kan je dan niet updaten.

Conclusie: gewoon een simlockvrije iPhone kopen bij een legitieme bron en desnoods even navragen of die ook in Europa met elke simlock normaal werkt. Updaten gaat gewoon via wifi, wereldwijd (je kan dus Chinese, Nederlandse, Noorse, … iPhones gewoon updaten in de VS, Canada, China, Nederland, …)

Bijdrager
    Joffry

Pas in ieder geval extra op, want veel smartphones zijn gekoppeld aan een provider. Diverse mensen hebben hier een slechte ervaring mee opgedaan. Zgn. een simlockvrije cellphone bleek dan toch nog gekoppeld aan een grote provider. Weg centen. Persoonlijk zou ik deze niet in de USA kopen.

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Als je het bij een officiële Apple Store koopt zal SIM lock vrij ook echt SIM lock vrij zijn – lijkt mij.

De USA versie van de iPhone 5S is niet hetzelfde als een Nederlandse versie, dit heeft met de frequenties te maken. Zie https://www.apple.com/iphone-5s/specs/ onder “cellular and wireless”. USA heeft iPhone modelnummer A1533, Europa A1457. Dit heeft ermee te maken dat providers in de USA (gedeeltelijk) op andere frequenties zitten dan in Nederland. Als je telefoon niet de juiste frequenties ondersteunen kun je niet met alle netwerken verbinding maken.
    De iPhone 4S was wél een “world phone”, oftewel één model die over de hele wereld identiek is en het dus ook overal doet. De iPhone 5S is dit niet, waarschijnlijk door de komst van 4G / LTE.

Bijdrager
    Joffry

Hier een informatief artikel.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.